CITAT (Felix matte @ 03-07-2005, 22:31)
Mina progressiva som jag tog för ett par år sedan kostade kring sjutusen kronor... ändå så var titanbågen billig... kostade bara 985kr... resten var kostnad för rutorna plus slipning... Irriterad är jag dagligdags på dessa för slipningen var inte helt OK.. tar snart nya på Synsam.
Jag köpte två par på direktoptik. Progressiva. Inte fick jag dom injusterade ordentligt heller.
Jag gick tillbaka och klagade och blev inte alls hövligt bemött. Men eftersom jag är envis som en röd gris så gav jag mig inte utan talade om att jag tänkte göra en reklamation. Att jag faktiskt skulle kunna se bra på båda ögonen samtidigt. Inte behöva blunda med ett öga.
OCh se...... nu började hela affären, tre stycke biträden justera mina glasögon. Saken var den att med de moderna mindre glasen så behöver bågen böjas väldigt ordentligt till din huvudform, annars ser du inte bra pga av att glasen är ganska små.
Efter justering ser jag alldeles utmärkt så försök att få bågen justerad. Om det hjälper så slipper du sjutusen spänn till.