Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ibland tar jag i, ogillar naqiva kommentarer
          shiva
          Inlägg 10-07-2005, 02:51
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 218
          Medlem nr: 5 434

Hej alla forumister.
          Jag har fått en del kommentarer angående mitt språkbruk och uppförande i en del frågor. Jag har full förståelse för detta. Är en himla kul kille, men när människor kommenterar så allvarliga saker som Tex London terror`n anser jag att man bör ha lite kunskap om ämnet. Att jämnföra med IRA eller att kalla Blair för hora, i ett så tragiskt sammanhang som vi alla i Europa befinner oss i, är rent sagt förjävligt. Jag är ingen ängel, så som jag svär och vill slå in skallen på en del, ( det ÄR lite löjligt av mig, jag vet) men att vara gammal nog och ha utrikespolitiska kommentarer utan att egentligen fatta något eller ha någon historisk kännedom är skrämmande.

Vill poängtera att en del Tex. "gosatta" `s inlägg inte är av mina åsikter alls, men han vet iallafall vad han pratar om och är insatt. Sådana inlägg respekterar jag!
          Magnus

Citera
          2 sidor V   1 2 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Hannele
          Inlägg 10-07-2005, 08:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (shiva @ 10-07-2005, 03:51)
          när människor kommenterar så allvarliga saker som Tex London terror`n anser jag att man bör ha lite kunskap om ämnet.

Håller med dej, gäller i flera sammanhang.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Milex
          Inlägg 10-07-2005, 14:12
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 483
          Medlem nr: 4 549

Du har rätt i att det är många saker man ska låta bli att kommentera för att man inte är tillräckligt insatt i ämnet smile.gif
          Det är lugnt för mig att du blir upprörd och att du kommenterar vad jag skrev. Jag tycker heller inte att kommentaren någon lämnade där Blair jämförs med en hora är bra, med den som lämnade den tycker ju så.
          Du ska skriva vad du tycker och jag kommer att skriva vad jag tycker. Och nej, jag har inte alltid rätt biggrin.gif .
          Så länge du håller dig till saken och inte börjar kommentera min person är det helt lugnt för min del.
          Det är fruktansvärt det som händer i världen och jag känner mig maktlös. Några av mina funderingar är:
          Finns det något sätt att få stopp på detta? Människor blir allt mer rädda. Främlingsfientligheten ökar. Den våldsspiral som vi ser i samhället bara snurrar fortare. Vad ska vi göra?

--------------------
          Strömstad zon 3

Citera
          pejori
          Inlägg 10-07-2005, 14:43
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

har ni tänkt på en sak......
          vi säger här, att du får gärna komentera mina svar och åsikter, så länge du inte angriper mej som person.
          kan det vara lika ute i världen?
          att olika folkslag känner sig påhoppade som personer och inte alls delar sina motståndares åsikter?
          då säger dom som shiva sa i sitt inlägg om terrorn, ( inte illa menat magnus) och gör det också.
          sedan kommer vedergällningarna, som ska hämnas osv....osv...
          vet ej om det är så, men JAG tror att det är mycke sårade känslor som leder till hat.....
          barnen uppfostras till att hämnas sina fäders oförätter.......
          det är en tanke eller?.....
          när vi inte kan komma överrens här, ett par hundra personer, utan att någon känner sig kränkt och hoppar av....hur ska hela länder och kontinenter kunna det då?

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Pirum
          Inlägg 10-07-2005, 15:39
          Länk hit: #5

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

CITAT (shiva @ 10-07-2005, 03:51)
          <klipp>när människor kommenterar så allvarliga saker som Tex London terror`n anser jag att man bör ha lite kunskap om ämnet. Att jämnföra med IRA eller att kalla Blair för hora, i ett så tragiskt sammanhang som vi alla i Europa befinner oss i, är rent sagt förjävligt. <klopp>

Men, "kunskap om ämnet", vi vet ju ännu inte vilka förövarna är exempelvis?

För övrigt är det väl inte bara vi alla i Europa som befinner sig i ett tragiskt sammanhang, skulle våga påstå att övriga världsdelar drabbas av minst lika mycket tragik, varje dag.

Att kalla Blair för hora är en förolämpning mot "vanliga" prostituerade, så där delar jag din upprördhet.

Inflikar bara att frasen "skulle jag träffa Dig, <namn bortklippt>, skulle jag krossa skallen på Dig!!" sannolikt är straffbar, folk har åkt i fängelse för mindre direkt uttalde hot än så. Jag är en stor vän av yttrandefrihet, och rekommenderar dig för din egen skull att du dämpar språket. Man vill ju inte att odla.nu polisanmäls, forumets datorer beslagtas, om någon som retar sig på vad du skrivit polisanmäler.

--------------------
          zon2.5

Citera
          Tropeden
          Inlägg 10-07-2005, 17:01
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 188
          Medlem nr: 6 050

Shiva, en liten fråga bara. Hur insatt är du? Vet du exakt hur Bush, Blair och fundamentalisterna tänker och fungerar? Jag tycker nog att man har rätt att yttra sin åsikt även om man kanske inte har totalkoll på läget. Man kan ifrågasätta ändå och ha åsikter. Annars kan ju ingen yttra sig om någonting nästan.

--------------------
          Argumentera aldrig med idioter, de drar ner dig till sin nivå och vinner där på erfarenhet!

Citera
          Ralf
          Inlägg 10-07-2005, 17:40
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

När man läser detta inlägg skrivet av shiva så börjar man undra hur en del är funtade.

Men nog har han ett passande nick,läs mera om hans nick här.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          pisanggoreng
          Inlägg 10-07-2005, 17:58
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 1 900
          Medlem nr: 3 535

CITAT (Ralf @ 10-07-2005, 18:40)

Håller med... Undrar vems kommentar som är mest naiv... wacko.gif

--------------------
          Zon 1, Skånes västkust

Besök gärna Buxus.se

Citera
          Reserv
          Inlägg 10-07-2005, 18:12
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Alla kan väl ha en taskig dag, men att kalla nån för Hora oavsett vem det är övertramp. Shiva har juh dessutom förklarat sig i en egen tråd om just det, så varför hetsa upp sig? Ni skulle bara veta vad jag tycker om vissa grejer då, oj, oj, oj, då skulle det bli liv i luckan vill jag lova. tongue.gif Och vad menar du Ralf med att Shiva är ett passande nick? unsure.gif

Citera
          pisanggoreng
          Inlägg 10-07-2005, 18:20
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 1 900
          Medlem nr: 3 535

CITAT (Reserv @ 10-07-2005, 19:12)
          Och vad menar du Ralf med att Shiva är ett passande nick? unsure.gif

"Förstöraren"...?

--------------------
          Zon 1, Skånes västkust

Besök gärna Buxus.se

Citera
          Reserv
          Inlägg 10-07-2005, 18:24
          Länk hit: #11

Medlem

CITAT (pisanggoreng @ 10-07-2005, 19:20)

"Förstöraren"...?

Jag tycker inte att han förstör mer än nån annan här, kanske till och med tvärtom. sleep.gif Men ska man blicka bara lite tillbaks så vart det juh hetsjakt på Solis för att det brast för henne och hon började svära, ska ni ha bort Shiva också för att det brast för han med? unsure.gif wink.gif jag tycker att vissa här verkar haka upp sig alldeles för mycket på petitesser. sleep.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 10-07-2005, 18:25
          Länk hit: #12

Medlem

eller alstrandets gud wink.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Reserv
          Inlägg 10-07-2005, 18:29
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (pejori @ 10-07-2005, 19:25)
          eller alstrandets gud wink.gif

Den köper jag hellre tongue.gif Jag tycker att Shiva alstrar positiv energi och smittar gärna av sig i sin humor. Jag diggar honom helskarpt. rolleyes.gif

Citera
          andersen
          Inlägg 10-07-2005, 18:29
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 4 130
          Medlem nr: 51

CITAT (Reserv @ 10-07-2005, 19:24)
          CITAT (pisanggoreng @ 10-07-2005, 19:20)

"Förstöraren"...?

Jag tycker inte att han förstör mer än nån annan här, kanske till och med tvärtom. sleep.gif Men ska man blicka bara lite tillbaks så vart det juh hetsjakt på Solis för att det brast för henne och hon började svära, ska ni ha bort Shiva också för att det brast för han med? unsure.gif wink.gif jag tycker att vissa här verkar haka upp sig alldeles för mycket på petitesser. sleep.gif

Reserv det är inte petitesser att hota folk på forumet.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Reserv
          Inlägg 10-07-2005, 18:35
          Länk hit: #15

Medlem

CITAT (andersen @ 10-07-2005, 19:29)

och hur mycket menade han av det han sa då? blink.gif unsure.gif Av allt jag läst av Shivas inlägg så uppfattas han inte som en direkt hotfull person, en humoristisk prick bara. Tjosan kanske hade svarat lite mindre clever i nån annan tråd och det här va´droppen, vad vet vi, och vilka är vi att döma? unsure.gif huh.gif

Citera
          andersen
          Inlägg 10-07-2005, 18:41
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 4 130
          Medlem nr: 51

CITAT (Reserv @ 10-07-2005, 19:35)
          CITAT (andersen @ 10-07-2005, 19:29)

och hur mycket menade han av det han sa då? blink.gif unsure.gif Av allt jag läst av Shivas inlägg så uppfattas han inte som en direkt hotfull person, en humoristisk prick bara. Tjosan kanske hade svarat lite mindre clever i nån annan tråd och det här va´droppen, vad vet vi, och vilka är vi att döma? unsure.gif huh.gif

Det kan vi inte veta men varför skrev han att han skulle krossa skallen, jag ser inget lustigt i det.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          pejori
          Inlägg 10-07-2005, 19:27
          Länk hit: #17

Medlem

det vet man inte fören efteråt om det var menat eller inte. blink.gif blink.gif
          men hot är inte accseptabelt, även om känslorna går höga. wub.gif
          hör aldrig dej hota folk reserv, även om du inte håller med eller är förbannad wub.gif

PS jag köper shivas förklaring i den här tråden, även om jag inte tycker att hotet i den andra tråden är okay.
          DS

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Reserv
          Inlägg 10-07-2005, 19:46
          Länk hit: #18

Medlem

CITAT (pejori @ 10-07-2005, 20:27)
          det vet man inte fören efteråt om det var menat eller inte. blink.gif blink.gif
          men hot är inte accseptabelt, även om känslorna går höga. wub.gif
          hör aldrig dej hota folk reserv, även om du inte håller med eller är förbannad wub.gif

PS jag köper shivas förklaring i den här tråden, även om jag inte tycker att hotet i den andra tråden är okay.
          DS

Oj, oj, du skulle bara veta hur mycket man ändrar innan man skickar inläggen tongue.gif Tanken är inte alltid så god som orden man skickat, ibland så har man faktiskt god lust att bara vräka ur sig det man tycker. Jag är absolut stensäker på att Shiva inte menade det han skrev, visst var det dumt att inte ändra innan han skickade, men gjort är gjort. Inget blir juh ogjort av att vi ska sitta och älta ännu ett felsteg. Jag vill inte att han ska stängas av och jag tror inte att det är så många som vill att andra stängs av hela tiden. Shiva har redan sagt själv att det var dumt, vart vill ni att den här tråden ska leda? blink.gif Det tenderar att bli ännu en tråd där det ska tjafsas och jävlas med nån, så blir det ännu en som slutar p.g.a. allt tjafs. Är det så vi vill ha det? huh.gif Nä, inte jag i alla fall. Varva ner nu och var snälla mot varann, jag kan va´en riktig jävel ibland, men jag vill juh inte att nån vill ha bort mig för det. huh.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 10-07-2005, 20:24
          Länk hit: #19

Medlem

CITAT (Reserv @ 10-07-2005, 20:46)
          jag kan va´en riktig jävel ibland

tror jag inte på laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 10-07-2005, 21:33
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Ja , ibland får man nog fundera på vad ,och hur ,man skriver -demokrati är väl självklart ?Shiva ? dvs" jag hatar dina åsikter men går i döden för att du ska ha rätten att uttrycka dem" ... eller ???

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 20:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon