Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429
satt denna humla i getingfällan ... blöt och svag men hon jobbade febrilt för att komma ut därifrån... Sagt och gjort.. maken tog flugsmällan till hjälp och räddade henne ut på torr mark... jag hämtade duschflaskan och sprayade rent vatten några tag och då började hon röra på sig mer normalt... sedan hämtade jag en sockerbit som hon fick mumsa på och en stund sénare fick hon lift till vallmoblommorna där hon nu vilar upp sig
Medlem
Antal inlägg: 6 105
Medlem nr: 3 398
Humle-förstahjälpen . Hon ser lite matt ut på bilden, har säkerligen kämpat för sitt liv en lång stund. Tur att ni kom hem när ni kom, innan det var försent.
Om humlor kunde tänka och reflektera, skulle hon säkerligen börja tro på en Gud.
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429
Det här var andra humlelivräddningen... tror nog att Getingfällan ska få fara till "de sälla jaktmarkerna" för jag vill inte en gång till se humlemamman kämpa för sitt liv.
låter säkert helknäppt men eftersom vi följt humlemamman och sen också hennes små "bebisar" när de kröp fram från boet under altangolvet så känns det som de tillhör familjen