Medlem
Antal inlägg: 8 016
Medlem nr: 3 244
Nu börjas det igen, så fort man inte sköljer av kärl det varit frukt och bär i blir det invasion, för att inte tala om soppåsen. Vad gör ni åt dom? Köttätande växt, hjälper det? I så fall var får man tag på den snabbt som 17 och vilken sort ska man ha?
Medlem
Antal inlägg: 194
Medlem nr: 3 193
Vi jagar våra med ett elektriskt "tennis rack". En flugfångare som går på batteri, iform av ett rack. Jätte bra! Du har stor yta och kan elktrifiera allt från getingar till fruktflugor. Suveränt mot mygg!
Medlem
Antal inlägg: 62
Medlem nr: 698
Mitt bästa vapen mot dem är dammsugaren. Hoppas att katter och spindlar gör sitt också. Ett elände är det i alla fall, även om det har varit rätt lugnt i år tycker jag.
Medlem
Antal inlägg: 12
Medlem nr: 6 339
Blä, det är ett elände med fruktflugor
Man kan ju iofs spruta med radar, men å andra sidan blir ju inte frukten speciellt hälsosam att äta efter det
Jag brukar ta diskmedel på händerna och sedan så viftar jag i luften där fruktflugorna är. De fastnar i diskmedlet och sedan kan man förpassa flugorna dit de hör hemma, dvs ner i vasken
Gäster
Antal inlägg: 1 824
Medlem nr: 5 152
KOMBINERA!
*ha alltid belysningen över diskbänken på, detta håller dom där och inte i blomkrukor och annat *spruta skåpet under diskbänken (många har komposten där) med insektsgift och täck för ev hål. Endast lite sprut hjälper och skadar inte komposten. *ha kärl fulla med diskmedelsvatten i diskhon, för att ta några *ställ om kranen till "stril" (har ni inte sån omställare så vet ni inte vad ni saknar!!) Duscha alltid både vask och diskho när du går förbi, tar du några varje gång. *Sanera så att det inte finns nya härdar för dom, gammal frukt el dyl.. *ta ett race och slå ihjäl så många du kan *ha tålamod
--------------------
kolla gärna www.turbokrull.net hjärndöd men gratis humor =)
Medlem
Antal inlägg: 1 278
Medlem nr: 1 399
CITAT (Elanah @ 08-08-2005, 23:22)
Vi jagar våra med ett elektriskt "tennis rack". En flugfångare som går på batteri, iform av ett rack. Jätte bra! Du har stor yta och kan elktrifiera allt från getingar till fruktflugor. Suveränt mot mygg! :lol:
Var hittar man en sådan fiffig mojäng? Den skulle jag gärna vilja ha