Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Zonterapi, någon som provat?
          annama
          Inlägg 23-08-2005, 10:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 353
          Medlem nr: 6 218

Jag har råkat få zonterapibehandling ett par gånger senaste dagarna, tycker att det är jätteskönt för mina fötter och mina gamla ben. Finns det några här som har erfarenhet av denna urgamla behandlingsmetod och som vill dela med sig av sina erfarenheter?

Citera
          3 sidor V   1 2 3 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Magdis
          Inlägg 23-08-2005, 11:23
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

hihi..vad menar du med "råkat få"? Jag har varit på zonterapi en gång. bl.a stimulerade hon punkten för sköldkörteln och det kändes mycket väl. Det strålade och värmde i sköldkörteln i flera dagar efteråt. Av tidsbrist så blev det inte av att jag gick på några fler behandlingar men jag tror att det är en metod som funkar på väldigt mycket.

Citera
          labarradepan
          Inlägg 23-08-2005, 12:09
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 456
          Medlem nr: 5 371

Jag har provat zonterapi ( gjorde ungefär 8- 10 behandlingar ) För mina onda axlar samt bullrig mage. Mina axlar är bra o magen är bättre, bara man utersluter paprika, lök, kål o sånt.

Min sambo provade med gjorde fler behandlingar än mig pga av migrän som han har varje helg. Tyvärr bet inte zonterapin på detta, för hans värk kommer från han jobb. svets röken.

men jag tror starkt på denna metod.

Satans ont gör det i alla fall. laugh.gif

Citera
          annama
          Inlägg 23-08-2005, 16:52
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 353
          Medlem nr: 6 218

Magdis, det låter konstigt, men det var så att en ny familjemedlem som studerat ämnet i sitt hemland frågade om hon fick "låna mina fötter" för att hålla sin utbildning vid liv. Dum vore jag väl annars, jag njuter av behandlingen i fulla drag, även om det som Labarradepan säger gör ont som satan ibland. Just sköldkörteln har jag haft och har problem med, ska bli intressant att se resultatet vid nästa test. Har gått på Levaxin i åratal.

Så nu ser jag fram emot ljusare tider, att gå ner i vikt, klara av att sluta röka och inte ha problem med mina gamla ben i fortsättningen. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 23-08-2005, 17:20
          Länk hit: #5

Medlem

CITAT (annama @ 23-08-2005, 17:52)
          Magdis, det låter konstigt, men det var så att en ny familjemedlem som studerat ämnet i sitt hemland frågade om hon fick "låna mina fötter" för att hålla sin utbildning vid liv. Dum vore jag väl annars, jag njuter av behandlingen i fulla drag, även om det som Labarradepan säger gör ont som satan ibland. Just sköldkörteln har jag haft och har problem med, ska bli intressant att se resultatet vid nästa test. Har gått på Levaxin i åratal.

Så nu ser jag fram emot ljusare tider, att gå ner i vikt, klara av att sluta röka och inte ha problem med mina gamla ben i fortsättningen. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Jag äter också Levaxin sedan -97. Zonterapeuten påstod sig kunna bota mig från den åkomman men jag provade ju aldrig mer än en gång. Hoppas du kan bli hjälpt av behandlingarna.

Citera
          gammelnalle
          Inlägg 23-08-2005, 18:28
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

Jag gick faktiskt en sommarkurs i Z-T för ca 10 år sedan....

Mycket givande och kul... vi var två karlar och 13 fruntimmer...

Det lustiga med zonterapi är at man inte behöver tro på det för att det skall funka...

Sen skall man inte ha någon övertro på NÅGOT!!! Men att det händer saker i kroppen när man masserar motsvarande punkt på foten ... (Samma punkter finns i öronen och händerna med men det är lättare att hitta på foten... ja jag sa PÅ foten... inte BARA under som en del tycks tro utan även ovanpå och ända upp på hälen... Är det därför det heter HÄLSA?? smile.gif smile.gif )

När min dotter kommer hem , slänger hon ofta upp fötterna i mitt knä och vill att jag skall ge henne en omgång. (Men först måste hon tvätta fötterna!!! sleep.gif sleep.gif )

b

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 23-08-2005, 18:57
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Vi hade Zoonterapibok med utförlig beskrivning av olika punkter... maken tillverkade en trämasserpinne med rund kula som han arbetade med... jättebra resultat blev det för mig vid ischiassmärtor och låsningar. Likaså vid svåra migränanfall, men bara om jag inte tagit smärtstillande innan
          för då hade det ingen verkan... anfallen försvann inte helt men blev uthärdliga.

Jag har bara positiva erfarenheter av det vid olika smärttillstånd men att det skulle göra att man kan sluta med Levaxin ... det tror jag inte.
          Maken har tagit Levaxin sedan -68 och får ta det livet ut. Det är ju ett hormon som kroppen behöver för att kunna fungera normalt.
          Eller kanske beror det på av vilken orsak man tar Levaxin unsure.gif

Citera
          gammelnalle
          Inlägg 23-08-2005, 19:05
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

Man bör absolut inte sluta ta Levaxin utan att ha kontaktat läkare och tagit prov...

Men eftersom sköldkörteln (i detta fall) underproducerar kan jag mycket väl tänka mig att dosen levaxin skulle kunna minskas...
          (omvänt gäller för struma)

MEN ALDRIG EXPERIMENTERA UTAN LÄKARES INRÅDAN

Citera
          Magdis
          Inlägg 23-08-2005, 19:08
          Länk hit: #9

Medlem

CITAT (Felix matte @ 23-08-2005, 19:57)
          Eller kanske beror det på av vilken orsak man tar Levaxin unsure.gif

Ja det kan säkert bero lite på orsaken....i mitt fall är det en slumrande sköldkörtel som inte producerar hormon som är boven i dramat. I vissa fall beror det på ett fel i hypofysen som styr all hormonproduktion, bl.a sköldkörtelhormon. Det är säkert inte omöjligt att få igång hormonproduktionen i sköldkörteln igen men i så fall räcker det knappast med en enda behandling.

Citera
          lotta_
          Inlägg 23-08-2005, 19:11
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 1 295
          Medlem nr: 4 048

Jag har tagit en zonterapibehandling i sommar, inte för att bota några besvär utan mest för att testa hur det är. Tyckte att det var härligt ont-skönt. Egentligen ska man ta flera behandlingar på raken, men det gjorde tyvärr inte jag, det får bli en annan gång.

Tror definitivt att zonterapi kan lindra besvär men är mer tvivlande till att det kan bota sjukdomar.

Det är i alla fall ett skönt sätt att bli ompysslad på och det behöver vi alla. wub.gif

--------------------
          lotta_zon 5

Den som har planterat trädet får sällan smaka frukten.

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 23-08-2005, 19:11
          Länk hit: #11

Medlem

CITAT (gammelnalle @ 23-08-2005, 20:05)
          Man bör absolut inte sluta ta Levaxin utan att ha kontaktat läkare och tagit prov...

Men eftersom sköldkörteln (i detta fall) underproducerar kan jag mycket väl tänka mig att dosen levaxin skulle kunna minskas...
          (omvänt gäller för struma)

MEN ALDRIG EXPERIMENTERA UTAN LÄKARES INRÅDAN

Ja så kan det vara... är inte så insatt i hur det är vid underproduktion. Maken hade fel dosering i flera år och fick äta en massa olika mediciner helt i onödan,... tills det uppdagades att han fick för låg dos av Levaxin.

Sköldkörtelproblem är nog alldeles för allvarliga för att man själv ska börja experimentera.

Citera
          Ophelia
          Inlägg 23-08-2005, 19:20
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Jepp...det har jag testat.

Har föresten idag varit på ett möte och hört en del om basal kroppskännedom som sjukgymnastik. Mycket intressant. Synd att det är så ovanligt. smile.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 23-08-2005, 19:39
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (Ophelia @ 23-08-2005, 20:20)

Har föresten idag varit på ett möte och hört en del om basal kroppskännedom som sjukgymnastik. Mycket intressant. Synd att det är så ovanligt. smile.gif

Min sjukgymnast och doktor rekommenderade alla oss (rehab grupp) att börja i Tai-chi om det startades här. Ska hålla utkik i höstens programutbud. smile.gif Låter väldigt intressant och det ska tydligen alla orka med... även otränade tanter laugh.gif

Citera
          Ophelia
          Inlägg 23-08-2005, 19:59
          Länk hit: #14

Medlem

CITAT (Felix matte @ 23-08-2005, 20:39)

Har föresten idag varit på ett möte och hört en del om basal kroppskännedom som sjukgymnastik. Mycket intressant. Synd att det är så ovanligt.  :)

Min sjukgymnast och doktor rekommenderade alla oss (rehab grupp) att börja i Tai-chi om det startades här. Ska hålla utkik i höstens programutbud. smile.gif Låter väldigt intressant och det ska tydligen alla orka med... även otränade tanter laugh.gif

Finns olika typer av Tai-Chi och likaså Qi-Gong. Sjukgymnasten som höll på med basal kroppskännedom berättade att den hade samma utgångspunkt som Tai-Chi och Qi-Gong. Mycket intressant. smile.gif

Har du chansen så testa. smile.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 23-08-2005, 20:03
          Länk hit: #15

Medlem

CITAT (Ophelia @ 23-08-2005, 20:59)

Har föresten idag varit på ett möte och hört en del om basal kroppskännedom som sjukgymnastik. Mycket intressant. Synd att det är så ovanligt.  smile.gif

Finns olika typer av Tai-Chi och likaså Qi-Gong. Sjukgymnasten som höll på med basal kroppskännedom berättade att den hade samma utgångspunkt som Tai-Chi och Qi-Gong. Mycket intressant. smile.gif

Qi-Gong glömde jag... den rekommenderades också.
          Absolut ska jag testa om det startar till hösten smile.gif

HÄR
          hittade jag lite info. smile.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 23-08-2005, 20:09
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

intressant att ni nämner migrän och huvudvärksom kan få hjälp av zonterapi. Huvudvärk kan tydligen komma från många håll

Min yngsta son tvingade jag iväg till chiropraktorn nu när han blivit myndig.

Resultatet belv en helt ny kille som både är gladare och piggare och som framförallt går att få upp på morgonen.

Orsak ryggen var krogig på mer än fyra ställen. Nacken var stel. Bäckenet snett och benen olika långa.

Redan i bilen hem sa han att det var skönt att kunna sitta med ryggstöd, det har han aldrig kunnat gjort. Kan knappt tänka mig hur det har kännts.

Nu vet han också hur det är att vara utan eller bara ha lite huvudvärk. Han har alltså förmodligen haft migrän. Minst fem väckningar varje dag. Skolan har betraktat honom som slö och lat.

Dessutom är ungen fem cm längre än tidigare.

Och mamma är sååååååå glad rolleyes.gif

Citera
          Ophelia
          Inlägg 23-08-2005, 20:10
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (Felix matte @ 23-08-2005, 21:03)
          CITAT (Ophelia @ 23-08-2005, 20:59)

Har föresten idag varit på ett möte och hört en del om basal kroppskännedom som sjukgymnastik. Mycket intressant. Synd att det är så ovanligt.  smile.gif

Qi-Gong glömde jag... den rekommenderades också.
          Absolut ska jag testa om det startar till hösten smile.gif

HÄR
          hittade jag lite info. smile.gif

smile.gif smile.gif smile.gif

Visst låter det annorlunda sjukgymnastik!! Läkaren som var med han var eld och lågor. Han menade att det var nödvändigt för vården att även innefatta denna typ av sjukgymnastik. Mycket bra resultat smile.gif smile.gif

Citera
          lotta_
          Inlägg 23-08-2005, 20:11
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 1 295
          Medlem nr: 4 048

Thai-Chi = Kalix-karate laugh.gif laugh.gif
          (för er som förstår vitsen)

--------------------
          lotta_zon 5

Den som har planterat trädet får sällan smaka frukten.

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 23-08-2005, 20:23
          Länk hit: #19

Medlem

CITAT (Bettson @ 23-08-2005, 21:09)
          intressant att ni nämner migrän och huvudvärksom kan få hjälp av zonterapi. Huvudvärk kan tydligen komma från många håll

Min yngsta son tvingade jag iväg till chiropraktorn nu när han blivit myndig.

Resultatet belv en helt ny kille som både är gladare och piggare och som framförallt går att få upp på morgonen.

Orsak ryggen var krogig på mer än fyra ställen. Nacken var stel. Bäckenet snett och benen olika långa.

Redan i bilen hem sa han att det var skönt att kunna sitta med ryggstöd, det har han aldrig kunnat gjort. Kan knappt tänka mig hur det har kännts.

Nu vet han också hur det är att vara utan eller bara ha lite huvudvärk. Han har alltså förmodligen haft migrän. Minst fem väckningar varje dag. Skolan har betraktat honom som slö och lat.

Dessutom är ungen fem cm längre än tidigare.

Och mamma är sååååååå glad  :rolleyes:

Förstår att du är glad och grabben också... finns väl inget (iaf nästan) värre än migrän.
          Skolan borde skämmas att "stämpla" barn. Hoppas att sonen din slipper svår värk i framtiden.

Chiropraktor har jag besökt många, många ggr... har också skolios med tre krökar .. dock inga stor och whip lasch skada som blev mycket bättre efter behandlingar... snett bäcken som gjort att jag alltid fått fålla upp vänster byxben ett par-tre cm... på den tiden man använde långbyxor nu när jeans är vardags och helgplagg så märks inte skillnaden smile.gif

Jag blev 1,5 cm längre när jag började med långpromenader... musklerna byggdes upp och orkade hålla upp skelettet.. så fick jag det förklarat för mig tongue.gif

Citera
          Elanah
          Inlägg 23-08-2005, 21:54
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 194
          Medlem nr: 3 193

Har migrän och har ofta funderat på att prova zonterapi. Ungefär hur mkt kostar en behandling?

--------------------
          kramar Eva

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 16:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon