Medlem
Antal inlägg: 418
Medlem nr: 2 351
Jag har inte lyckats med mina köpta plantor av höstanemon. Nu tänkte jag prova att så istället. När ska de sås på hösten eller på våren? Var finns det frö att köpa?
Medlem
Antal inlägg: 6 646
Medlem nr: 3 128
CITAT (Iza @ 24-08-2005, 09:36)
Jag har inte lyckats med mina köpta plantor av höstanemon.
har du planterat höstanemonen på hösten så kan det vara förklaringen till att du inte lyckats med dem, de skall planteras på vår eller försommar, jag antar att man sår fröerna på hösten, men det får nog någon annan svara på krister
Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109
Ja, ha ... Här är en till som planterat höstanemon (färdig planta) nu i augusti. Förvisso i början av augusti. Hoppas den överlever vintern då. Just nu är den i alla fall fin och blommar.
--------------------
They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
Medlem
Antal inlägg: 1 990
Medlem nr: 24
Jag har också köpt en blommande planta i augusti och planterat. Den har överlevt och blommar nu...
--------------------
Sylvia, zon 1
Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page) I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer) There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)
Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109
CITAT (Iza @ 24-08-2005, 16:18)
Men nu var ju frågan om sådd av dem!
Förlåt att vi kidnappade din tråd Själv vet jag inte svaret, men jag brukar gå förbi en dam här i närheten som håller på mycket med fröodling. Ska fråga henne om hon kanske vet
--------------------
They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!