CITAT (Sulawesii @ 12-09-2005, 08:12)
Såg Gudrun Schyman uttala sig i Godmorgonsoffan för en stund sedan. Jag blir bara så förbannad... Hur kan hon sitta och försvara att någon på stämman sagt "jävla man, vi ska slita dig i stycken..."? Att personen i fråga haft en vän som blivit våldtagen av män två gånger på raken försvarar det inte! Tänk vilket ramaskri det blivit om en man blivit utsatt för liknande av kvinnor på liknande sätt? Eller en svensk av utlänningar? Då skulle det minsann inte gå att sätta kvinna eller utlänning i den meningen!
Jag är så trött på att gruppen män ska stå som ett undantag! Vad är det som gör att det är rätt att ge sig på dem, klumpa ihop dem och anse att alla är en bunt med brutala neandertalare?
Det är väl så att det enda de radikala feministerna uppnår med sitt tjat som systerskap, är segregering.
Jag har i allafall alltid tyckt att SYSKONSKAP är finare än systerskap - och vänskap är vackrast utan stämplar.
Jag läste en krönika i Aftonbladet häromdagen, av Anna Eklund.
"Falska feminister gör heteromän till bögar" hette krönikan och den roade mig inte bara kungligt, den fick mig också att sucka djupt över anarkafeministerna, ännu en gång.
JämLIKhet är en bra sak - men de här damerna är ju bara ute efter att ha allting på samma villkor som männen - och så lite till.
Som om de kunde förändra historien genom att förtrycka män?
Idioti...
Skönt att se likasinnade härinne!