Medlem
Antal inlägg: 768
Medlem nr: 4 958
Jag har lagt in några pelargon-bilder i mitt album. Vill någon kika in och försöka hjälpa mig att identifiera dem? Pelargon 1 och 2 är köpta i en vanlig livsmedelsaffär. De övriga har en kompis fått av någon som sa att alla var namnade sorter. Tyvärr fick hon inte namnskyltar med. Nr 1 tycker jag liknar PAC Rose chrystal eller Icechrystal, men kan man köpa sådana i en livsmedelsaffär? Nr 3 liknar Amethyst. Nr 4 liknar Appleblossom Rosebud eller Happy Appleblossom Rosebud. Nr 6 liknar Mårbacka.
Medlem
Antal inlägg: 768
Medlem nr: 4 958
Tack, men jag har redan sökt på båda ställena. AoT:s pelargonregister där man kan söka på färger är suveränt. Tyvärr lyckades jag inte hitta alla där. Trodde att någon med mer erfarenhet än jag, kunde hjälpa mig.
Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892
Nr 4 är troligen en Appleblossom rosebud, Happy formerna har tvåfärgade blad i ett ljust och mörkare fält. Jag kan egentligen inte de nyare formerna som kommit av mårbackan, men det är ingen gammal sort du har i alla fall. Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."