Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> är det bara jag?, vad gör jag för fel?
          shiva
          Inlägg 02-10-2005, 02:38
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 218
          Medlem nr: 5 434

Här kommer min sena lördagkväll rapport!
          Jag var på en av mina stammkrogar, gick ut för att ta lite luft, då kommer en tokig kille (svensk) fram till mig, sliter tag i min skjorta, skriker i mitt öra, VARFÖR BLEV JAG UTKASTAD! Hur faan skulle jag kunna veta det, svarade jag. Då började han slåss som en galning, vakterna hoppade imellan och drog undan honom. Då skriker han något som har en koppling till detta forum,: din javla finska PUMPA-SKALLE!!!! Jag började såklart gapskratta till följd av att tönten blev ännu argare. Vadå PUMPA-SKALLE? Mitt huvud är faktiskt normalstort!
          Jag har inget emot att kallas för Finne, men det är inte något fel på min huvudstorlek! Men, va faan, så är det när jar ska ut.
          Är det några andra - pumpa-skallar här eller är jag unik?

tongue.gif

Citera
          3 sidor V   1 2 3 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          LadyG
          Inlägg 02-10-2005, 07:57
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Låt inte stollar som druckit för mycket förstöra din kväll. Det är inte ditt fel att somliga inte tål alkohol. rolleyes.gif

Hoppas resten av kvällen var rolig smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Tatta
          Inlägg 02-10-2005, 08:44
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 131
          Medlem nr: 6 445

Just Pumpa-skalle är väl inte så ofta man fått höra *s* wink.gif

Nja aasså.. jag är rätt skonad från bråkstakar på krogen.
          Kan ju dock bero på att folk i allmänhet inte tycker det är någån idé att slåss med en tjej på 150cm lånng laugh.gif

--------------------
          Nygammal medlem i Zon5 som kanske lyckas bli trädgårdsbiten & aktiv till sist.. ;)

Citera
          AnitaO
          Inlägg 02-10-2005, 09:06
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (Tatta @ 02-10-2005, 09:44)
          Kan ju dock bero på att folk i allmänhet inte tycker det är någån idé att slåss med en tjej på 150cm lånng laugh.gif

laugh.gif laugh.gif
          Pumpa-skalle var ett nytt uttryck för mig, men jag tror inte det har med ditt utseende att göra Shiva.
          Det är väl bara en variant av "tjockskalle".

Men jisses alltså vilka människor du stöter på när du är på krogrunda.
          Du får vara rädd om dig så det inte händer nåt allvarligare snart.

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Hannele
          Inlägg 02-10-2005, 09:07
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Tatta @ 02-10-2005, 09:44)
          Kan ju dock bero på att folk i allmänhet inte tycker det är någån idé att slåss med en tjej på 150cm lånng  :lol:

Är det därför jag inte blivit nerslagen ännu, när jag ryter till stora starka småfulla karlar
          på stan och i spårvagnar att uppföra sej?! laugh.gif
          Min nästan tvåmeterslång make blev påhoppad av en full okänd kroggäst, så sånt händer.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          pejori
          Inlägg 02-10-2005, 09:44
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

jag är en pumpaskalle också smile.gif smile.gif
          kan sitta i en full lokal och se hur dom tar sikte på mej rolleyes.gif rolleyes.gif
          sen har jag inte vett på att vara tyst heller, så det blir en del tjafs. wub.gif
          räddas oftast av min arga röst, som väcker upp de döda laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Magdis
          Inlägg 02-10-2005, 09:57
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Usch vad otäckt Shiva! Det verkar faktiskt som att vissa personer är mer utsatta för attacker än andra, som om det är något i utseendet eller kroppshållningen som provocerar. Jag antar att jag inte ser särskilt provocerande ut för jag brukar inte råka illa ut. Nu menar jag absolut inte att det skulle vara något fel på ditt utseende eller huvudstorlek Shiva!Felet ligger naturligtvis hos idioterna som attackerar dig, som inte kan behärska sitt primitiva grottbeteende. rolleyes.gif

Jag tycker det låter väldigt obehagligt att du råkar så illa ut när du går ut. Du borde kanske skaffa dig pepparspray eller nåt liknande för att försvara dig så det inte går ännu mer illa sad.gif

Citera
          Berith
          Inlägg 02-10-2005, 16:39
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Det låter som "en vanlig dag på jobbet". ohmy.gif Byt jobb!

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          yenny
          Inlägg 02-10-2005, 17:01
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem nr: 5 411

Hmmm.... låter inte bra det där... jobbigt att hela tiden hamna i sånt där, bor du i ett stökigt område? kanske byta ställen att hänga på?
          Själv är jag en liten sak på 1.60 så jag brukar inte stöta mej med stora killar som är muckiga direkt....
          Sen så hör jag nog inte direkt hemma på krogen, jag hänger hellre hemma hos kompisar eller i min egen soffa eller på ett Café. Så det är nog inte så stor risk att jag hamnar i bråk.

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          LadyG
          Inlägg 02-10-2005, 17:07
          Länk hit: #10

Medlem

Med tanke på hur vanligt det är med överfall och överfallsvåldtäkter (tio stycken bara i september, i Stockholm) så tycker jag att alla borde få gå en kurs i självförsvar, antingen privat eller ännu hellre genom jobbet.

Självförsvar är så mycket mer än bara lära sig parera slag och ta sig loss. Det är t ex självförsvar att inte gå ensam genom mörka parker, undvika svarttaxi, inte gå med okända män, inte dricka för mycket och en massa annat. Visst låter det som självklarheter, men ibland måste man få höra det från någon annan för att inse att ett visst beteende är ett riskbeteende.

Det är för jäkligt att kvinnor inte kan gå genom stan på natten utan att riskera att bli våldtagna. Men man behöver inte bli ett offer: http://www.expressen.se/index.jsp?a=445514

Visst önksar jag att det vore annorlunda, att det inte var farligt för kvinnor att gå ensamma på stan hem från krogen eller sent från jobbet. Men det är farligt, och det gör mig ledsen.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Ophelia
          Inlägg 02-10-2005, 17:51
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Jag tror att jag inte ser ut som ett offer eller uppför mig som ett sådant och får kanske därför vara ifred. Är både stor och kan säkert se stark ut samt har en orädd attityd som kommer sig från ett och annat nyttigt kunnande inom försvarsfronten. Har haft arbete där detta varit en naturlig del i utbildningen. Är i dagsläget inte ett dugg rädd, inte ens för fan själv för honom har jag träffat ett par gånger i olika tappningar. Är dock mycket medveten om att alla har sin överman.

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 02-10-2005, 18:04
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Pumpaskalle - ett uttryck jag aldrig hört förrut.
          Om det inte använts som skällsord skulle jag kunna tycka att det är ett lustigt uttryck.

En försynt fråga Shiva:

En pumpa är ju ganska slät. Har du rakat huvud så associationen kom därav?

wink.gif

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 02-10-2005, 18:08
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (yenny @ 02-10-2005, 18:01)
          Sen så hör jag nog inte direkt hemma på krogen, jag hänger hellre hemma hos kompisar eller i min egen soffa eller på ett Café. Så det är nog inte så stor risk att jag hamnar i bråk.

samma här. I soffhörnan kan jag bara bråka med gubben min och det blir inte av det heller.

Jag skulle aldrig gå ensam genom stan på kvällen och visst är det trist att det skall var så.

Men Shiva nåt konstigt är det ju att du alltid råkar ut för det eller? Jag känner inte dig, vet inte hur du är men nåt är det som lockar.....

Är du på nogot sätt provocerande utan att tänka på det? Nåt måste det ju vara för att råka ut dör det en gång, ja men så kort tid därefter igen....

Tänk efter själv för vi som inte känner dig kann ju inte svaret

Elisabeth

Citera
          Fialotta
          Inlägg 02-10-2005, 18:14
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 02-10-2005, 19:08)
          CITAT (yenny @ 02-10-2005, 18:01)

samma här. I soffhörnan kan jag bara bråka med gubben min och det blir inte av det heller.

Jag skulle aldrig gå ensam genom stan på kvällen och visst är det trist att det skall var så.

Men Shiva nåt konstigt är det ju att du alltid råkar ut för det eller? Jag känner inte dig, vet inte hur du är men nåt är det som lockar.....

Är du på nogot sätt provocerande utan att tänka på det? Nåt måste det ju vara för att råka ut dör det en gång, ja men så kort tid därefter igen....

Tänk efter själv för vi som inte känner dig kann ju inte svaret

Elisabeth

Ja...det där va jag lite inne på oxå...berätta lite shiva...lite löst bara smile.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          Reserv
          Inlägg 02-10-2005, 18:17
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Det räcker med att va´stor antingen på bredden eller längden för att folk ska tycka att det är en häftig utmaning att mucka med oss. sad.gif Jag gillar inte längre att gå på krogen då jag nästan alltid hamnade i slagsmål, inte för att jag startat dom, men för att andra ville både starta och slutföra slagsmålen. Såna gånger kan man tacka gudarna för att man är 196 cm och många stöddiga ynglingar når helt enkelt inte upp, dom tycker man ser uppkäftig ut för att man har en bra hållning (trots min längd). Alltså, vi behöver inte agera speciellt störigt för att dra till oss diverse typer som vill ha kvällens utmaning, sorgligt men sant huh.gif

Alltså, nu heter juh inte jag Shiva, men det är så här man kan ha det i största allmänhet, vi behöver inte va´ett dugg provocerande för att dra till oss skiten

Citera
          LadyG
          Inlägg 02-10-2005, 18:24
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (Reserv @ 02-10-2005, 19:17)
          Det räcker med att va´stor antingen på bredden eller längden för att folk ska tycka att det är en häftig utmaning att mucka med oss. sad.gif Jag gillar inte längre att gå på krogen då jag nästan alltid hamnade i slagsmål, inte för att jag startat dom, men för att andra ville både starta och slutföra slagsmålen. Såna gånger kan man tacka gudarna för att man är 196 cm och många stöddiga ynglingar når helt enkelt inte upp, dom tycker man ser uppkäftig ut för att man har en bra hållning (trots min längd). Alltså, vi behöver inte agera speciellt störigt för att dra till oss diverse typer som vill ha kvällens utmaning, sorgligt men sant huh.gif

Så taskigt sad.gif Det är för jäkligt att inte folk kan uppföra sig.

Det är alltid trevligt med karlar som har en rak och snygg hållning, så fortsätt med det och låt inte buset få dig att kröka rygg. smile.gif

Det är inte heller riktigt sant att det bara är män som muckar gräl, inte nu längre. Sist jag läste nått från BRÅ var det ungefär 4 av 10 bråk som börjades av en kvinna/tjej. Enligt polisen har tjejer kortare stubin än killar när de har öl i kroppen. Vet inte om jag tror på det.

smile.gif

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 02-10-2005, 19:01
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

min son har en vän som råkar illa ut hela tiden ohmy.gif ohmy.gif han är både lång och stor, men det verkar som om folk stör sig på hans glada attityd hela tiden sad.gif sad.gif
          killen är både verbal och en "brudmagnet" och det är kanske det som är orsaken till att alla killar muckar med honom....dom ser honom som ett hot mot deras tjejer blink.gif blink.gif
          en tanke bara shiva, att killarna uppfattar det som om du raggar, när du konverserar damer smile.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 02-10-2005, 19:31
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Vet inte var mitt inlägg har tagit vägen, cybehimmlen kanske?

Ja fulla tjejer/kvinnor är inte roliga och när sedan deras karlar föröker reda upp det hela då blir det i regel bråk.

Vi har stora starka söner och svärsöner men ingen av dom har råkat i bråk (än så länge) .

Attityd, kanske är det det som är anledning? Men nåt måste det vara att det alltid drabbar samma person

Edelweiss

Citera
          AnnammA
          Inlägg 03-10-2005, 08:58
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 3 435
          Medlem nr: 5 307

CITAT (Eva i Skåne @ 02-10-2005, 19:04)
          Pumpaskalle - ett uttryck jag aldrig hört förrut.
          Om det inte använts som skällsord skulle jag kunna tycka att det är ett lustigt uttryck.

En försynt fråga Shiva:

En pumpa är ju ganska slät. Har du rakat huvud så associationen kom därav?

wink.gif

Det kan ju vara för det börjar dra sig mot Halloween... tongue.gif unsure.gif wink.gif blink.gif

Annars är det tråkigt med folk som inte kan gå ut och ha roligt när de går ut... unsure.gif sleep.gif

AnnA

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 03-10-2005, 09:03
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Det kanske vore bra om du började fundera vad dessa krogbesök ge dig ohmy.gif

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 21:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon