Medlem
Antal inlägg: 122
Medlem nr: 3 089
Läste hos handelsträdgården om rosen Blanc Double de Coubert. Den beskrevs som anspråkslös, mycket härdig, ljuvlig doft, mörkgrönt o blankt bladverk, tätt o kraftigt växtsätt, mycket lång blomningstid m.m.. Låter ju nästan för bra för att vara sant... Har någon av er samma fantastiska erfarenheter eller vad tycker ni ???
Medlem
Antal inlägg: 7 705
Medlem nr: 276
Har haft en i tre år och den har vuxit så sakta, ingen buske ännu. Men det har jag sett på flera andra rugosarosor i trädgården att dom stampar i flera år. Har sandig jord, men det ska rugosa rosor klara. Här lite andra tyckande från roslistan Blanc Double de Coubert
--------------------
Den som planterar en trädgård planterar lycka Bor i zon 3 - 4
Medlem
Antal inlägg: 122
Medlem nr: 3 089
Tack Kajsa för länken! Lycka till med plantorna, Titti - jag planterar nog några till våren jag oxå men det gäller tydligen att utrusta sig med ett gott tålamod. Den som väntar på något gott ...
Medlem
Antal inlägg: 788
Medlem nr: 2 733
Min växer fint - bor i zon 3 med ganska kallt läge på tomten och tung lerjord! Har lite bruna fläckar på bladen men är rätt frisk totalt sett. Blommorna doftar inte särskilt mycket men är mycket vackra - TILLS DET REGNAR - minsta lilla regnskur förvandlar dem till slappa klumpar! Blandade erfarenheter, alltså!