CITAT (Farbror Blå @ 01-11-2005, 01:28)
CITAT (AndreasBlomquist @ 01-11-2005, 01:22)
CITAT (Diabolique @ 01-11-2005, 01:19)
Ah, vad jag är duktig.

Den har jag sett många gånger.
Riktigt bra!
Ja, det är en av de bästa filmerna i mitt lilla DVD-arkiv. Är nu väldigt stolt över att ha brutit 1.000-gränsen. Flickvännen har förpassat alla DVD-filmer till källaren där de flesta ligger prydligt nerbäddade i kartonger tills vår "filmavdelning" i huset är klart.
[B]OOOPs 1000 ???
*impregnerad* eller vad de heter

Ja jag e clintanfan faktiskt, Han är nåt slags levande kliche i sina tuffingfilmer. Allra bäst är han som den tyste cowboyen i spaghettifilmerna, eller dom seriösa filmerna. Han kan ju regissera bra också=)
Full metal jacket är kanonbra, även om jag dras mer åt Platoon, de visar ju båda det meningslösa i krig och vad avundsjuka , inkompetens och våld gör med folk.
Deer Hunter som ska visa krigsveteraner gilar jag inte alls.. den är för mycke tjechov för min smak, ni vet, inget händer allt är som förut nästan.
Bara Walken som är underbar där.
OK Andreas, du som är fantast., vilken film är detta då?
-Who the f_ _ _ are you?
-I'm the party pooper!
Ja, man kan nog säga att jag är något av ett filmfreak. Grannen min är dock värre med ett par hundra filmer mer än mig och en rejäl hemmabiosalong.
Filmcitat är roligt och tyvärr är det en sån sak som jag kan lägga på minnet om det är ett bra citat eller från en bra film.
Citatet som Norrbotten-Magdis nämner ovanför har jag ingen aning om vad det kommer ifrån.
Citatet du nämde är faktiskt inget som jag kunde men jag frågade min bror via MSN om han kunde det och visst... räknas det om han kan det

Kindergarten Cop med allas vår Californiska guvernör Arnold Schwarzenegger.
Har ett nytt citat här:
- How's the First Lady? She ask about me?
- Have you gotten to know them yet?
- Well, I normally prefer not to get to know the people I'm protecting.
- Oh, yeah? Why's that?
- Well, you never know. You might decide they're not worth taking a bullet for.