Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Trädgårdskurser på distans
          Sabina L
          Inlägg 10-11-2005, 12:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 101
          Medlem nr: 393

Är det någon som provat en kurs från tradgardsakademin.com? Jag är lite sugen på intro kursen i trädgårdsdesign och vill höra synpunkter. smile.gif

--------------------
          Sabina i Huddinge
          Zon II-III

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 5)
          Elizabeth
          Inlägg 13-11-2005, 20:16
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 210
          Medlem nr: 376

Jag är också lite nyfiken på den kursen - puttar upp frågan...

Citera
          Milex
          Inlägg 13-11-2005, 20:58
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 483
          Medlem nr: 4 549

Jag började på kursen. Tyvärr hände en massa saker som gjorde att jag fick prioritera bort läsandet just då.
          Materialet var trevligt och väldigt vackert. Det verkade vara ett bra upplägg.

--------------------
          Strömstad zon 3

Citera
          Micke
          Inlägg 13-11-2005, 23:54
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 505
          Medlem nr: 1 111

Ta vilken vettig trädgårdsbok som helst, läs den som om du skulle måsta tenta den och du kan minst lika mycket som de (tradgardsakademin.com) låtsas lära ut i en enda kurs. Läs flera böcker inom samma område på samma sätt så märker du att "SANNINGEN" inte är så där entydig som du kanske trodde efter den första boken. Det är det samma som distansstudier. Det som klår detta med hästlängder är personliga möten med kunniga mänskor ansikte mot ansikte där du kan ställa relevanta frågor och (kanske) få dito svar. Det kan inte en distansutbildning erbjuda dig.

Tog en titt på programmet de erbjuder och det är nog vad jag kallar "valfläsk". Man nosar lite i en enda kurs på en basutbildning som i den vuxenutbildning (till trädgårdsmästare) jag deltar i omfattar ett års ytterst intensiva studier som har fått 5 av 18 på min kurs att ge upp studierna redan...

Vilken normalbegåvad mänska som helst med ett brinnande intresse för trädgård kan på egen hand lära sig mer om detta område än vad en tradgardsakademin.com-kurs någonsin kan ge dig. Och betydligt billigare. Ta bara en titt på alla inlägg från alla dessa fantastiska mänskor som finns här på forumet, den övervägande majoriteten är självlärda och -pålästa - och många av dem har mer djupgående kunskaper än någon av mina lärare (på den vuxenutbildning jag deltar i) någonsin kommer att få. Varför, kan man fråga sig, och svaret är givet: för mina lärare är det bara ett jobb, för dem som deltar i det här forumet är det en passion och en livsstil.

Men trots det, jag har fått mycket ut av min vuxenutbildning redan, det har jag. Och det gäller tillsvidare just de här absolut nödvändiga men ack så tröga och tråkiga ämnena som är så fruktansvärt svåra att läsa på egen hand: marklära, botanik och växternas fysiologi och fysionomi. Och den biten hoppar tradgardsakademin.com blixtsnabbt över till mer luckrativa och säljande ämnesområden...

Men det är klart, är du nöjd med McDonalds och Aftonbladet och tycker att de ger en välbalanserad måltid/en sanningsenlig och pålitlig bild av den värld du lever i, då tycker jag faktiskt du ska hoppa på tradgardsakademin.com. De kommer att komplettera ditt liv fullständigt. smile.gif

Micke

--------------------
          Får man bara ändan ur vagnen, behöver man inte ta sig i kragen.

Citera
          nina L
          Inlägg 18-11-2005, 13:28
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 628
          Medlem nr: 399

Hej Micke
          Vad är det för trädgårdmästarutbildning du går? Är den på distans eller?

--------------------
          Nin zon 2

Citera
          WeraWennerling
          Inlägg 27-01-2010, 16:25
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 27 623

CITAT (Micke @ 13-11-2005, 23:54) *
          Ta vilken vettig trädgårdsbok som helst, läs den som om du skulle måsta tenta den och du kan minst lika mycket som de (tradgardsakademin.com) låtsas lära ut i en enda kurs. Läs flera böcker inom samma område på samma sätt så märker du att "SANNINGEN" inte är så där entydig som du kanske trodde efter den första boken. Det är det samma som distansstudier. Det som klår detta med hästlängder är personliga möten med kunniga mänskor ansikte mot ansikte där du kan ställa relevanta frågor och (kanske) få dito svar. Det kan inte en distansutbildning erbjuda dig.

Tog en titt på programmet de erbjuder och det är nog vad jag kallar "valfläsk". Man nosar lite i en enda kurs på en basutbildning som i den vuxenutbildning (till trädgårdsmästare) jag deltar i omfattar ett års ytterst intensiva studier som har fått 5 av 18 på min kurs att ge upp studierna redan...

Vilken normalbegåvad mänska som helst med ett brinnande intresse för trädgård kan på egen hand lära sig mer om detta område än vad en tradgardsakademin.com-kurs någonsin kan ge dig. Och betydligt billigare. Ta bara en titt på alla inlägg från alla dessa fantastiska mänskor som finns här på forumet, den övervägande majoriteten är självlärda och -pålästa - och många av dem har mer djupgående kunskaper än någon av mina lärare (på den vuxenutbildning jag deltar i) någonsin kommer att få. Varför, kan man fråga sig, och svaret är givet: för mina lärare är det bara ett jobb, för dem som deltar i det här forumet är det en passion och en livsstil.

Men trots det, jag har fått mycket ut av min vuxenutbildning redan, det har jag. Och det gäller tillsvidare just de här absolut nödvändiga men ack så tröga och tråkiga ämnena som är så fruktansvärt svåra att läsa på egen hand: marklära, botanik och växternas fysiologi och fysionomi. Och den biten hoppar tradgardsakademin.com blixtsnabbt över till mer luckrativa och säljande ämnesområden...

Men det är klart, är du nöjd med McDonalds och Aftonbladet och tycker att de ger en välbalanserad måltid/en sanningsenlig och pålitlig bild av den värld du lever i, då tycker jag faktiskt du ska hoppa på tradgardsakademin.com. De kommer att komplettera ditt liv fullständigt. smile.gif

Micke

Jag läste introduktionskurs i trädgårdsdesign och tyckte alls inte att det går lika bra att läsa en bok på egen hand. Jag hade mycket god kontakt med min lärare och fick fin feed back på allt jag lämnade in och frågade om. Jag tyckte också det var kul att få kontakt med andra som läste. Vi chattade och diskuterade och det gick upp för mig hur avlångt Sverige är. När jag skördade mina första kryddor, var det fortfarande djup snö uppe i norr fick jag veta. Efter kursen har jag fortsatt med mina växtporträtt och växtlistor i Växa som finns på www.tradgardsakademin.se. Gratis och kul!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 17:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon