Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Metervara av Hjälmböna ;o)
          Exotic
          Inlägg 21-04-2003, 09:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 891
          Medlem nr: 565

Hej På Er Alla................
          Hur skall man göra ,mina Hjälmbönor är 1 meter nu.
          Kan man toppa av dem ?? Första gången som jag testar hjälmböna,men frän värkar den vara .
          Ha det i Solen

Exotic laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif

--------------------
          If you dont like seeing pictures of violence towards animals being posted, you need to help stop the violence,not the pictures
          / Johonny Depp

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 4)
          Gunvor Nilsson
          Inlägg 21-04-2003, 15:07
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 439
          Medlem nr: 19

Hej ! Lustigt att du skulle skriva om dina hjälmbönor i dag! Jag har just kommit hem från en promenad till min närmaste handelsträdgård för att köpa perlit (det visste inte expediten vad det var!) men det hade dom inte så istället blev det en påskkaktus, en silkesnäva och så en påse hjälmbönor!
          Jag undrar om man inte skall toppa den ett par decimeter upp så den hinner dela sej -OM den nu gör det - jag har ingen aning. Hur många bönor var det i din förpackning? Jag köpte Weibulls och i den påsen är det fem bönor.
          Har du bundit upp dem eller hur har du gjort?
          Jag sökte på Dolichos lablab 'Ruby Moon' men där kan jag inte se om den skall toppas. Jag skall fortsätta leta uppgifter om den
          /hälsar Gunvor. smile.gif

--------------------
          user posted image

Citera
          Exotic
          Inlägg 21-04-2003, 17:31
          Länk hit: #3

Medlem

Hej Gunvor,
          Ibland så slår man huvudet på spiken tongue.gif laugh.gif Det står på att dem kan bli 1 meter hög och att rankorna kan nå 3 meter. Men jag ser på mina att det kommer nya skott vid vart parblad,så jag tänkte att ta av ca hälften.
          För nu börjar det att bli svårt att låta dem klättra längre. smile.gif smile.gif
          Du får berätta vad du hittar .

Kul och se om dina är lika snabba som mina smile.gif rolleyes.gif biggrin.gif

Hej Hopp Exotic

--------------------
          If you dont like seeing pictures of violence towards animals being posted, you need to help stop the violence,not the pictures
          / Johonny Depp

Citera
          Gunvor Nilsson
          Inlägg 21-04-2003, 17:58
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 1 439
          Medlem nr: 19

Nej, jag kan inte hitta något om toppning av hjälmbönan, men om du säjer att det kommer anlag till skott vid varje bladpar så är det inte någon tvekan om att den grenar sej nerifrån om man stoppar den efter några bladpar. Men när jag tittar på dina bilder så ser det ut att första bladen kommer långt upp på stängeln. Är det långt mellan bladparen?
          Antagligen kommer dom att växa fort nu eftersom det är varmt ute och jag kan inte hålla svalt i mitt odlingsrum då. (Hör just nu på TV att det skall bli kyligare!!) laugh.gif Förlåt mej men det blir nog räddningen för mina odlingar! tongue.gif

--------------------
          user posted image

Citera
          Exotic
          Inlägg 21-04-2003, 20:37
          Länk hit: #5

Medlem

Okej.....men anlagen som kommer vid var bladpar måste ju bli rankorna ????
          Och bladen kom ganska långt upp,men nu när jag tittade på avstånden så i början var det ca 5 cm mellen bladen, men ju längre upp så blev avståndet 10 - 15 cm.
          Så jag toppar nog av dem elllllllllerrrr någon och ser vad som blir bäst rolleyes.gif smile.gif
          För mina står inne,jag vet inte om man kan ställa ut dem...fårse vad som händer blink.gif smile.gif biggrin.gif
          nej inte kallare sad.gif fast jag förstår vad du menar,men Påsken har varit super duper laugh.gif

Hej Hopp Exotic
          Jo......... Gunvor Morris var bara så läcker på bilderna ,,^..^,, tongue.gif

--------------------
          / Johonny Depp

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 06:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon