Nu är ju inte cykelrummet något soprum.
Det mesta som står där är noga märkt med ägarens namn och lägenhetsnummer. Som jag skrev i 1:a inlägget så har rummet blivit ”första rastplats inför permanent förvaring”.
Målarfärgsburkarna står nog där för att det var fullt i grovsoprummet före jul. Jag har inte tittat efter vad som finns i kassarna med tidningar, det kanske är flera årgångar av något samlarobjekt. Jag har inte heller kollat om kassen är märkt.
Det som ser ut som skräp för mig kan ju vara något värdefullt för någon annan.
Eftersom vår stad inte är någon speciellt cykelvänlig stad med branta statsberg på var sida, är det inte så många som cyklar. Förmodligen så är det därför de boende i ”mitt” hus hittat ett annat användningsområde för ett nästan oanvänt stort gemensamt rum.
Det fungerade så här när jag flyttade in för 1,5 år sedan och man får ta seden dit man kommer.
Jag har en gång tidigare utnyttjat ”förvaringsplatsen” det var när jag bytte golv i kök och hall, då fick min nya spis med keramikhäll stå där några dagar och den fick vara ifred.
Det som förundrar mig är att det var just nästan överblommade julgrupper som försvann, det finns saker i det rummet som är betydligt värdefullare.
/Anki