Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Mitt nya liv har börjat, Nya vanor :-)
          råse-marie
          Inlägg 12-01-2006, 08:43
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 182
          Medlem nr: 3 210

Åh äntligen har jag tagit mig i kragen och ska börja leva sundare igen.
          Som hemma mamma har det blivit alldeles för mycket fika och annnat .
          Kilon har trillat på en och jag har inte rört på mig som jag brukade göra.
          Har helt enkelt inte orkat pga av olika saker som hänt.

MEN NU KÄNNER JAG MIG REDO wub.gif smile.gif

Veckan har börjat med mycket grönsaker som jag älskar men alltför sällan har använt mig av .
          Nu har jag gjort iordning så att det bara är att ta sallad och andra grönsaker ( sköljt och skuret )
          Det känns lättare att ta det när man slipper hålla på varje måltid eller tidigt på frukosten att skölja och skära.

Igår var jag på friskis o svettis det var så där kul men kommer att fortsätta på något ska prova något mer ställe.
          passar på nu när det är mycket " prova på gratis " och man har chans att testa.

Är det fler som vill hänga på ????
          Det viktiga är inte vad vågen visar ......jag har änu inte ens ställt mig på den och vet inte om jag kommer att göra det heller .
          jag är trött på alla runt om kring som alltid ska "banta "
          Det här handlar inte om bantning utan om förändrad livsstil wub.gif

Jag har en dotter och vill inte att hon ska växa upp i en bantande familj, det finns alldeles för mycket sånt där ALLT bara fokuseras på en VÅG sad.gif

Någon som är intresserad och har lust att häng med ? mejla så byter vi recept eller ideer smile.gif eller bara ger inspiration .

Idag fick jag låna en stegmätare ,det ska bli kul att se hur mycket jag går under en dag ....... biggrin.gif

Citera
          15 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          labarradepan
          Inlägg 12-01-2006, 11:41
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 456
          Medlem nr: 5 371

Kanon , vad duktig du är. Jag skulle åxå behöva nått sånt. Typ bli sundare o gå ner i vikt.

Just nu är jag mitt uppe i flytten o planering av fester, jag fyller ju 30 snart. Men när allt har lugnat ner sig är jag redo för nya friska tag. tongue.gif

Lycka till wub.gif

Citera
          Yin o Yang
          Inlägg 12-01-2006, 11:49
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 1 113
          Medlem nr: 4 545

Är så glad att såväl min folkdansträning som linedanskurs startat igen den här veckan smile.gif . Kläderna har krympt några centimeter under helgerna, men nu ska det bli andra bullar tongue.gif . Annan träning än detta hinner jag inte med - kvällarna vill inte räcka till wink.gif . Försöker däremot att gå till jobbet minst 3 gånger i veckan sleep.gif . Men i tisdags fick det bli bilen. Det var så halt, så jag vågade helt enkelt inte gå. I mån av tid och lust så följer jag med gubben på hans linedanskurs (han har just börjat och jag har hållit på 7 terminer) wub.gif

--------------------
          Marianne, zon 3

När man står med båda fötterna på jorden har man oftast bilen på verkstaden

Citera
          Carex
          Inlägg 12-01-2006, 11:53
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 1 189
          Medlem nr: 6 174

Så roligt att höra! Jag tror också at jag kommit igång, simmar nu. Det gjorde jag förra året också och var riktigt nöjd, kände mig så stark och frisk, men eftersom det var sista året på gymnasiet så kom stressreaktioner som ett brev på posten, sömnlöshet, oförklarliga darrningar, hjärtklappning, hade ingen aning om vad det var och blev skitskraj rent ut sagt, så jag slutade att träna eftersom jag bara mådde dåligt av det. Men nu är jag igång igen!

--------------------
          Zon II Stockholm. Min blogg om passionen till odlandet Green Thumbs

Citera
          netaave
          Inlägg 12-01-2006, 13:23
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Allt det du efterlyser finns på
          http://www.bendro.se

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 12-01-2006, 13:27
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (netaave @ 12-01-2006, 13:23)
          Allt det du efterlyser finns på
          http://www.bendro.se

Vilka står bakom den här sidan, vet du det???

Citera
          Ninni1
          Inlägg 12-01-2006, 13:28
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 27
          Medlem nr: 5 433

Här sitter en tjej som verkligen skulle behöva förlora ett antal (2-siffrigt) kilon. Har precis fyllt 40 och inser att ska jag ändra livsstil så bör det hända NU! Problemet är bara att min motivation är spårlöst försvunnen. Jag har letat och letat utan resultat.
          Tänkte försöka med "viktklubb.se" via aftonbladet. Har inte hör så mycket om den, så om det är någon som har erfarenhet eller hört någon tycka om den så är jag nyfiken.

Ninni

Citera
          Klematis
          Inlägg 12-01-2006, 14:11
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 822
          Medlem nr: 6 783

En kille jag känner gick med i viktklubben på aftonbladet.Han rasade i vikt. Han motionerar oxå mycket. Anmälde mig själv men kom aldrig igång. Det är som med allt annat man måste vilja och orka med själv.

--------------------
          Hälsningar Klematis

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 12-01-2006, 14:20
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (råse-marie @ 12-01-2006, 08:43)
          Det här handlar inte om bantning utan om förändrad livsstil wub.gif

Jag har en dotter och vill inte att hon ska växa upp i en bantande familj, det finns alldeles för mycket sånt där ALLT bara fokuseras på en VÅG sad.gif

Så förståndigt att inte bara fokusera på kilona. Lycka till med projektet... att gå är ju så himla kul och grönt är skönt... brukar man ju säga. biggrin.gif

Medans jag var frisk så gick vi 5 -7 km varje dag, året om om inte kylan satte stopp.

Citera
          Magdis
          Inlägg 12-01-2006, 14:31
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag har också börjat ett nytt liv men inte för att gå ner i vikt utan snarare tvärtom! smile.gif Jag har alltid varit väldigt smal och spinkig...tunt byggd helt enkelt. Det är egentligen inte fett som fattas på kroppen utan muskler. Jag började styrketräna i augusti och har gått 3 ggr i veckan. Nu har jag även upptäckt gruppträningen som jag av viss feghet inte deltagit i förut. Jag har aldrig varit med i nåt sånt och kände mig lite osäker...koordinationsförmågan är inte den bästa heller. biggrin.gif
          Men så igår gick jag på ett core-pass och det var jättebra. Mage och rygg, perfekt för mig. Idag gick jag på ett lunchpass aerobics 2+styrka.
          Det finns ju så otroligt många olika träningsformer! Jag tänker försöka utforska alla så ser man vilket som passar en bäst. Tyvärr är det på torsdagkvällar de två träningspass som jag allra helst skulle vilja gå på; pilates och core cirkelträning. Alla torsdagkvällar jobbar min man och vi har ingen barnpassning. Det finns även yoga, tai chi. spinning, box, body pump, gympa, core board, body step och så olika svårighetsgrader av aerobics.

Jag tycker det är jättespännande att få upptäcka en helt ny värld, som det faktiskt är för mig som aldrig tränat förut. smile.gif

Hoppas att du råse-marie kommer att bli lika frälst som jag! Jag går ju som sagt inte ner i vikt av träningen utan upp, och jag äter ingen bantarkost heller. Men jag hoppas kunna inspirera någon annan att upptäcka hur mycket roliga träningsformer det finns! biggrin.gif

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 12-01-2006, 14:43
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-01-2006, 14:31)
          Jag har också börjat ett nytt liv men inte för att gå ner i vikt utan snarare tvärtom! smile.gif Jag har alltid varit väldigt smal och spinkig...tunt byggd helt enkelt. Det är egentligen inte fett som fattas på kroppen utan muskler. Jag började styrketräna i augusti och har gått 3 ggr i veckan. Nu har jag även upptäckt gruppträningen som jag av viss feghet inte deltagit i förut. Jag har aldrig varit med i nåt sånt och kände mig lite osäker...koordinationsförmågan är inte den bästa heller. biggrin.gif
          Men så igår gick jag på ett core-pass och det var jättebra. Mage och rygg, perfekt för mig. Idag gick jag på ett lunchpass aerobics 2+styrka.
          Det finns ju så otroligt många olika träningsformer! Jag tänker försöka utforska alla så ser man vilket som passar en bäst. Tyvärr är det på torsdagkvällar de två träningspass som jag allra helst skulle vilja gå på; pilates och core cirkelträning. Alla torsdagkvällar jobbar min man och vi har ingen barnpassning. Det finns även yoga, tai chi. spinning, box, body pump, gympa, core board, body step och så olika svårighetsgrader av aerobics.

Jag tycker det är jättespännande att få upptäcka en helt ny värld, som det faktiskt är för mig som aldrig tränat förut. smile.gif

Hoppas att du råse-marie kommer att bli lika frälst som jag! Jag går ju som sagt inte ner i vikt av träningen utan upp, och jag äter ingen bantarkost heller. Men jag hoppas kunna inspirera någon annan att upptäcka hur mycket roliga träningsformer det finns! biggrin.gif

Oj Magdis vad du har satt fart då?
          Har du märkt nån skillnad i uthållighet och muskler då?

smile.gif

--------------------

Citera
          Rossi
          Inlägg 12-01-2006, 14:45
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Lycka till Råse-Marie! Det är skööööönt att röra på sig och din kropp kommer att belöna dig både för motionen och den goda kosten!

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 12-01-2006, 14:48
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (Rossi @ 12-01-2006, 14:45)
          Lycka till Råse-Marie! Det är skööööönt att röra på sig och din kropp kommer att belöna dig både för motionen och den goda kosten!

Ja lycka till och kul att du/ni har fått sån fart!
          biggrin.gif

Önskar bara det kunde smitta till en annan ohmy.gif

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 12-01-2006, 14:48
          Länk hit: #14

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 12-01-2006, 14:43)

smile.gif

Absolut! Förutom ca 4 kg viktuppgång så syns det ordentligt. Det är ju nämligen så med oss pinnliknande människor att när vi börjar träna så syns musklerna direkt! biggrin.gif Sen märker man ju också att man blir starkare i och med att man får öka tyngderna vid styrketräningen. T.ex började jag på ynka 5 kg inre och yttre lår och har nu 20. Axlar började vid 30 kg och är nu på 50, biceps 3 kg-6 kg o.s.v. Det är ju så kul när man märker resultat! Är du inte sugen på att börja nu? rolleyes.gif

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 12-01-2006, 14:51
          Länk hit: #15

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-01-2006, 14:48)
          CITAT (Farbror Blå @ 12-01-2006, 14:43)

smile.gif

Absolut! Förutom ca 4 kg viktuppgång så syns det ordentligt. Det är ju nämligen så med oss pinnliknande människor att när vi börjar träna så syns musklerna direkt! biggrin.gif Sen märker man ju också att man blir starkare i och med att man får öka tyngderna vid styrketräningen. T.ex började jag på ynka 5 kg inre och yttre lår och har nu 20. Axlar började vid 30 kg och är nu på 50, biceps 3 kg-6 kg o.s.v. Det är ju så kul när man märker resultat! Är du inte sugen på att börja nu? rolleyes.gif

Oj det låter som en imponerande förbättring!
          Får nästan visa upp nån muskel? wink.gif

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 12-01-2006, 15:01
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 12-01-2006, 14:51)

Busunge! Vilken muskel då till exempel? wink.gif Inte gluteus maximus iallafall! Och inte pectoralis heller antar jag! tongue.gif Jag kan visa upp mina flexibla ansiktsmuskler i en gruvlig grimas om du vill?! laugh.gif laugh.gif

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 12-01-2006, 15:03
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-01-2006, 15:01)
          CITAT (Farbror Blå @ 12-01-2006, 14:51)

Busunge! Vilken muskel då till exempel? wink.gif Inte gluteus maximus iallafall! Och inte pectoralis heller antar jag! tongue.gif Jag kan visa upp mina flexibla ansiktsmuskler i en gruvlig grimas om du vill?! laugh.gif laugh.gif

Nu kan jag inte musklernas namn så bra som du?
          Tänkte väl armmusklerna eller nåt? vad tränar du då?
          huh.gif

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 12-01-2006, 15:06
          Länk hit: #18

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 12-01-2006, 15:03)
          Tänkte väl armmusklerna eller nåt? vad tränar du då?
          huh.gif

Jag tränar alla de stora muskelgrupperna förstås, med extra betoning på axlarna eftersom det är där jag har problem. Skulle haft nån bild före också då så man kunde jämföra.

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 12-01-2006, 15:10
          Länk hit: #19

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-01-2006, 15:06)
          CITAT (Farbror Blå @ 12-01-2006, 15:03)
          Tänkte väl armmusklerna eller  nåt? vad tränar du då?
           :huh:

Jag tränar alla de stora muskelgrupperna förstås, med extra betoning på axlarna eftersom det är där jag har problem. Skulle haft nån bild före också då så man kunde jämföra.

Så dom du nämnde e axelmusklerna?
          Ja det är klart vi vet ju inte hur du såg ut före träningen förstås. Men är du muskulös nu då?=)

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 12-01-2006, 15:23
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 12-01-2006, 15:10)
          Så dom du nämnde e axelmusklerna?
          Ja det är klart vi vet ju inte hur du såg ut före träningen förstås. Men är du muskulös nu då?=)

Nä det var det inte! Gluteus maximus är rumpan! Okej, jag visar axeln då! wub.gif

Citera

15 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 18:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon