Medlem
Antal inlägg: 5 855
Medlem nr: 3 584
Finns det någon datorkunnig här som kan berätta vad som kan hänt när man får följande meddelande när man slår på strömmen till datorn:
"Stop
C0000218 (fel i registerfil)
registret kan inte läsa in registeringsdata (filen):systemroot/system32/config/software eller dess logg eller dess alternativa version. Den är skadad, saknas eller går inte att skriva till.
Påbörja dumpning av fysiskt minne. Dumpningen av det fysiska minnet är klar."
En hårddisk-krasch? Eller ska jag installera om Windows? Annat?
Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231
Du kan laga registret om du vill, men det kan ta ganska lång tid. Det är inte fel på din hårdvara, däremot har något hänt med windows så att det inte kan starta alls.
Läs igenom Återställning innan du tar ställning till hur du vill göra.
Lycka till!
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
Medlem
Antal inlägg: 305
Medlem nr: 3 763
Såhär säger min datorkunnige pojkvän: Det är förmodligen fel på windows och du behöver reparera installationsfilen för att det är fel i registret.. Om du inte har en säkerhetskopia ska du plocka ut hårddisken och lägga över alla viktiga privata dokument och sånt på en annan dator om du har tillgång till någon.. Vad har du för windows?
Medlem
Antal inlägg: 5 855
Medlem nr: 3 584
Tack för alla svar! Det var en bekant som råkade ut för det här problemet. Jag ringde honom nyss och han hade tröttnat på strulet så igårkväll hade han raderat alltihopa och nu funkade det. Han slog till med storsläggan direkt med andra ord.