| |
Fegt, att inte våga stå för sin åsikt! |
|
|
|
|
10-02-2006, 21:06
|
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429

|
Ja så tycker jag vad gäller den/de som klagat på Reservs inlägg till Ingemar/Göran och inte vågar stå för sitt ord. Jag har personligen en enda gång skickat pm till Ingemar med uppmaning att han ska be en person ta bort en mening i profilinfo.. detta bara för att jag var rädd att forumansvariga skulle råka illa ut och jag har också talat om på forumet att jag skickat detta PM.
|
|
|
|
|
|
3 sidor
1 2 3 >
|
 |
Svar
(1 - 19)
|
|
10-02-2006, 21:16
|

Medlem
Antal inlägg: 9 608
Medlem nr: 2 237

|
Instämmer!
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2006, 21:19
|

Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109

|
Reserv blir ofta själv utsatt för väldigt elaka kommentarer, men det tycker tydligen somliga är OK. Men han är ju inte typen som springer som skvallerbytta bing bong till Ingemar. Synd att gnällspikar ska få styra och ställa här
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2006, 21:25
|
Medlem
Antal inlägg: 1 699
Medlem nr: 678

|
Så som ni skriver nu och så som stämningen är just nu, tror ni verkligen att den som anmält känner för att ställa sig rakt upp och ner och säga "det var jag"?
Jag har inte läst alla trådar så noga och har inte sett något som jag tycker behöver anmälas, däremot förbehåller jag mig rätten att anmäla den dagen jag ser något som jag tycker behöver anmälas, oavsett hur populära de inblandade personerna är. Annars är vi tillbaka till högstadiet, där den ballaste vinner och den som ser någon mobbas inte vågar göra något åt det för att man då är en skvallerbytta. Den som blir mobbad orkar sällan själv göra något åt saken.
Vid en anmälan tycker jag att det är upp till de ansvariga för forumet att bestämma vad som ska göras. Det är inte anmälaren som stänger av någon när så sker, utan det är de forumansvariga.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2006, 21:28
|

Medlem
Antal inlägg: 1 900
Medlem nr: 3 535

|
CITAT (AnitaGg @ 10-02-2006, 21:19) Synd att gnällspikar ska få styra och ställa här :angry: I ärlighetens namn så är det ju forumvärdarna (heter de så?) som styr och ställer här. Bara de kan stänga av någon. Red: det hade noora redan hunnit säga, visst. ungefär, i varje fall.
--------------------
Zon 1, Skånes västkust
Besök gärna Buxus.se
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2006, 21:31
|

Medlem
Antal inlägg: 334
Medlem nr: 5 204

|
CITAT (Felix matte @ 10-02-2006, 21:06) Ja så tycker jag vad gäller den/de som klagat på Reservs inlägg till Ingemar/Göran och inte vågar stå för sitt ord. Jag har personligen en enda gång skickat pm till Ingemar med uppmaning att han ska be en person ta bort en mening i profilinfo.. detta bara för att jag var rädd att forumansvariga skulle råka illa ut och jag har också talat om på forumet att jag skickat detta PM. Jo, det är väll fegt utav den perssonen
--------------------
mvh Annie Acceptera mig eller dra. Jag är den jag är. Och inte en idiot!
Besök gärna våran hemsida :). Passar bäst för djurvänner! :)
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2006, 21:31
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
CITAT (noora @ 10-02-2006, 21:25) Så som ni skriver nu och så som stämningen är just nu, tror ni verkligen att den som anmält känner för att ställa sig rakt upp och ner och säga "det var jag"?
Jag har inte läst alla trådar så noga och har inte sett något som jag tycker behöver anmälas, däremot förbehåller jag mig rätten att anmäla den dagen jag ser något som jag tycker behöver anmälas, oavsett hur populära de inblandade personerna är. Annars är vi tillbaka till högstadiet, där den ballaste vinner och den som ser någon mobbas inte vågar göra något åt det för att man då är en skvallerbytta. Den som blir mobbad orkar sällan själv göra något åt saken.
Vid en anmälan tycker jag att det är upp till de ansvariga för forumet att bestämma vad som ska göras. Det är inte anmälaren som stänger av någon när så sker, utan det är de forumansvariga. Du har en poäng eller två där...
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2006, 21:39
|
Medlem

|
CITAT (noora @ 10-02-2006, 21:25) Så som ni skriver nu och så som stämningen är just nu, tror ni verkligen att den som anmält känner för att ställa sig rakt upp och ner och säga "det var jag"?
Vid en anmälan tycker jag att det är upp till de ansvariga för forumet att bestämma vad som ska göras. Det är inte anmälaren som stänger av någon när så sker, utan det är de forumansvariga. Varför inte? Jag ser inget som skulle hindra mej att ärligt tala om att det var jag som anmälde.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2006, 21:45
|

Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109

|
CITAT (pisanggoreng @ 10-02-2006, 21:28) CITAT (AnitaGg @ 10-02-2006, 21:19) Synd att gnällspikar ska få styra och ställa här  I ärlighetens namn så är det ju forumvärdarna (heter de så?) som styr och ställer här. Bara de kan stänga av någon. Visst är det så, men jag tror att dom kanske bara ser ena sidan på myntet, eftersom inte alla skriver och klagar så fort det är nåt. Får man tillräckligt många gnäll-PM mot en person så påverkas man säkert. Om Reserv skulle ha skickat ett PM varje gång han blev illa behandlad så skulle det nog vara fullt i inboxen.
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2006, 21:46
|
Medlem

|
CITAT (pisanggoreng @ 10-02-2006, 21:28) I ärlighetens namn så är det ju forumvärdarna (heter de så?) som styr och ställer här. Bara de kan stänga av någon. Visst är det så... men jag tänker också som så att om de blir bombade med pm om att den o dën inte är riktigt "rumsren" och bör avstängas så tror jag faktiskt att man till slut tar den/dem på orden och utdelar varning. Sedan så har det väl också betydelse var klagomålen kommer ifrån... en del kan ju verka vääääldigt seriösa fastän de i lönndom sparkar både den ena o andra. Öht så tror jag att både Ingemar och Göran är ganska less på detta forum... faktiskt så sa ju Ingemar en gång att det bara kostade en del att ha forumet igång.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2006, 21:49
|
Medlem
Antal inlägg: 1 699
Medlem nr: 678

|
CITAT (Felix matte @ 10-02-2006, 21:39) Varför inte? Jag ser inget som skulle hindra mej att ärligt tala om att det var jag som anmälde.  Alla är kanske inte lika modiga som du Det här med alla protestinläggen kan uppfattas lite hotfullt, speciellt om anmälaren är någon som inte har varit här så länge och hunnit "skapa kontakter".
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2006, 21:50
|

Medlem
Antal inlägg: 1 900
Medlem nr: 3 535

|
Det tror jag också (att de är lessa på forumet, alltså).
Men å andra sidan så genererar det en del pengar också, är jag säker på...
Sen tror jag inte att forumvärdarna har sådan koll på vem som verkar "seriös" och vem som inte verkar vara "rumsren" här- så mycket häckar de nog inte här inne...
Red: detta var en kommentar till felix mattes inlägg, alltså...
--------------------
Zon 1, Skånes västkust
Besök gärna Buxus.se
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2006, 21:53
|
Medlem

|
CITAT (pisanggoreng @ 10-02-2006, 21:50) Det tror jag också (att de är lessa på forumet, alltså).
Men å andra sidan så genererar det en del pengar också, är jag säker på...
Sen tror jag inte att forumvärdarna har sådan koll på vem som verkar "seriös" och vem som inte verkar vara "rumsren" här- så mycket häckar de nog inte här inne...
Red: detta var en kommentar till felix mattes inlägg, alltså... Nej inte tror jag heller att de "häckar" här så mycket men nog tror jag att de har koll på pm och mail och vad de säger... Konstigt vore väl annars
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2006, 22:13
|
Medlem

|
CITAT (Azeman @ 10-02-2006, 21:31) CITAT (Felix matte @ 10-02-2006, 21:06) Ja så tycker jag vad gäller den/de som klagat på Reservs inlägg till Ingemar/Göran och inte vågar stå för sitt ord. Jag har personligen en enda gång skickat pm till Ingemar med uppmaning att han ska be en person ta bort en mening i profilinfo.. detta bara för att jag var rädd att forumansvariga skulle råka illa ut och jag har också talat om på forumet att jag skickat detta PM. Jo, det är väll fegt utav den perssonen  Javisst är det så.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2006, 22:32
|
Medlem
Antal inlägg: 1 922
Medlem nr: 3 722

|
Vadför finns det inga moderatorer på Odla ? Det har jag aldrig sett på nåt annat forum.
Normalt sett finns ju ALLTID nån som är ansvarig för att hålla ett öga på varje forumavdelning och kolla så att forumets regler följs, låser trådar där det blir för mycket tjafs, flyttar trådar som hamnat fel, varnar såna som ägnar sig åt personangrepp och öht. ser till att allt flyter på.
Ingen kan ju rimligen förvänta sig att Ingmar ska sitta och läsa varje tråd för att kolla vem som sköter sig utan det handlar ju om att nån som är aktiv och betrodd har befogenheter att styra det hela vid behov.
Tills för några veckor sen har det inte funnits nåt speciellt behov men nu tycker jag att det blir mer och mer gnabb om allt och, än oftare, inget här.
Givetvis ska det vara högt i tak i Småprat och inget större krav på att man måste hålla sig till ämnet osv. men ibland spårar det ur och då finns ingen som kan styra upp utan diskussionerna urartar.
Med aktiva moderator kan oftast bråken avstyras innan det går helt över styr. Förutsatt att man har nån typ av regler för diskussionen.
--------------------
Hannasgården utanför Hammenhög, i Hjärtat av Österlen. Café - Gårdsbutik - Plantskola - Trädgård Hannasgarden.se
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2006, 22:34
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
felpostat
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2006, 22:34
|
Medlem
Antal inlägg: 1 922
Medlem nr: 3 722

|
För övrigt håller jag med Felix_Mattes orginalinlägg.
--------------------
Hannasgården utanför Hammenhög, i Hjärtat av Österlen. Café - Gårdsbutik - Plantskola - Trädgård Hannasgarden.se
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2006, 23:26
|
Medlem
Antal inlägg: 8 016
Medlem nr: 3 244

|
Jag blir riktigt riktigt ledsen om Reserv försvinner, han har varit en frisk fläkt här på odla, och han behövs, tror dessutom han behöver forumet själv efter vad han gått igenom. Nej brudar, till gemensam aktion!!!!!!! Kräv Reserv tillbaks. (om han nu vill det själv efter det här)
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2006, 23:35
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (netaave @ 10-02-2006, 23:26) Jag blir riktigt riktigt ledsen om Reserv försvinner, han har varit en frisk fläkt här på odla, och han behövs, tror dessutom han behöver forumet själv efter vad han gått igenom. Nej brudar, till gemensam aktion!!!!!!! Kräv Reserv tillbaks. (om han nu vill det själv efter det här) Jag håller med dig och om det verkligen är så att reserv försvinner så lutar det åt det hållet att även jag inte vill vara här längre;jag är riktigt ledsen
|
|
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|