Det blev ett valpköp

inte den valpen vi först tänkte utan en annan.
Fick en massa information också om HD/AD och andra problem osv.
Skötsel och utfodringsråd mm.
Föräldrarna är i varje fall friska och allt jag begärde få se tex. intyg över så fick jag. Ja, det fanns en orsak varför dom är oregistrerade. Mamman hade haft problem med skengraviditeter och ägaren ville prova om det slutar om hon får en kull. Kan hjälpa, men behöver ju inte göra det. Ville väl inte sterilisera den ännu. Hon föder alltså inte upp hundar och har därför inte uppfödarnamn, därför är dom oregistrerade.
Priser för oregistrerade kollade jag upp redan före och här är det vanligt att dom kostar 500 euro alltså ca 4650 kr och för denna betalade jag 450 euro (ca 4182 kr) så det var ett helt normalt pris.
Allt med kontraktet var väldigt utförligt skrivet och uppkommer det några problem inom en viss tid är det hon som betalar kostnaderna. Och skulle jag tex. anse att jag fått en valp som inte motsvarar det hon sagt och jag fått information om så betalar hon tillbaka.
Vi håller även kontakt i fortsättningen, hon vill veta hur det går och ska skicka henne bilder...
Men nu ska jag flytta över lite bilder från kameran. Vet inte hur lyckade dom blivit, valpen är väldigt livlig