Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> En lycklig dockmakerska:), det är jag som sagt.....
          silos
          Inlägg 25-02-2006, 23:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Och lyckligare och gladare blir jag för varje docka som jag tillverkar wub.gif

Dockorna är sååå goa där dom sitter och står tillsammans på skrivbordet i mitt skapar-rum wub.gif

Då och då hör jag hur de ropar till mig:KOM och LEK med oss biggrin.gif Idg har de tjatat om att:när kommer Hietanen;vi lääängtar efter honom säger dockorna och undrar samtidigt:vad är det för en docka som du gör mamma nu;vi känner inte igen henne och vi vet att hon inte kommer att stanna hos oss när hon är klar!?!

De är sååå oroliga för hennes resa till den nya"mamman" som väntar och de vill att jag skall packa henne ordentligt så att hon inte far illa under resan!!!

Jag var bara tvungen att ta en liten paus från docktillverkandet eftersom de andra dockorna förde sådant oväsen tongue.gif biggrin.gif laugh.gif

Citera
          2 sidor V   1 2 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Biggan_
          Inlägg 25-02-2006, 23:30
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (silos @ 25-02-2006, 23:27)

Dockorna är sååå goa där dom sitter och står tillsammans på skrivbordet i mitt skapar-rum wub.gif

Då och då hör jag hur de ropar till mig:KOM och LEK med oss biggrin.gif Idg har de tjatat om att:när kommer Hietanen;vi lääängtar efter honom säger dockorna och undrar samtidigt:vad är det för en docka som du gör mamma nu;vi känner inte igen henne och vi vet att hon inte kommer att stanna hos oss när hon är klar!?!

De är sååå oroliga för hennes resa till den nya"mamman" som väntar och de vill att jag skall packa henne ordentligt så att hon inte far illa under resan!!!

Jag var bara tvungen att ta en liten paus från docktillverkandet eftersom de andra dockorna förde sådant oväsen tongue.gif biggrin.gif laugh.gif

Ja det är ett sjå och ståhej att vara mamma ohmy.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          silos
          Inlägg 25-02-2006, 23:39
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (Birgitta P @ 25-02-2006, 23:30)
          CITAT (silos @ 25-02-2006, 23:27)

Jag var bara tvungen att ta en liten paus från docktillverkandet eftersom de andra dockorna förde sådant oväsen tongue.gif  :D  :lol:

Ja det är ett sjå och ståhej att vara mamma ohmy.gif laugh.gif laugh.gif

Visst är det det;och det gör sååå ont att "föda fram" dessa dockor;fingrarna är alldeles ömma av nålstick!

Men det märkliga är att jag stuckit mig en enda gång på ett finger nu när jag tillverka dockan som skall flytta sedan ohmy.gif
          medans när jag tillverkade familjedockorna så stack jag mig hela tiden så att det blödde ohmy.gif

Skall bli spännande att se hur det blir när jag fortsätter med Hietanen som är också familje docka (morfar) !?!

Citera
          silos
          Inlägg 25-02-2006, 23:49
          Länk hit: #4

Medlem

Förresten så har jag tagit kartonger från affären och tänker göra vånings sängar till dockorna i sinom tid biggrin.gif

Men de kommer att bli till mindre dockor;eftersom kartongerna inte är så stora. Kartongerna kommer jag antigen fodra med tapeter eller tyger och jag skall även sy maddrasser,kuddar,lakan,örngott och täcken biggrin.gif

OJ OJ OJ vad jag älskar dockornas underbara värld wub.gif wub.gif wub.gif

Citera
          silos
          Inlägg 26-02-2006, 09:13
          Länk hit: #5

Medlem

Tänk:en hel dag för mig att hålla på med vad jag vill om Gud också vill det wub.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 26-02-2006, 10:12
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (silos @ 25-02-2006, 23:39)
          Visst är det det;och det gör sååå ont att "föda fram" dessa dockor;fingrarna är alldeles ömma av nålstick!

Men det märkliga är att jag stuckit mig en enda gång på ett finger nu när jag tillverka dockan som skall flytta sedan ohmy.gif
          medans när jag tillverkade familjedockorna så stack jag mig hela tiden så att det blödde ohmy.gif

vet du varför???? smile.gif
          den du syr nu, har du inga relationer med, där du har blivit sårad, mer en en gång, hittills wub.gif wub.gif
          alla nålsticken, står för en kommentar, eller händelse där du blivit sårad eller ledsen. wub.gif wub.gif
          jag tror att den nyas mamma ber om ursäkt för den kommentaren.

men du får trösta dockorna, med att hon kommer att få det bra hos sin mamma, berätta för dom att det är som att vänta barn för den nya mamman... biggrin.gif biggrin.gif
          hon längtar säkert efter sin "bäbis" wub.gif wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          silos
          Inlägg 26-02-2006, 12:07
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (pejori @ 26-02-2006, 10:12)
          CITAT (silos @ 25-02-2006, 23:39)

vet du varför???? smile.gif
          den du syr nu, har du inga relationer med, där du har blivit sårad, mer en en gång, hittills wub.gif wub.gif
          alla nålsticken, står för en kommentar, eller händelse där du blivit sårad eller ledsen. wub.gif wub.gif
          jag tror att den nyas mamma ber om ursäkt för den kommentaren.

men du får trösta dockorna, med att hon kommer att få det bra hos sin mamma, berätta för dom att det är som att vänta barn för den nya mamman... biggrin.gif biggrin.gif
          hon längtar säkert efter sin "bäbis" wub.gif wub.gif

Det var en mycket bra tolkning!

Och den nya dockan lääängtar efter sin mamma och säger till mig hela tiden:jag vill aåka NUUU; men jag svarar:lugn lugn;du är inte färdig för den resan ännu biggrin.gif

Under natten satt dockan i fåtöljen brevid min säng och vi pratade med varandra en lååång stund biggrin.gif
          Dockan frågade till ex. är det du Dockmakerskan som ge mig mitt namn eller kommer den nya mamman ge mig ett namn?

Citera
          pejori
          Inlägg 26-02-2006, 12:45
          Länk hit: #8

Medlem

döp den till nått trevligt vet jag... smile.gif smile.gif
          det tycker den nog om wub.gif wub.gif
          du får tänka på att den blir nervös om den är namnlös.. wub.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          silos
          Inlägg 27-02-2006, 09:31
          Länk hit: #9

Medlem

CITAT (pejori @ 26-02-2006, 12:45)
          döp den till nått trevligt vet jag... smile.gif smile.gif
          det tycker den nog om wub.gif wub.gif
          du får tänka på att den blir nervös om den är namnlös.. wub.gif

Dockan har fått namn:Evelina Julia wub.gif

Igårkväll började jag att tillverka dockan Hietanen och det gick åt ett täcke och 2 kuddar att fylla dockans kropp biggrin.gif hade nämligen inget annat att ta och hade så bråttom att göra honom eftersom han har mumlat sådant under flera dagar laugh.gif

Hietanen har redan ögon näsa och mun och han har suttit i fåtöljen brevid min säng under hela natten och sjungit har han gjort biggrin.gif,gamla finska sånger biggrin.gif

Direkt som jag vaknade ropade han:HYVÄÄ HUOMENTA och så skrattade han så att han höll på att tappa andan laugh.gif

Nu väntar Hietanen på att jag skall fortsätta med att göra honom klar biggrin.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 27-02-2006, 09:38
          Länk hit: #10

Medlem

ÅÅÅÅ vilket fint namn...det gillade jag laugh.gif laugh.gif smile.gif wub.gif

*evalina julia hi hi *

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 27-02-2006, 09:43
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (silos @ 27-02-2006, 09:31)
          Direkt som jag vaknade ropade han:HYVÄÄ HUOMENTA och så skrattade han så att han höll på att tappa andan laugh.gif

Nu väntar Hietanen på att jag skall fortsätta med att göra honom klar biggrin.gif

Skrattar så tårarna rinner

Citera
          pejori
          Inlägg 27-02-2006, 15:41
          Länk hit: #12

Medlem

silos!!!!
          det blev inte ett paket idag..... sad.gif sad.gif

det bidde TVÅ!!!!! laugh.gif laugh.gif
          ta med dej bärhjälp när du går till Bengtsons och hämtar ut det laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          silos
          Inlägg 27-02-2006, 16:07
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (pejori @ 27-02-2006, 15:41)
          silos!!!!
          det blev inte ett paket idag..... sad.gif  :(

det bidde TVÅ!!!!! laugh.gif  :lol:
          ta med dej bärhjälp när du går till Bengtsons och hämtar ut det laugh.gif  :lol:

Oj oj oj;vad rooooligt biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Jag tar min lilla kärra när jag skall hämta paketen och tack på förhand wub.gif smile.gif wub.gif

Citera
          silos
          Inlägg 27-02-2006, 16:15
          Länk hit: #14

Medlem

CITAT (Felix matte @ 27-02-2006, 09:43)

Visst är de roliga mina dockor som skrattar och babblar sådant;kan de vara att de är som jag själv ohmy.gif biggrin.gif laugh.gif smile.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 27-02-2006, 17:07
          Länk hit: #15

Medlem

CITAT (silos @ 27-02-2006, 16:15)
          CITAT (Felix matte @ 27-02-2006, 09:43)

Visst är de roliga mina dockor som skrattar och babblar sådant;kan de vara att de är som jag själv ohmy.gif biggrin.gif laugh.gif smile.gif

Jag såg framför mig hur Hietanen satt där i stolen och skrattade...och då kunde jag nästan inte sluta skratta. laugh.gif
          Tack Solis för dagens godaste wub.gif

Citera
          silos
          Inlägg 27-02-2006, 20:32
          Länk hit: #16

Medlem

Jag har tagit bort bilden på dockan.

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 27-02-2006, 20:50
          Länk hit: #17

Medlem

Ja herreminje vad jag har skrattat igen laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          tänkte på Hietanens skratt imorse laugh.gif

fast jag tycker nog att han ser liiite sorgsen ut på bilden unsure.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 27-02-2006, 21:22
          Länk hit: #18

Medlem

mörka minnen där? silos unsure.gif unsure.gif
          han kommer att bli så stilig smile.gif smile.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          silos
          Inlägg 28-02-2006, 11:07
          Länk hit: #19

Medlem

CITAT (pejori @ 27-02-2006, 21:22)
          mörka minnen där? silos unsure.gif unsure.gif
          han kommer att bli så stilig smile.gif smile.gif

Mörka minnen som jag inte minns;men det känns bra att göra dessa dockor och åter igen sticker jag mig på nålen och blir alldeles öm på fingertopparna.
          Men det gör jo ont att "föda" fastän det är en docka ohmy.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 28-02-2006, 18:25
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (silos @ 28-02-2006, 11:07)
          CITAT (pejori @ 27-02-2006, 21:22)
          mörka minnen där? silos unsure.gif  :unsure:
          han kommer att bli så stilig smile.gif  :)

Mörka minnen som jag inte minns;men det känns bra att göra dessa dockor och åter igen sticker jag mig på nålen och blir alldeles öm på fingertopparna.
          Men det gör jo ont att "föda" fastän det är en docka ohmy.gif

ett bra sätt att bearbeta känslor och det undermedvetna silos.... wub.gif wub.gif
          den dockan kommer att ge dig många stick, men det blir bra sedan wub.gif wub.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 09:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon