Medlem
Antal inlägg: 5 656
Medlem nr: 834
Jag har aldrig åkt vasaloppet men sitter i soffan och titta,det har blivit en tradition här.Kl 7:30 sitter jag med frukostbrickan framför tv och vänta på starten. Sonen åkte öppet spår i år,till klassikern som nu är klar. Vi åkte mycket skidor förr,motionsspåret finns nästan inpå husknuten.Sedan hundarna kom i bilden har jag inte åkt skidor.
Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296
Jag skulle aldrig i livet och inte efteråt heller kunna tänka mig att göra något sådant. Vasaloppet, Vättern runt, Vansbrosimmningen, diverse maror och halvmaror och annat sånt har jag en egen beteckning på: Mandomsprov för impotenta sportfånar.
Beklagligt nog har åkomman även spridit sig till kvinnorna men vad man skall kalla det där vet jag inte.
Fast nog tittar jag också ibland men kanske inte med samma intresse och orsaker som andra.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Medlem
Antal inlägg: 6 105
Medlem nr: 3 398
CITAT (Gossen Ruda @ 04-03-2006, 20:19)
Mandomsprov för impotenta sportfånar.
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att åka. Ja du Ruda, vad ska vi kalla det då?
Däremot är jag inte särskilt "sportintresserad". Och inte mycket för att titta på sport. OS och VM och sånt där vad det nu heter, brukar passera mig obemärkt förbi. En liten fluga skulle intressera mig mer.
Å tredje sidan är jag inte ens särskilt intresserad av TV.
Och å fjärde sidan, är jag nog mest bara Kärringen mot Strömmen...
Medlem
Antal inlägg: 813
Medlem nr: 4 157
Sonen, 21 år åkte sitt första "riktiga" Vasalopp i år. Är glad att han orkade sig igenom loppet när det var tungt före denna gång.
När vi frågade hur det var att åka svarade han: De sista sex milen var jobbiga!!
Tidigare har han åkt Kortvasan för att han varit för ung för Vasaloppet. Gått Vasaleden sommartid har han med sina kusiner och morföräldrar gjort två somrar.
Hans morfar har åkt 17 st Vasalopp så det är därför hans barnbarn tar över traditionen, dock inte vi emellan (barnen) har åkt några långlopp.