Jag skriver under på idéer tidigare i tråden, föreningsliv är jättebra. Är man intresserad av växter och djur så har man dessutom sådan tur att det ofta finns likartade människor i ens närområde som också är trevliga
Letar själv inte aktivt efter fler vänner, men hade nog försökt gå med i något friluftsfrämjande-svenskanaturskyddsföreningen-miljöföreningenJordensVänner-brukshundsklubb eller liknande om så hade varit fallet.
Som sagt, jag tror att det vore bra om Odla.nu kombinerades med en chatkanal på IRC

Då tror jag det kommer att spira vänskap både här och där. Har varit på chatkanaler där folk inte bara blivit ihop utan även hamnat i kyrkan.
Nu var väl inte det det som efterfrågades här, men, det är ofta lättare att komma in i "ett gäng" om man chattar flera samtidigt, än att börja chatta en mot en liksom. För då måste man ju chatta hela tiden, medan man i en kanal med många chattare kan sitta tyst och bara läsa, eller gå och laga mat en stund

Chatta på IRC är jätteenkelt. Men det krävs att någon tar tag i att skapa en kanal på något (i Sverige) bra nätverk. Jag har ingen koll på sådant, och har för lite tid.
Ser odla.nu till att det finns Javaklient så är det dessutom bara att klicka på en länk och börja chatta, inga extraprogram måste installeras (även om det kan rekommenderas).
#odla åt folket!