ja, jag o min sambo är åxå trötta på landstinget. Min sambo har hittat en öm knöl på ett känsligt stället. Han har ringt till urulogen ( heter det va ? ) och sa sitt ärende, Hon som svara var dryg och sa du får ringa på tisfag igen, det finns ingen som kan hjälpa dig nu.
Han ringde i tisdags, då undrade hon vem han ville prata med: Ja, med en doktor så klart. Hon svara lite drygt att han skulle ringa till vårdcentralen istället. Så ringe han dit, men då hade alla gått för dagen. Han skulle ringa på onsdagen.
Det gjorde han och fick en tid hos distrikssköterskan på torsdagen ( igår ) 11,15. Han gick dit o sa att han kommit. De bad honom vänta i väntrummet. Han vänta o vänta, vid 12 sa han till igen. Då sa hon: oj, du hade blivit fel boka, du skulle visst till en doktor och inte till distriktsköterska ( eftersom du inte betalade så såg doktorn att du inte var här ) och nu har alla gått på lunch och ingen kan hjälpa dig.
Så han fick åter igen en ny doktor tid, på tisdag.
Men va F-n är det som händer, ska han aldrig få nån hjälp? Jag blir ursinnig och orolig för hans knöl.
Ps vi bor i södermanland.