Medlem
Antal inlägg: 4 173
Medlem nr: 2 369
Sådde klart alldeles för många, så nu riskerar de faktiskt att åka i komposten, jag som aldrig har slängt några plantor förr! Ändå har jag tagit undan fler än jag behöver. De är endast några cm höga och de första bladen efter hjärtbladen är på gång. Men jag har brist på emballage,så tipsa mig om det om ni är intresserade! Kanske kan ni skicka retur kuvert med ev emballage i i så fall.
Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
efter ha sökt så hittade jag en massa bilder på den här.. men hur stor blir den hur över vintrar den mm den var ju jätte fin hoppas att du har någon kvar nu som jag kan få skicka efter
vad det är roligt att se hur fint ni har det ...
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 2 911
Medlem nr: 6 274
Ett förslag till emballage: lägg plantan i en toarulle. Jag vet inte om det funkar, men tycker det låter som om den borde ge skydd. Och så är den ju billig
--------------------
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.
Medlem
tack Maggan nu fick jag plantorna satte dom i stora krukor....ska dom stå ute nu eller vill ju inte att dom ska dö ifrån mig ska dom in och ut eller vad ska jag göra????
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Dom är avhärdade mot solen, men inte vinden så ett lugnt och varmt läge är bäst. Har du växthus kan dom stå soligt där ett tag till. Dessa är 'födda' i växthuset.
Medlem
nej inget växt hus tyvärr så jag avhärdar dom som jag brukar då in med dom på natten....eller
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
Medlem
ok då får dom stå kvar ute skyddat
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
Jag köpte en planta i Umeå, är det sant att de kan bli 2 meter? Min är ca 80cm nu. Tappade en del blad efter flytten ut till växthuset men jag ser att nya är på gång
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Ja de kan bli höga, min frösådda i fjoö blev ca 2 m. Lite glesa är dom ju så i år har jag planterat dom 2 och 2, för att få dom lite fylligare. Och liksom änglatrumpeterna blommar de inte förrän efter Y:et.