Jag är ingen supermänniska i trädgården, men jag lär av mina misstag

Förra året höll jag på sådär - in och ut - natt och dag. Så glömde jag plocka in dem när vi skulle iväg över helgen och i krukor blir det torrt och tja, hela det årets framodlade små växter tvärdog. Så i år har jag lagt ner allt vad lampor och rätt temperatur osv heter. I med fröna, ställde miniväxthuset i köksfönstret och lät dem gro. Långa och vingliga - javisst. Men jag kom ihåg att vattna.
Förra helgen slängde jag ut luktärt på friland. De lär tåla frost, men sån har vi inte haft på länge här i söder. Svepte in dem under sån där täckväv. Där har de stått en vecka nu - i regn och hagel. De växer o frodas!
Tomaterna var långa o rangliga. De planterade jag om i större krukor, sänkte ner dem lite så att stammen blev kortare. Ut med krukorna i friska luften rakt av. Svepte om med täckväv och försöker komma ihåg att vattna *ler* Hittills har de klarat sig bra.
Några småttingar har jag kvar i köksfönstret i väntan på den där våren som tycks ha kommit bort sig någonstans.
Ville bara berätta att visst finns det många kloka råd om hur man ska göra - men det går att göra "fel" också och växterna växer ändå! Naturen är livskraftig.
De som överlever är välkomna i min trädgård. De som dör... tja, dem kan jag ändå inte ta hand om.