Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
syns kanske inte men alla mina rosor har bladlöss....
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 18 595
Medlem nr: 31
Helt normalt, jag skulle bli mer orolig något år ifall det inte dök upp bladlöss i toppen på rosorna, det krävs nog en riktigt stor naturkatastrof för att ta död på alla löss som finns i naturen.
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
jo jag vet brukar ha varje vår men i år är det fullt dom har invaderat allt.... klättrarna på baksidan var så angripna att dom var ihop krullade alla bladen och fullt men jag har sprayat så det ser bättre ut helt otroligt vad snabbt det syns skillnad trodde ett tag att det var förstört men nu har dom knopp och utvecklade blad
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 54
Medlem nr: 7 740
vet inte om det är politiskt inkorrekt men när bladlössen bara blir FÖR mycket, så sprutar jag ROS-spray en gång. Väldigt effektivt. Vill inte ha rosorna förstörda.