Spelar ofta ingen roll vilka politiker man väljer i sådana här kommunala fall. Det brukar bli så att de stora politiska partierna, där ledarna känner varandra bra, kommer överens med lokala exploatörer och klippare (ofta i samarbete med extern exploatör med vana att bygga köpcentra exv) om att det nog skulle vara bra med kommunen med lite mer handels- eller industriområde så att inte närliggande kommuner hinner bygga ut först. Det enda man kan hoppas på är väl att högre instanser (län, vägverk, osv) stoppar eller drar ut på det pga miljöprövningar, det ena med det andra.
Lycka till, för det tror jag ni behöver, jag hade försökt hoppas på lokala tidningar, kanske naturskyddsföreningen har något att säga till dem, etc, osv. Bygga opinion är skitsvårt, eftersom folk har så svårt att relatera till eller tänka på sådant de inte har rakt framför näsan. Ja, svårt då också.
Jag är en fredlig person som har svårt att tänka mig att trilskas alltför mycket, men om jag har ett hus och trädgård och mark och jag tvingas flytta för ett KÖPCENTRUM...då vet jag inte hur jag hade reagerat. Illa nog med ett fall som det här där man tvingas se på eländet.
Tillägg : ska titta in i kristallkulan lite...jodå...snart kommer någon att föreslå att bostadshus ska rivas för att göra plats för bilparkering...kostnadseffektivt att tvångsinlösa sådana värdelösa fastigheter för något mer progressivt, som, tja, en parkering åt ett köpcenter.
--------------------
zon2.5
|