Medlem
Antal inlägg: 7 705
Medlem nr: 276
I sista nr. av Allers Trädgård kunde man köpa dessa små klematis ca 1 m - 1.20 höga, och idag kom dom till mig. Jättefina ex. nu nergrävda från Cedergrens, ska ha dom mellan rosor och perenner. Dom blommar hela sommaren och har korsats fram med vilda kanadensiska präriesorter. Med tanke på all glädje det varit med kanadarosorna ser jag fram emot dessa tuffa mindre klematis. Sorterna hette Chinook, Gazelle, Medley. Tyvärr går dom inte och beställa nu av tidningen, men det går väl alltid och kontakta Cedergrens och fråga.
--------------------
Den som planterar en trädgård planterar lycka Bor i zon 3 - 4
Jag blev också nyfiken på dessa Clematis och sökte lite på webben (på "Clematis Chinook"). Det handlar tydligen om örtartade clematis-hybrider. Jag hittade bla följande länkar: evison varieties Längst ner på sidan finns bild på de tre Kajsa talar om BBC Gardening
Medlem
Antal inlägg: 3 590
Medlem nr: 4 227
Jag faxade direkt men har inte fått några än, hoppas de kommer snart så jag inte gått miste om dem. Beställde Chinook och Gazelle. De såg jättefina ut på bilderna. Var tydligen mer som en perenn som man skulle klippa ner på våren. Ska bli kul att se hur de blir sen
Hoppas du får tag på dem Krister, så länge det finns kvar så går det väl att beställa antar jag?
Medlem
Antal inlägg: 7 705
Medlem nr: 276
Dom kom i krukor ca 50 cm höga, med bilbud. Hade jobbat natt och när jag kom ut stog paketen på trappan. Hoppas verkligen ni får era klematis. Jag tog Gazelle och Chinook. Står i tidningen " plantor som ej levererats före 13/6 är slutsålda " Men det beror kanske också på hur många som beställt från Allers Trädgård, ring och fråga.
--------------------
Den som planterar en trädgård planterar lycka Bor i zon 3 - 4