Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> homohatare,homofober, vad anser ni om det
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 10-06-2006, 11:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

hejsan
          alla

vad tycker ni om det att man inte ska kunna uttrycka sin kärlek utan istället kan bli nerslagen eller till å med att döda nån .

Citera
          6 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Reserv
          Inlägg 10-06-2006, 11:24
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (flaxss @ 10-06-2006, 12:11)
          hejsan
          alla

vad tycker ni om det att man inte ska kunna uttrycka sin kärlek utan istället kan bli nerslagen eller till å med att döda nån .

Vad man tycker om det? blink.gif Finns det nån som tycker at det är okay tror du? unsure.gif Homofobier kan ofta va´uttryck för den egna sexuella osäkerheten.......men inte alltid. Min ena jänta hade en period där hon va´mycket osäker på sin sexuella läggning, men det bottnade i en våldtäckt som gjorde att i hennes ögon va´alla karlar utom pappa svin. Hennes och hennes likasinnade vänners måtto va´: Man förälskar sig inte i ett kön, utan i en personlighet..........Nu har hon visserligen kommit på att tjejer minsan är lika stora svin, så jag sa att då är det bara kloster som återstår då rolleyes.gif tongue.gif
          Tillbaks till ursprungsfrågan.......självklart ska alla få uttrycka sin kärlek utan att för den skull riskera hälsan eller livet wub.gif

Citera
          Airamya
          Inlägg 10-06-2006, 12:57
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 1 177
          Medlem nr: 3 968

Håller med ovanstående talare.

--------------------

"Det finns inget problem som är så litet att det inte går att blåsa upp till orimliga proportioner."
          Citat från Lena:-) här på Odla

Citera
          Hannele
          Inlägg 10-06-2006, 13:23
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

Lika ledsamt, när natten till Nationaldagen kom några nazister till hungerstrejkande sudaneserna
          och kastade griskött på dem och urinerade på deras tält... sad.gif mad.gif wacko.gif

Lev och låt andra leva.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Reserv
          Inlägg 10-06-2006, 13:52
          Länk hit: #5

Medlem

Jag ser det hellre som allas lika värde blink.gif Men att tycka att det är lika ledsamt att sudaneser får griskött kastat på sig och att några pissar på deras tält som att nån homosexuell misshandlas till döds blink.gif wacko.gif Jag anser att mord/vållande till annans död är fasen så mycket värre än att några trakasserar och jävlas med andra, sen spelar det juh ingen roll om det skulle vart det omvända, att man kastat kött och pissat på homosexuellas tält och misshandlat en sudanes till döds.

Trådskaparen ville veta hur vi andra ställer oss till att homosexuella misshandlas (ibland till döds) och förvägras visa sin kärlek öppet. Så åter till ursprungsfrågan wub.gif

Citera
          karjo
          Inlägg 10-06-2006, 13:57
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 1 140
          Medlem nr: 5 846

"Älska din nästa..." Visa respekt och låt folk leva sina liv så att de är lyckliga, men självklart får detta inte ske på ett sådant sätt så att andra människor skadas (men det är ju en helt annan fråga).

Kort sagt, är en människa lycklig i sitt liv så är jag glad för dens skull, oavsett läggning! smile.gif wub.gif

--------------------
          Hälsningar Karin, Zon 3 (4)

Citera
          andersen
          Inlägg 10-06-2006, 13:58
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 4 131
          Medlem nr: 51

CITAT (Hannele @ 10-06-2006, 14:23)
          Lika ledsamt, när natten till Nationaldagen kom några nazister till hungerstrejkande sudaneserna
          och kastade griskött på dem och urinerade på deras tält... sad.gif mad.gif wacko.gif

Lev och låt andra leva.

Ja det är fördjävligt, men dom blev väll inte utsatta för homohatare? utan det var väll för att dom var invandrare som nazisterna gav sig på dom.

Jag tycker att nazistiska partier skall förbjudas.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Hannele
          Inlägg 10-06-2006, 14:45
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (andersen @ 10-06-2006, 14:58)
          Ja det är fördjävligt, men dom blev väll inte utsatta för homohatare? utan det var väll för att dom var invandrare som nazisterna gav sig på dom.

Jag tycker att nazistiska partier skall förbjudas.

De är ju nazisterna, som hatar och misshandlar homosexuella - och alla andra avvikande. mad.gif wacko.gif

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Björken
          Inlägg 10-06-2006, 15:12
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 1 135
          Medlem nr: 5 335

Jag svarar på flaxss fråga och tar inte ställning i något annat i denna tråd. Jag tycker som flera andra att kärlek oavsett till vilken ska inte leda till misshandel eller död.

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 10-06-2006, 16:29
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

CITAT (Björken @ 10-06-2006, 16:12)
          Jag svarar på flaxss fråga och tar inte ställning i något annat i denna tråd. Jag tycker som flera andra att kärlek oavsett till vilken ska inte leda till misshandel eller död.

Håller fullt med tidigare skrivare.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 10-06-2006, 16:44
          Länk hit: #11

Medlem

CITAT (Reserv @ 10-06-2006, 12:24)
          Vad man tycker om det? blink.gif  Finns det nån som tycker at det är okay tror du? unsure.gif  
          Tillbaks till ursprungsfrågan.......självklart ska alla få uttrycka sin kärlek utan att för den skull riskera hälsan eller livet wub.gif

oki jag tror inte det finns nån som tycker det är oki med att vara hatare , men jag är i samma sits därför för min pappa är ju mer elller mindre hatare och nu ska jag inte få träffa den jag vill utan jag ska bli förbjuden å träffa den jag är kär i . och som även så tycker jag man ska kunna visa typ som på nere stan som att krams eller hålla hand som man inte kan .kanske i större städer m.m. . men det bor ju inte jag i .
          men man bårde göra nåt så även den andra folket kan uttrycka det utan att ha en rädsla i huet att man ska bli nerslagen m.m. .

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 10-06-2006, 16:47
          Länk hit: #12

Medlem

CITAT (Reserv @ 10-06-2006, 14:52)
          Jag ser det hellre som allas lika värde blink.gif  Men att tycka att det är lika  ledsamt att sudaneser får griskött kastat på sig och att några pissar på deras tält som att nån homosexuell misshandlas till döds  :blink:  :wacko: Jag anser att mord/vållande till annans död är fasen så mycket värre än att några trakasserar och jävlas med andra,

jag tycker med alla skulle ha likavärde men det har vi inte hur det än är . bara inte det likavärdet inte skador nån anna då är det sämre .
          men som nu med mord det är ju bättre man bler trakeserad än dödad . men nu är dte så att om jag nu bara skulle hålla han med en kille eller rätt av kyssa en så skulle lika gärna nån se det och sen ta en kniv å döda mig .

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 10-06-2006, 16:50
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (Björken @ 10-06-2006, 16:12)
          Jag tycker som flera andra att kärlek oavsett till vilken ska inte leda till misshandel eller död.

fast så är dte inte . och hur ska man då kunna göra så det kan bli acepterat .

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 10-06-2006, 17:00
          Länk hit: #14

Medlem

sen vet jag inte om nazister har allt med detta att göra , uten dte kan någ vara vem som helst som hatar homosexuella ,eller så har dom haft elelr gjort nåt sånt i tonåren som att kysst en kille å sen för att dölja det bler dom hatare .medans killar eller tjejer som inte har haft en tanke,känsla,upplevels inom gayvälden utan dom har inget att dölja därför hatar dom inte dom adnra . men dom som haft då nåt inann bler kanske hatare . sen vet jag inte hur stor det nazister är men dte är någ inte hlet deras fel

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 10-06-2006, 17:06
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Det är nog för nytt ännu för att vi (jag) hetro skall till 100% se det som en naturlig sak. Drar inte alla över en kam, men så tror jag att det är.
          Trots att vi (jag) inte är hatare eller så, tar det lite tid att vänja sig om man t.ex. skulle möta ett par på sta´n och särskilt i en liten stad där man inte är så anonym. Det är ju inte så vanligt att se 2 killar kramas och pussas öppet och då reagerar man nog som hetro fast man innest inne inte vill det.
          Det gäller för alla som är homo att förstå oss som inte är det och gå varligt fram så att vi blir vana vid den situationen, för trots allt finns det ju inte så många i små städer och på små platser.
          Många flyttar till större städer för där är man mera anonym och samtidigt tar många det mera naturligt eftersom det finns mera homosexuella där.

Men ge inte upp försök att prata med din pappa samtidigt som du måste förstå honom också. Många tankar far i hans huvud, undran, kanske besvikelse och tankar om att är det hans fel m.m. Barnbarn som eventuellt uteblir, det finns nog mycket som han grunnar över och vad skall andra tycka. Ta det lugnt och varligt när ni pratar.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 10-06-2006, 17:31
          Länk hit: #16

Medlem

jag själv tycker ju inte dte är konstigt med två tjejer eller en av varje göra nåt öppet . typ hadde man sett en ung pojke som kysser en äldre kvinna eler man som kanske då hadde jga börjat funderar lite mer om det står rätt till .
          för jag tycker dte har funnist rätt så lännge fast man inte är en hatare så bård eman vänja sig för som jag då ingen tillåter oss att göra så det bler vanligt . man bårde undervisa det mer än vad som görs eller nåt så alla förstår dte är lika vanligt .

fast pappa ska vi inte gå in på här .

men ändå jag skiter i hur hetro dom gör på stan m.m . men just när dte är två killar eller tjejer så ska alla tycka det är konstigt .
          fast jag drar ju inte alla över ne kam så eller jag vet inte men ändå .
          alla är inte hatare många tvärtom . men dte behöver ju inte alltid just vara nazister som gör det utan det kna vara vanliga personer med .

Citera
          Reserv
          Inlägg 10-06-2006, 17:46
          Länk hit: #17

Medlem

Linus, jag tror du behöver ett bra stöd, och det kan du få på RFSL. Jag har kollat upp och du har ett i Kristianstad på N.Kanalgatan 2, tel.044-10 65 90. Där kan du hitta många nya kompisar med samma erfarenheter som du och som bättre vet hur du ska bearbeta farsan. Som förälder så är det lite svårt att smälta, när jänta kom hem och deklarerade sin homosexualitet så tog jag det bara som att hon ville kolla vart mina gränser gick......hon hade juh hoppats på att farsan skulle va´lite mer open minded än jag va´. sad.gif Nu när man fått lite distans till det hela så är det inte så farligt, jag har vart med henne på RFSL och träffat hennes vänner, riktigt trevliga människor både jänterna och grabbarna. Jag hoppas att du får din pappa att inse att man inte alltid kan styra över sina känslor, tala om för honom att det är inte ett kön man förälskar sig i det är personen. lycka till wub.gif

Citera
          Diabolique
          Inlägg 10-06-2006, 18:08
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 664
          Medlem nr: 4 787

Jag håller med ovanstående talare.
          RFSL är en guldgruva för många homo och bisexuella, och särskillt de som inte bor i storstaden. RFSL har bokstavligen räddat livet på många jag känner, genom att de bidragit med en mötesplats där homosexuella och bisexuella "hittat hem" och vågat "komma ut".
          Just "komma ut"- processen och de gemensamma erfarenheterna är något som man inte kan får så bra råd och stöd om av övriga samhället. Ingen annan kan helt förstå situationen om de inte själva upplevt samma sak.

Just pappor är ofta ett kapitel för sig. Jag känner en kille som kommer att ha det ganska jobbigt en tid nu med sin pappa. Men killen tröstar sig själv med att "Om det har tagit mig 17 år att aceptera mina känslor och stå för den jag är, så kan jag ha översende med att även pappa behöver tid för att hantera det". En mycket klok kille som jag tycker väldigt mycket om...

Kolla in RFSLs hemsida

QXs hemsida är också trevlig, även om jag själv tycker att många i deras comunity är lite väl sexinriktade.

--------------------
          Stå på dig, annars gör någon annan det!
          /Hanna

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 10-06-2006, 18:23
          Länk hit: #19

Medlem

qruiser är jag redan medelm på å där hittad ejag min kille som jag har nu .
          fast ja denna tråd blev me rän vad jag tråde men men .
          coh deras sida har ajg med RFSL .
          ja jag kan någ inte komma mer med denan tråd ^^
          och dte är så mycket me rän vad jga kan berätta här . som jag inte komemr till atta gör heller .
          men ja . tack Reserv och Diaboligue wub.gif wub.gif
          för jag har ju vad man ska säga redan gjort allt alltså kommit ut m.m. å antal bråk å allt . å jag acepterat mig med . men min pappa är helt låst och allt .ja
          jag är redan en bit på väg fast dte går sakta .
          men tack igen ni två .

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 10-06-2006, 18:27
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (Reserv @ 10-06-2006, 18:46)
          . Som förälder så är det lite svårt att smälta, när jänta kom hem och deklarerade sin homosexualitet så tog jag det bara som att hon ville kolla vart mina gränser gick......hon hade juh hoppats på att farsan skulle va´lite mer open minded än jag va´. sad.gif Nu när man fått lite distans till det hela så är det inte så farligt,

hur länge å gick det inann allt var bra eller om jag förstått dte rätt .
          svårt att fumolera tille n fråga .
          men jag menar som me dmin pappa kanske det släpper efter ett tag när han har fatta att jag kommer stana med en kille livet ut m.m. .
          för jag fröstår ju pappa me dhelt å hålet . men ändå så tänker han inte på mig känns dte som elelr nåt . ja

Citera

6 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 06:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon