Medlem
Antal inlägg: 337
Medlem nr: 5 783
Har en 30 cm hög Plumeria rubra Frangipani (Västindisk jasmin) som jag dragit upp från frö. Just nu växer den bara rakt upp utan tendes att grena sig. Ska de inte göra det, ska den toppas eller hur ska den växa egentligen? Nån som vet...?
Medlem
Antal inlägg: 554
Medlem nr: 1 048
Min är ca 20 cm och helt ogrenad... men förr eller senare borde den väl förgrenas? Har funderat på att toppa den, men törs inte riktigt, då jag inte vet vad som händer med tillväxtpunkten. Vet du när den ska börja blomma? Längtar....
Medlem
På Impectas sida står det att blomtiden infaller juni-sept, men det är inget jag räknar med i år. Men kanske nästa... Jag törs inte heller toppa när man inte riktigt vet vad som händer sen. Men kanske nån mer läser det här och vet.
Medlem
Jag har bara haft den en vinter och hade den då på samma plats som alltid, i ett österfönster. Den fick lite ohyra i våras, men är nu ok. Vet faktiskt inte om den ska ha nån speciell vinterförvaring. Kanske nån annan som vet
Medlem
Antal inlägg: 400
Medlem nr: 6 987
jag har inte haft mina någon vinter ännu eftersom jag fick dom i början av året. Men jag kan inte påstå att jag har haft tur med dom, fick 5 och två har dött och två vägrar rota sig...