Medlem
Antal inlägg: 2 524
Medlem nr: 5 050
Jag känner två hundar av den rasen och dom är inte särskilt trivsamma. Ilskna på andra hundra och inte särskilt sociala. Men jag tror det beror på fostran. Liten hund kräver oxå fast hand.
Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723
CITAT (Gåsis @ 29-07-2006, 22:55)
Liten hund kräver oxå fast hand.
/Åsa
Absolut!! Kanske särskilt Lhasan som har mycket "innanför pannbenet" med egna idéer om hur livet skall vara och hur saker och ting skall gå till. Den kommer också att ge dig många goda skratt. Anki
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland
Medlem
Antal inlägg: 1
Medlem nr: 8 292
Hade en helt underbar Lhasa Apso fick honom när han var 2 år och han va hos mig i 13 år. de har sina ideer med mycke personlighet. han gav mig mycke glädje. Jag tyckta det va en lätt hund att ha och göra med men det är mycke pälsvård.
Medlem
Antal inlägg: 1 182
Medlem nr: 3 210
Idag kommer får vi se hur det är med hund i huset .... Lejka kommer hon är 6 år och behöver en ny familj . Min 6 åriga tjej var och passade den igår och det gick bra. Vet inte hur det skulle gå med min allergi men oj va kul det vore med en lite vovve
Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723
Hoppas det går bra, för både din, dotterns och hundens skull!!!! Bada den ofta så pälsen hålls ren, brukar funka bäst när man är allergisk och gör sovrummet till totalt hundfri zon. Lycka till!! Anki
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland
Medlem
Antal inlägg: 1 182
Medlem nr: 3 210
Det blev ingen hund Allergin sätter stopp på engång och det var väl bra det än att vi fäster oss förmycket och får lämna bort den och den skulle byta hem igen .
Vi får nöja oss med humlorna i trädgården ..... jag har ALDRIG sett så mycket som i år... Dom älskar mina oregano och lavendel