CITAT (rosita @ 17-08-2006, 15:11)
Jag har jordiserat under ett år nu och kan bara rekommendera detta sätt att ta hand om köksavfallet! Tomat- och potatisplantor dök visserligen upp lite varstans

, men det är ju bara att dra upp om man inte vill ha dem där. Jag har låtit en tomatplanta stå kvar och den har ca 20 tomater och det är ju bonus! Två potatisplantor fick också stå kvar och gav potatis till två middagar, även det bonu!

Extra bonus blev det också för löken, som växte bättre än vanligt! Det är så skönt att bli av med avfallet direkt, utan att behöva hanteras via en kompost först!

Ja det låter verkligen jättesmidigt. Jag blandade lite vanliga skal och sånt tillsammans med gräsklipp och jord till växthuset i våras. I jorden planterade jag inget för jag gjorde iordning så sent, lät plantorna stå kvar i mina stora krukor istället. Men nu har jag bara en överfylld plasttunna med massvis med hål som jag har komposterat med coh varje dag slänger jag fullt med skal och grejor, helt onödigt.
Ska nog göra som du och börja gräva ner det istället! Kommer bli dunder till grönsakerna i vår!