Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Snart blommar vår Magnolia igen!, vilken sort kan det vara?
          Cam & co
          Inlägg 21-08-2006, 23:58
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 158
          Medlem nr: 8 040

Jajamensan ... igår upptäckte jag att det högt upp i vårt Magnoliaträd kommit TVÅ blommor på väg att slå ut ... så idag var jag bara tvungen att gå ut med kameran - för den här blomningen ska jag vara med från början *ler*.

När vi flyttade in i början av juni i år var Magnolian i slutet av sin fantastiskt vackra blomning, men vi hade fått höra att den ev blommar ännu en gång, i augusti - för så har det varit många år tidigare, om än inte varje ... Så gissa om jag blev glad då jag nu inser att det verkligen kommer en blomning till!?!

Kanske kan någon vänlig skäl också hjälpa mig röna ut om huruvida det ÄR en Praktmagnolia eller inte?! Smått inklämt i en sluttning står det i alla fall ... mellan Hasselnötsträd och någon form av taggbuske (som jag tyvärr inte kan namnet på), och jag skulle gissa på att det mäter sisådär 7-9 meter på höjden. Svårt att avgöra mer exakt dock ... Fler bilder kommer att följa på min hemsida ...

--------------------

Cam - med hund, katt & 7000 kvm på gränsen mellan växtzon 3 & 4
          Finns också på camscorner.se/garden

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 15:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon