|
83-årig kvinna skall vräkas |
|
|
askar
|
22-09-2006, 18:16
|
Gäster

|
Jag blev så ledsen när jag såg kvinnan på fyrans nyheter nyss. I 65 år har hon bott i lägenheten, hyran har betalats punktligt via Autogiro. När hon missade förnya ansökan om bostadsbidrag så fanns inte pengar till hyran på kontot. Istället för att kontakta henne och berätta hur det låg till, kontaktade HSB-föreningen kronofogden och begärde vräkning. Detta trots att 83-åringen betalade in hyresskulden +ränta. Hon sa själv att om hon mister sin bostad då har hon mist grunden till sin levnad HSB Mitt direktör sa att man alltid kontaktar den som ligger efter med hyran och försöker nå en lösning. I slutet av inslaget berättades att föreningen i fråga ikväll har extrasammanträde. Håller tummar för henne... Gör ni det också. 83-årig sjuk kvinna vräks efter 65 år
|
|
|
|
|
 |
Svar
(1 - 19)
|
22-09-2006, 18:24
|

Medlem
Antal inlägg: 2 009
Medlem nr: 5 169

|
Så klart att jag håller tummarna för henne.....blir hon vräkt så är det lika med slutet för den stackars kvinnan. Kan inte förstå hur dom är funtatde som kan göra en sådan sak,tänk om det hade varit min mor hon är 82 år och hon hade dött på fläcken om hon hade blivit vräkt och dessutom har hon ju betalt hyra för lägenheten i 65 år Fy skäms säger jag bara
--------------------
Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
askar
|
22-09-2006, 18:29
|
Gäster

|
Hoppas, hoppas att de skäms så pass efter all medial uppmärksamhet, att de återtar vräkningsbeslutet. En liten misstanke smyger sig in... kanske är någon "nära eller bekant" till någon i styrelsen, som gärna vill ha lgh.
|
|
|
|
|
22-09-2006, 18:38
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
Jag blir alldeles gråtfärdig av att höra sånt här. Det får bara inte hända. Här har hon gjort rätt för sig i hela sitt liv, och vad får hon för det. Jag säger bara ; Nej, nej, nej  . Vad är det i så fall för värld vi lever i
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
askar
|
22-09-2006, 18:54
|
Gäster

|
Mycket är sååå sjukt i samhället I lokala TV-nyheter ikväll såg vi att journalisten som grep in och hjälpte överfallen kvinna, själv blev misshandlad och senare råkade ut för Posttraumatisk syndrom hade fått sjukpenning indragen eftersom försäkringsläkaren ansåg honom vara fullt frisk. Nu när media uppmärksammat fallet, ändrade kassan plötsligt beslutet. Varför måste sjuka, svaga gå till media och blotta sitt liv och leverne för att få rätt mot stela byråkrater.
|
|
|
|
|
22-09-2006, 20:35
|

Medlem

|
CITAT (askar @ 22-09-2006, 19:54) Mycket är sååå sjukt i samhället I lokala TV-nyheter ikväll såg vi att journalisten som grep in och hjälpte överfallen kvinna, själv blev misshandlad och senare råkade ut för Posttraumatisk syndrom hade fått sjukpenning indragen eftersom försäkringsläkaren ansåg honom vara fullt frisk. Nu när media uppmärksammat fallet, ändrade kassan plötsligt beslutet. Varför måste sjuka, svaga gå till media och blotta sitt liv och leverne för att få rätt mot stela byråkrater.  :( Tja, vaför  Det är väl som det är, med oss vanliga  . Att de " där uppe "vet mer än oss själva. Tar beslut över våra huvuden, och gör som de vill med oss
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
askar
|
22-09-2006, 20:39
|
Gäster

|
CITAT (Evgeni @ 22-09-2006, 21:35) CITAT (askar @ 22-09-2006, 19:54) Mycket är sååå sjukt i samhället I lokala TV-nyheter ikväll såg vi att journalisten som grep in och hjälpte överfallen kvinna, själv blev misshandlad och senare råkade ut för Posttraumatisk syndrom hade fått sjukpenning indragen eftersom försäkringsläkaren ansåg honom vara fullt frisk. Nu när media uppmärksammat fallet, ändrade kassan plötsligt beslutet. Varför måste sjuka, svaga gå till media och blotta sitt liv och leverne för att få rätt mot stela byråkrater.  Tja, vaför  Det är väl som det är, med oss vanliga  . Att de " där uppe "vet mer än oss själva. Tar beslut över våra huvuden, och gör som de vill med oss  Och som av en händelse, råkar jag bära svart slips ikväll.
|
|
|
|
|
22-09-2006, 21:17
|

Medlem

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-09-2006, 21:49) Det är verkligen skamligt!! :angry: :angry: När det gäller folk som uppför sig illa, stör grannar o.s.v så verkar det ju vara hur svårt som helst att få bort dem men att de kan vräka en person för att den har missat hyran EN gång på 65 år! Då ska man skämmas! :angry: det här är ju en sån där situation, där du kan säga : Det här är ju inte klokt, det är inte sannt, jag vägrar, accepterar inte.....................osv. Men faktiskt, så är det ju upp till oss själva, vad vi accepterar eller inte. När såg vi tex en demonstration senast  . Där vi talar om at vi inte accepterar nuvarande villkor Ähh, nu börjar jag pladdra mer än nödvändigt
--------------------
|
|
|
|
|
22-09-2006, 21:24
|

Medlem
Antal inlägg: 3 999
Medlem nr: 4 203

|
Vilket kallt samhälle vi lever i ... stackars människa, rullstolsburen och sjuk - inhyst på korttidsboende, antagligen pga att någon vill åt hennes lägenhet. Känner starkt med henne fast tror att i och med att medierna uppmärksammat fallet så får hon nog bo kvar till slut ... och samtidigt kan man inte låta bli att undra hur många liknande fall har slutat, där inte medierna skrivit om dem ...
|
|
|
|
askar
|
22-09-2006, 21:49
|
Gäster

|
CITAT (Evgeni @ 22-09-2006, 22:17) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-09-2006, 21:49) Det är verkligen skamligt!!  När det gäller folk som uppför sig illa, stör grannar o.s.v så verkar det ju vara hur svårt som helst att få bort dem men att de kan vräka en person för att den har missat hyran EN gång på 65 år! Då ska man skämmas!  det här är ju en sån där situation, där du kan säga : Det här är ju inte klokt, det är inte sannt, jag vägrar, accepterar inte.....................osv. Men faktiskt, så är det ju upp till oss själva, vad vi accepterar eller inte. När såg vi tex en demonstration senast  . Där vi talar om at vi inte accepterar nuvarande villkor Ähh, nu börjar jag pladdra mer än nödvändigt  Inte alls mer än nödvändigt Hur många är det inte som genast ställer upp när man läser om någon "långtbortistan" som far illa. Inte alls många reagerar när farbror Åke eller tant Elin i grannhuset far än mer illa. De är helt enkelt alldeles "för nära"
|
|
|
|
|
22-09-2006, 22:19
|

Medlem
Antal inlägg: 9 608
Medlem nr: 2 237

|
Min svärmor har ju Parkinsons o jag kan bara tänka mej, hur det skulle vara om hon vräktes från sin lägenhet!
|
|
|
|
|
22-09-2006, 23:02
|
Medlem
Antal inlägg: 2 496
Medlem nr: 7 002

|
Jag såg det på Aftonbladet på nätet i eftermiddags. Där kunde man läsa att Kronolles representant sa"man skall betala sina räkningar". Man blir helt kall när man hör ett så iskallt uttalande. Det var dessutom en kvinnlig rep för KFM! Fy skäms på sig KFM , alldeles särskilt i ett sånt här fall! Så okänsligt
--------------------
Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
|
|
|
|
|
23-09-2006, 07:19
|
Medlem
Antal inlägg: 7 909
Medlem nr: 4 848

|
CITAT (askar @ 22-09-2006, 19:29) ... kanske är någon "nära eller bekant" till någon i styrelsen, som gärna vill ha lgh.  Tänkte just det. Förmodligen ligger det något annat bakom.
|
|
|
|
|
23-09-2006, 08:09
|

Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109

|
CITAT (askar @ 22-09-2006, 19:29) En liten misstanke smyger sig in... kanske är någon "nära eller bekant" till någon i styrelsen, som gärna vill ha lgh.  Det var faktiskt nåt jag tänkt ganska omgående
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
23-09-2006, 15:40
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
Som jag förstår ligger lägenheten centralt. Högt pris - kanske någon kan göra en go-affär var också min tanke.
Tänk vad den lilla människan kommer i kläm många gånger.
|
|
|
|
|
23-09-2006, 20:01
|

Validating
Antal inlägg: 3 808
Medlem nr: 5 448

|
Låter väldigt elakt. Kan inte någon trevlig tidning (Häxpressen, Aftonpladdret) intervjua styrelsen, kanske visa dem med namn och bild, så att vi får se vilka mönstermänniskor som beslutat om detta?
--------------------
zon2.5
|
|
|
|
|
23-09-2006, 21:05
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
Maj, 83, ska vräkas från sin lägenhetDe gör vad de kan. "- Jag har tystnadsplikt, säger Berit Jonsson, styrelsens ordförande."
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
23-09-2006, 21:12
|
Medlem
Antal inlägg: 691
Medlem nr: 6 813

|
T o m HSB centralt protesterar men kan inget göra för styrelsen har rätten att fatta det här beslutet. Hände en sån sak här (bor i HSB) så skulle i alla fall jag protestera. Man undrar varför inte Majs grannar gör det.
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|