Medlem
Antal inlägg: 9 608
Medlem nr: 2 237
Vad är det för djur som gnäller i trädgården vid 03-04-tiden, nattetid? Tessi vill ju va ute o ligga i kojan, ibland, nattetid.... Men, vid 03-04-tiden börjar hon skälla. Jag får gå ner o kalla in henne. Lätet jag hör; är ett gnällande, mumlande ljud, vad är det? Inte räv eller grävling, i alla fall!
Medlem
Nix! Kattugglans alla läten känner jag till, se´n barndomen! Jag har uppfattningen att detta är ett fyrbent djur--eftersom Tessi blir så "vild"...........
Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296
Tja, du har ju tidigare skrivit att du har mårdhund i närheten. Enligt min bok om däggdjur har mårdhunden ett karakteristiskt ylande(fast exakt HUR den låter står inte ), dessutom jamande, gnällande och morrande ljud.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Medlem
Gossen Ruda: du har kanske rätt! Jag vet ju inte hur mård o mårdhund låter! Finns det nå´nstans på nätet man kan lyssna på djurläten? Och --uggleläten?
Medlem
Nu har ännu en av våra katter "försvunnit"--jag undrar SÅ......... Hörde härom natten ett sirrande, "kvittrande" ljud i trädgården! Aldrig hört, förr! Tessi skällde hysteriskt--hon ligger ute i hundkojan--hon löper-- o vill ej va´inne då............
Medlem
Antal inlägg: 743
Medlem nr: 7 888
Det är svårt att svara på frågan, men jag vet att det är många rävar som har fötts iår, så rävstammen är stark. Vi hör också många konstiga ljud och våra hundar blir som galna. En kväll kikade vi ut när det var ganska starkt månljus och fick syn på två ungrävar som brottades med varandra.
De gnisslar, gnäller och ibland skäller de. Kan det vara rävar du har kanske?
Medlem
Jadå--vi har en räv som går i trädgården nattetid, men den verkar strunta helt i katterna--de sitter på hundkojetaket, när räven äter av Tessis foder......