Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur många är fortfarande nöjd?
          askar
          Inlägg 26-09-2006, 09:19
          Länk hit: #1

Gäster

Undrar hur många av er som köpt ångmaskinen
          fortfarande är nöjd med den och använder den?

Någon som bara har den liggandes i något skåp?

Undrar, eftersom jag efter att ha läst alla nya och gamla inlägg
          nu blivit riktigt intresserad. smile.gif

Citera
          3 sidor V   1 2 3 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Gillan
          Inlägg 26-09-2006, 09:38
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Jättebra frågeställning Agneta! Jag funderade också på om man skulle kunna öppna en egen tråd för det wub.gif

Så kom igen nu alla ni som köpte en och tala om i fall ni fortfarande är nöjda smile.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Floppy
          Inlägg 26-09-2006, 09:47
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 1 730
          Medlem nr: 5 838

Ångmaskin???
          Vad har jag nu sovit förbi??? blink.gif

--------------------
          Kladdar och kletar i zon 4

Citera
          askar
          Inlägg 26-09-2006, 10:24
          Länk hit: #4

Gäster

Aj då... ingen nöjd som hört av sig ohmy.gif

Citera
          ninnisky
          Inlägg 26-09-2006, 10:35
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Detta var ju en känslig fråga...... jo, jag är nöjd med min (Kärcher) den står så prydligt i städskåpet - tror jag ska använda den snart, till fredag kanske!!
          Men jag är ju en "elektriskprylfreak" så det ursäktar väl det mindre flitiga användandet lite smile.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          netaave
          Inlägg 26-09-2006, 10:54
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Använder min flera ggr i veckan både ute och inne.
          Har man en gång börjat städe medden kan man inte göra på nåt annat sätt.
          Vet att djingis använder sin också.

--------------------

Citera
          Bettson
          Inlägg 26-09-2006, 11:16
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Och jag använder min också. Fast man måste vara medveten om att ångan bara lossar på skiten. Torkar upp den gör man med en microduk.

Jag funderar faktiskt på att köpa en till, lite mindre som vi bara ska ha i badrummet. Trots att det finns tredubbla redskap till som man kan ha till olika användningsområden och trots att ångan gör att allt är bakteriefritt så är det något i ryggmärgen som säger att jag inte vill ha samma redskap i köket som toaletten.

Till fönsterputs är den kanon. Det är faktist det enda sättet som jag klarar av att putsa fönster på eftersom mina axlar är så dåliga. Det finns ju en typ gummiskrapa och den använder jag mycket i köket till kaklet och så.
          Även spis och bänkar får sig en snabb duvning. OCHi käket är det mycket fett. Så jag brukar rengöra gummilisten på skrapan med glasögonputs innan jag putsar fönster.

Citera
          Magdis
          Inlägg 26-09-2006, 13:25
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Menar ni den där "Shark steam bottle" eller vad den heter? Jag har sett reklamen och funderat på om det vore nåt. Den verkar ju praktisk i utrymmen som är svåra att komma åt men i övrigt vet jag inte. Det är sällan vi har så ingrodd smuts att det inte går att torka bort med en fuktig trasa.

Är det ingen mer än jag som irriterar sig på såna där reklaminslag att det alltid är en man som verkar oerhört kompetent som visar produkten och nån kvinna med gällt skrikande röst springer efter och ojar sig över hur rent det blir? "Inget skrapande, inget skrubbande, inga kemikalier!!!"

Kemikalier använder jag aldrig i vanliga fall heller.

Citera
          forget-me-not
          Inlägg 26-09-2006, 13:38
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 691
          Medlem nr: 6 813

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-09-2006, 14:25)
          Är det ingen mer än jag som irriterar sig på såna där reklaminslag att det alltid är en man som verkar oerhört kompetent som visar produkten och nån kvinna med gällt skrikande röst springer efter och ojar sig över hur rent det blir? "Inget skrapande, inget skrubbande, inga kemikalier!!!"

*räcker upp en hand*
          Jag irriterar mig så mycket så jag klarar inte att titta ens. sleep.gif

Citera
          netaave
          Inlägg 26-09-2006, 14:24
          Länk hit: #10

Medlem

Jag har så mkt tillbehör till min att jag aldrig behöver använda samma i badrum och övriga hus.

--------------------

Citera
          Bettson
          Inlägg 26-09-2006, 14:35
          Länk hit: #11

Medlem

Menar ni den där "Shark steam bottle" eller vad den heter? Jag har sett reklamen och funderat på om det vore nåt. Den verkar ju praktisk i utrymmen som är svåra att komma åt men i övrigt vet jag inte. Det är sällan vi har så ingrodd smuts att det inte går att torka bort med en fuktig trasa.

Det är just det man tror, tills man prövat något annat. Jag torkar också ofta med trasa bakom diskbänken och spisen och så, det blir ju mycket stänk när man steker. Tyckte nog det såg rent ut.

Så tog jag ångkannan, körde med redskapet typ fönsterskrapa på kalklet horisontellt uppifrån. OCH herre jisses, skiten bara flöt neråt. Trodde faktiskt inte att jag hade ett så skitigt kök.

Och det bästa är att eftersom jag har lite dålig rygg och tidigare fick göra en rejel böjning och dessutom försöka gno med dåliga axlar och armbågar så kan ja nu stå rak och bara dra skrapan.

Citera
          Magdis
          Inlägg 26-09-2006, 15:00
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Bettson @ 26-09-2006, 15:35)

Det är just det man tror, tills man prövat något annat. Jag torkar också ofta med trasa bakom diskbänken och spisen och så, det blir ju mycket stänk när man steker. Tyckte nog det såg rent ut.

Så tog jag ångkannan, körde med redskapet typ fönsterskrapa på kalklet horisontellt uppifrån. OCH herre jisses, skiten bara flöt neråt. Trodde faktiskt inte att jag hade ett så skitigt kök.

Och det bästa är att eftersom jag har lite dålig rygg och tidigare fick göra en rejel böjning och dessutom försöka gno med dåliga axlar och armbågar så kan ja nu stå rak och bara dra skrapan.

Du kan rekommendera den alltså? Det är alltid intressant att höra riktiga människors åsikter om produkter. Reklaminslagen gör ju nästan att man blir tvärsemot saker och ting istället.

Citera
          Bettson
          Inlägg 26-09-2006, 15:05
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-09-2006, 16:00)
          CITAT (Bettson @ 26-09-2006, 15:35)

Du kan rekommendera den alltså? Det är alltid intressant att höra riktiga människors åsikter om produkter. Reklaminslagen gör ju nästan att man blir tvärsemot saker och ting istället.

Rekommenderar den starkt. Men fortfarande säger jag att den lossar på skiten. Ångan är också bra på fett.

Men torka bortsmutsen den gör du inte med vanliga trasor för då blir det randigt utan kosta på dig ett antal microdukar. Då blir allt så där hotellblankt.

Citera
          scorpan
          Inlägg 26-09-2006, 15:31
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 310
          Medlem nr: 8 387

vad är det för pryl ni pratar om?

--------------------
          Kram Scorpan

Citera
          netaave
          Inlägg 26-09-2006, 17:32
          Länk hit: #15

Medlem

Kolla i tråden "Städhjälp" scorpan!

--------------------

Citera
          scorpan
          Inlägg 26-09-2006, 19:21
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 310
          Medlem nr: 8 387

okey,tack ska göra det biggrin.gif

--------------------
          Kram Scorpan

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 26-09-2006, 19:35
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Detta inlägg finns även i tråden " Finns det något mera jag missat?"

Är det någon som sett reklamen på "Shark Steam Blaster" som går på TV 3 nu? Jag såg en "snutt" i morse och blev intresserad. Men jag förstod aldrig hur man fick till "ångan" i maskinen? (ser ut som en liten dammsugare)
          Har försökt att kolla på nätet (Bild) men jag ser ingen sladd? Är det någon som kan förklara hur den funkar?

Länk, gå in på hushåll

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Gillan
          Inlägg 26-09-2006, 19:42
          Länk hit: #18

Medlem

jag har inte TV3, så reklamen har jag inte sett, men på bilden i länken du hänvisar till så syns ju en liten bit på en sladd. men jag kanske missförstod nåt nu wink.gif

--------------------

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 26-09-2006, 19:48
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

blink.gif Jag har nu satt på mig nyputsade glasögon men inte ser jag någon sladd?? Den enda jag ser är slangen fram till mun stycket.
          Eller är det så illa att jag måste byta till starkare glasögon?? blink.gif

Mina nuvarande använder jag igentligen bara när jag kör bil eller måste läsa "microskåpisk" text

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Gillan
          Inlägg 26-09-2006, 20:09
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (Hamilton @ 26-09-2006, 20:48)
          blink.gif Jag har nu satt på mig nyputsade glasögon men inte ser jag någon sladd?? Den enda jag ser är slangen fram till mun stycket.
          Eller är det så illa att jag måste byta till starkare glasögon?? blink.gif

Mina nuvarande använder jag igentligen bara när jag kör bil eller måste läsa "microskåpisk" text

Äh, vet du vad? Jag tittade på nåt som heter " Shark steam bottle ", så det blev nog lite fel där. Men den du nämnde, den hittar jag inte blink.gif rolleyes.gif

--------------------

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-07-2025, 19:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon