Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Måla kermikkrukor?
          Vesna
          Inlägg 02-10-2006, 16:40
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 121
          Medlem nr: 5 850

Hej,

Jag vet inte vad jag ska lägga denna tråden. Kanske i ett helt annat forum smile.gif Men det skadar ju inte att fråga. Jag har några fina krukor från den gamla goda tiden när allt skulle vara kornblått etc smile.gif Nu skulle jag vilja "förvandla" den krukan till vit, kan man bara spraymåla den med vanlig hobbylack? Vad tror ni? Växten (en benjaminfikus ska flytta in i den isf) kanske "stör" sig på färgen etc. krukan är ju som sagt redan målad, men är det någon specialfärg?

--------------------
          // Vesna

Zon 5 - Småländska höglandet

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 2)
          Karrolina
          Inlägg 02-10-2006, 18:13
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 361
          Medlem nr: 7 322

Är krukan målad sen innan? Eller är den glaserad? Alltså med blank glasyr som på porslin..

Är den glaserad är det svårt att ändra på. Om den är målad kan du nog måla över. Men det är ju bra om det är samma typ av färg som det är på den blå... Och det är ju såklart svårt att veta om du inte har gjort det själv. Hm. huh.gif

Citera
          askar
          Inlägg 02-10-2006, 19:50
          Länk hit: #3

Gäster

CITAT (Vesna @ 02-10-2006, 17:40)
          Hej,

Jag vet inte vad jag ska lägga denna tråden. Kanske i ett helt annat forum smile.gif Men det skadar ju inte att fråga. Jag har några fina krukor från den gamla goda tiden när allt skulle vara kornblått etc smile.gif Nu skulle jag vilja "förvandla" den krukan till vit, kan man bara spraymåla den med vanlig hobbylack? Vad tror ni? Växten (en benjaminfikus ska flytta in i den isf) kanske "stör" sig på färgen etc. krukan är ju som sagt redan målad, men är det någon specialfärg?

Hobbylack fastnar på "allt" .. det är min erfarenhet.
          Spraya på så sitter det säkert. smile.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 13:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon