Stort grattis! Att få barn är det roligaste jag nånsin varit med om, våran lilla pärla på 10 månader är så underbar, hjärtat blir varmt varje dag
Ta väl hand om er och magen, njuuut av graviditeten, även fast man inte vill vänta på sin lilla bebis så får man aldrig tillbaka den tiden sen
Mitt tips är att låna mycket saker, även fast man gärna vill köpa mycket, speciellt om det är första barnet så finns det faktiskt mycket som inte blir använt och som är onödigt att köpa. Vissa saker växer de ur så fort också så det känns som bortkastade pengar.
Våra "ovärderliga" saker som vi uppskattat mycket är: babysitter när han var liten, en extra spjälsäng på nedervåningen (vi bor i tvåplanshus), resesängen (perfekt att ha som "hage" utomhus på sommaren), såklart vagnen och babyskyddet, lära-gå-vagnen. Finns säkert mer saker men det kommer jag inte på just nu.
Sånt vi köpt men knappt använt: bärsele (köpte begagnat på Tradera) fick för ont i ryggen att gå och bära honom så, är man redan lite paj i ryggen så är det ingen bra idé med bärsele, amningskudde (gick så bra ändå med en bra fåtölj) bara bökigt med den tyckte jag.
Är ju olika för alla vad man tycker är bra osv, det är därför man ska låna och prova innan man köper, det är dyrt nog ändå med allt man behöver till sin lilla nya bebis
Lycka till och glöm inte att skriva när det är dags eller när bebis är här