CITAT (Bettson @ 26-10-2006, 10:47)
Jag kan nog tycka att programmet är ganska underhållande. För jag kan förstå varför dessa karlar är singel. Verkligen. Och jag är nyfiken på vilka mekanismer som gör att någon skulle nappa på kroken.
Svårast har jag för han som är populärast Martin. Jag skulle springa mil bort ifall jag var singel. ÄVen om han verkar ha mest folkvett av gubbarna ( de andra är ju inte belevade precis) så har jag fått en uppfattning av honom som dominant och bara letar " snygg" fru som gör som han vill.
Mikael som egnetligen verkar ganska sympatist önskar nog billig arbetskraft. Fast å andra sidan verkar en del av hans kandidater vilkja hitta en karl man blir försörjd av.
Andreas är nog ganska testosteronstinn och har kraven stora tuttar och duga åt släkten (pappa och brorsan har nog spräckt ett och annat förhållande för den lille glytten).
Marcus är nog den som blir blåst tror jag. Många utav tjejerna vill ha billig stallplats vad det verkar.
SÅ egentligen så är det nog som i verkliga livet. Att de gör det i ett TV-program eller på krogen är väl ingen skillnad. Det finns om sagt tjejer som tror sig göra ett kap ( vad det nu kan bestå av). Så egentligen åskådligör serien att förhållande kan ha andra skäl än kärlek, vilket jag tycker är lite patetiskt. Men jag tror nog att det är sant och inte bara i bondekretsar.
Men hur mycket är verklighet och hur mycket är producerat kan man fråga sig.
Jag tittar också på programmet.
Alla tjejer som är med vet vad dom ger sig in på. Det är säkert några som bara vill var med på TV och andra som vill bli försörjd eller som Bettson skriver vill ha billig stallplats.
Men jag tycker Martin är snygg.
Billig arbetskraft till Mikael? Om man vill leva med en bonde så far man vara beredd att arbeta på gården också. I regel jobbar man ihop, 7 dagar i veckan. Det är nog inte många av tjejerna som tänker på detta.
Att Marcus nog blir blåst det tror jag också. Man kann ju bara hoppas att han inte blir det.
Släkte ja den får man ofta leva med på en gård mera än i stan. Ofta bor ju svärföräldrar kvar eller i alla fall i närhet.
Att det är många gånger svårt för en bonde att hitta en fru är klart. Många jobbar ju 7 dagar i veckan, utan semester eller har ledigt några dagar. Särskilt de med djur. Och långa dagar blir det dessutom. Inte kann man vara ute på kvällarna och festa när man skall vara pigg klockan 5 på mrgonen dagen därpå.
Djuren kräver sin skötsel, korna skall mjölkas året om, alla dagar, spelar ingen roll om det är jul, påsk eller pingst.
Har själv varit bondmora så jag kann livet på en gård.
Elisabeth