Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> vad tycker ni om dettta, ta över trådar
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 30-10-2006, 21:16
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

hejsan

jag å en kompis snackar om detta med att ta över andras trådar vad tycker ni om det ??

typ om jag skpara en bild tråd förr mig och sen en anna tar över dne emd sina bilder ??

jag tycker inte att man gör så . utan skpara jag ne tråd för mina bilder så inte vil jag att en annan tar den trådne å lägegr in andra bilder .

eller skapar jag en tråd där jag säljer kläder eller nåt annats så tycker jag inte man ska lägga in bilder på sina varor å sälja ??

såg vad ni tycker

inte ska man ta över en annans tråd OM INTE man fått lov av den som skapde den .

om jag hittar ne tråd där det är en bild på en blomma . så tycker jag att man ska fråga får jag lägga in en bild och lånna din tråd eller nåt likande

om personen i fråga skpade tråden för sina bilder enbart

säg vad ni tycker

min ompis tycker att man får göra så ta över och lägga in bilder i andras trådar utan att fråga för alla trådar är allas .svårt å förkklara åt en annan utan att smuttskasta

men hoppas ni förstår

Citera
          3 sidor V   1 2 3 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Reserv
          Inlägg 30-10-2006, 21:30
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

För det första så tror jag inte du får ha allmän försäljning här så den tråden gick bort direkt......sen va´det gäller att ha privata trådar unsure.gif det är ett allmänt forum där alla får skriva i alla trådar och även lägga in bilder. Ska väl va´om man mycket uttryckligen sagt till från början då, men jag tycker nog det skulle va´lite fel...då kan du väl hänvisa till ditt album istället. unsure.gif

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 30-10-2006, 21:37
          Länk hit: #3

Medlem

detta har inget att göra med mig alls detta är rent ut . jag har alldrig råkat ut för detta .

men
          skapar jag en tråd och visar min trädgård så vill jag att det ska handla om den och inte att en person lägegr in en massa bilder på sin trädgård och tar över .

jag tycker inte man ska göra så . utan vill dne personen visa bilder på sin trädgård så ska dne skpa en egen och inte ta över andras . men text och bilder/saker är inte samma sak man får skriva hur mycket man vill men man sk ainte ta över dne med egan bilder .

jag menar inte privata trådar . skulle en tråd vara dte så får man inte skirva äns . jag menar amn ska inte ta över en tråd med bilder eller sånt som exempel . men man kan gärna diskutera och skriva om den som skpat trådne för att visa bilder

Citera
          bejron
          Inlägg 30-10-2006, 21:37
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 155
          Medlem nr: 6 593

Vill man ha egna trådar skaffar man sig en blogg. Ideén med ett forum är väl ändå kommunikation. Hur kul är det att ha en egen tråd där man mässar själv wacko.gif

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 30-10-2006, 21:39
          Länk hit: #5

Medlem

CITAT (bejron @ 30-10-2006, 22:37)
          Vill man ha egna trådar skaffar man sig en blogg. Ideén med ett forum är väl ändå kommunikation. Hur kul är det att ha en egen tråd där man mässar själv wacko.gif

jag menar inte privata . elelr egna trådar så

utan man ska inte sno elelör ta över andras trådar

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 30-10-2006, 21:41
          Länk hit: #6

Medlem

nån måste väl förstå mig
          hur jag menar !!!

Citera
          Reserv
          Inlägg 30-10-2006, 21:42
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (flaxss @ 30-10-2006, 21:37)
          detta har inget att göra med mig alls detta är rent ut . jag har alldrig råkat ut för detta .

men
          skapar jag en tråd och visar min trädgård så vill jag att det ska handla om den och inte att en person lägegr in en massa bilder på sin trädgård och tar över .

jag tycker inte man ska göra så . utan vill dne personen visa bilder på sin trädgård så ska dne skpa en egen och inte ta över andras . men text och bilder/saker är inte samma sak man får skriva hur mycket man vill men man sk ainte ta över dne med egan bilder .

det spelar väl ingen roll om det här inte har att göra med dig eller inte, den som känner för att ha sina bilder så privata oavsett om det är du eller nån annan får väl säga till redan i rubriken att det är en privat tråd blink.gif eller hänvisa till sitt album.....där kan ingen annan lägga in sina bilder rolleyes.gif

Citera
          bejron
          Inlägg 30-10-2006, 21:45
          Länk hit: #8

Medlem

jodå ngo förstår jag men dte här är itne en blogg utan ett forum och här får man skriva i vilka trådar man vill och lägga bildr där man vill. Skriver du om dahlior kan jag fortsätta att skriva om mina. Det finns inga privata trådar här. Vill jag lägga bilder i en tråd så gör jag det och det är nog bara du som tycket att jag inkräktar. Allmänt forum, inte blogg.

Citera
          Tezzla
          Inlägg 30-10-2006, 21:47
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (flaxss @ 30-10-2006, 22:41)
          nån måste väl förstå mig
          hur jag menar !!!

Ja, jag förstår hur du menar wink.gif

Grejen är ju att det inte går att ha trådarna "ifred" på ett diskussionsforum av denna storlek och det är väl inte heller riktigt rätt plats för att skapa alldeles "egna" trådar på. Men om det nu vore så att du ville ha en egen tråd med just bara dina egna bilder så får du väl skriva det i inledningsinlägget och hänvisa andra bildsugna till andra trådar eller be dem skapa en egen. Uppmärksamma och schyssta personer kommer väl förhoppningsvis att göra det då, men mindre uppmärksamma kommer fortsätta lägga in sina egna bilder.

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 30-10-2006, 21:48
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Tyvärr förstår jag inte dig, för att få lite förståelse måste du nog förklara dig lite närmare.

ingrid

Citera
          faith
          Inlägg 30-10-2006, 21:53
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 1 040
          Medlem nr: 8 745

Jag har svårt att se att du skulle kunna skapa en sådan tråd på ett allmänt forum. Varför är detta så viktigt för dig är frågan som dyker upp i mitt huvud när jag läser.

--------------------

Citera
          Hannele
          Inlägg 30-10-2006, 21:56
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (flaxss @ 30-10-2006, 22:37)
          men

Jag gillar att återanvända trådar, inte ständigt skapa nya för varje liten struntsak..

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (ingrid fuxwall @ 30-10-2006, 22:48)
          Tyvärr förstår jag inte dig, för att få lite förståelse måste du nog förklara dig lite närmare.

ingrid

som exsempel

jag skapar en tråd . jag visar bilder på nåt

då vill jag ju att andra ska prata å komentera mina bilder
          inte vill jag att andra fyller min tråd med andra bilder . vill dom visa sina bilder skapa en egen tråd ta inte min

vill dom lägga in bilder i min bildtråd så får dom så snällt fråga .

tycker jag och detta har inte med allmänhet att göra . utan det är ingen privat tråd andra får skirva å göra vad dom vill så länge dom inte tar över dne med bilder eller annat . men dom får skpa andra trådar OM just deras bilder

Citera
          *Miss Cocker*
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 46
          Medlem nr: 8 687

Vet inte riktigt hur du menar Flaxss men som Reserv skrev det är ju ett forum för alla. Något som jag kan tycka är trist är att trådarna går mitt av innan dom ens hunnit starta. Alltid kommer någon individ in och tar ens åsikter som direkt personlig kritik, andra scenariet är dessa testostoronstinna, prememenstruella varelser som bara går rakt in och sabbar, den som inte har nåt annat för sig än att just gå in och sabba i tråden och tio (minst) andra hakar på direkt. Det verkar finnas ett behov av intriger. Detta upplever man ju inte inne i själva trädgården. Lite trist just hör inne på småprat där jag iallafall hade hoppats på att ta del av folks personliga åsikter, inte påhopp. Det ändrar sig kanske.

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 30-10-2006, 21:57
          Länk hit: #15

Medlem

CITAT (Hannele @ 30-10-2006, 22:56)
          CITAT (flaxss @ 30-10-2006, 22:37)
          men
          skapar jag en tråd och visar min trädgård  så vill jag att det ska handla om den och inte att en person lägegr in en massa bilder på sin trädgård och tar över .

Jag gillar att återanvända trådar, inte ständigt skapa nya för varje liten struntsak..

men det handlar inte om detta

detta handlar om folk som tar över trådar inte folk som är med och skirver

Citera
          bejron
          Inlägg 30-10-2006, 21:59
          Länk hit: #16

Medlem

Men trådar är som livet, dom tar olika vändningar. Dina bilder ger mina tankar, ger någon annans bilder från sig. Det ska vara så på ett forum.

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 30-10-2006, 22:02
          Länk hit: #17

Medlem

enkel sak

tycker ni att man ska sno eller ta över trådar för sitt eget syfte
          som att lägga in bilder i en annas tråd för att visa upp dom .

det är som om man visar sin konst på ett galleri
          jag tror inte dne personen vill ha någon annas konst i hans galleria
          om ni förstår

Citera
          Tezzla
          Inlägg 30-10-2006, 22:04
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (flaxss @ 30-10-2006, 22:56)
          CITAT (ingrid fuxwall @ 30-10-2006, 22:48)

ingrid

som exsempel

jag skapar en tråd . jag visar bilder på nåt

då vill jag ju att andra ska prata å komentera mina bilder
          inte vill jag att andra fyller min tråd med andra bilder . vill dom visa sina bilder skapa en egen tråd ta inte min

vill dom lägga in bilder i min bildtråd så får dom så snällt fråga .

tycker jag och detta har inte med allmänhet att göra . utan det är ingen privat tråd andra får skirva å göra vad dom vill så länge dom inte tar över dne med bilder eller annat . men dom får skpa andra trådar OM just deras bilder

Detta är ju faktiskt någonting som funkar på många andra forum så det borde ju funka här också. Om folk ställer upp på det vill säga. Dock är det ju viktigt att du då skriver tydligt i början av din tråd att du inte vill att andra lägger in bilder.

Personligen tycker jag ju att det är kul om andra lägger in liknade bilder som trådstartaren så man kan jämföra o.s.v. Men jag kan hålla med dig om att det kan vara trist om man startar en tråd och den far i väg åt ett helt annat håll än man hade tänkt sig p.g.a. att andra skribenter "tar över" och spinner vidare på sina saker. I de flesta diskussioner tycker jag dock det är intressant och berikande med sidospår bara själva "grundtanken/frågeställningen ändå finns kvar...

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Reserv
          Inlägg 30-10-2006, 22:05
          Länk hit: #19

Medlem

CITAT (flaxss @ 30-10-2006, 22:02)
          det är som om man visar sin konst på ett galleri
          jag tror inte dne personen vill ha någon annas konst i hans galleria
          om ni förstår

Det du jämför med är snarare en blogg blink.gif

Citera
          bejron
          Inlägg 30-10-2006, 22:06
          Länk hit: #20

Medlem

Men det är ju så att det här forumet har fungerat lågnt innan du kom hit. Inte bara det, man har lånat och skrivit i varandras trådar. Gilla läget.

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 23:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon