Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
jo jag tänkte att det kunde vara kul att ha en tråd med våra hemma pysslade julgrupper(eller julblommor) här kommer mitt första pyssel
och jo hyacinten är blå
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
fin fint Hamilton jag ska också göra flera snart
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 3 767
Medlem nr: 5 714
Men hallå
Har ni redan gjort era julgrupper?
Mina blir inte färdiga förrän två-tre dagar före julafton. Möjligen att jag kan tänka mig att någon Amaryllis får tjuvstarta men jag väntar mycket gärna med dom också.
/Anki
--------------------
Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus Zon 4-5 Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;) "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
Medlem
fin fint Lemonne!!!!! syns bra fast det är från mobilen Anki V!!!!!!!!! jo men här kan man inte hålla sig vet du man behöver ju bara titta in i affären och bli lockad och då kliar det i fingrarna
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
men här kan man inte hålla sig vet du :D :D man behöver ju bara titta in i affären och bli lockad och då kliar det i fingrarna :P
Fina julgrupper ni gjort alla tre Bra att starta tråden nu då kan ju senfärdiga som jag få ändan ur vagnen och börja med lite julgruppspyssel innan jul
Medlem
Antal inlägg: 626
Medlem nr: 8 383
Oj oj, vilka fina grupper! Bra med lite inspiritation, jag har inte satt fart med mina ännu! Det brukar komma en lastbil hit och sälja billiga blommor, väntar på att dom ska komma, då ska jag handla massor av hyacinter, amaryllis mm!
Medlem
Antal inlägg: 18 595
Medlem nr: 31
Vilka fula och smaklösa grupper man hittar i handeln här, och alla verkar de innehålla den fulaste tjocka tomte man kan hitta och "enarna" drösar av fusksnö urk!
Så även jag får göra egna julgrupper iår, jag har gjort några men jag ska göra ett par till lite större grupper här i veckan.
Så väldans mycket olika växter finns ju inte men man kan ju variera pyntet.
En dörrkrans har det också blivit:
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
Medlem
Antal inlägg: 590
Medlem nr: 8 879
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,17-12-2006, 18:43)
Vilka fula och smaklösa grupper man hittar i handeln här, och alla verkar de innehålla den fulaste tjocka tomte man kan hitta och "enarna" drösar av fusksnö urk!
Så även jag får göra egna julgrupper iår, jag har gjort några men jag ska göra ett par till lite större grupper här i veckan.
Så väldans mycket olika växter finns ju inte men man kan ju variera pyntet.
Medlem
fin fint här är det sags att börja med nya snart
men mera bilder...flera har väl hunnit göra nåt
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif