Vad är nu detta??!!

Man kan inte lämna odla för en enda kväll utan att bli till åtlöje. Hoppa på en gammal och försvarslös kvinna på det där sättet.
Det var inte länge sedan jag knappt fick vara med i ”gänget” för att jag beställde för få frön och skräcken över att inte få vara med i gemenskapen gjorde att jag bara beställde mer och mer. Till sist så var jag inne i en ond cirkel som inte gick att bryta.

Vad jag vill säga är att det egentligen är ert fel alltihop.
Jag kan berätta för damerna att mitt badrum fungerar som det hygienutrymme det är tänkt. Om man bara tar ett litet steg till vänster när man öppnat dörren för att undvika att snubbla över säcken med jord som står för ”upptining” alldeles innanför dörren.

Ska man ta en dusch så kanske, möjligen man måste ta ett jättesteg eller kryssa lite mellan de sådder som för tillfället står på golvvärmen.
Tidigare i januari stod det hostor där och nu står det riddarsporra. JAG upplever inte några som helst problem vid badrumsbesök det är en mer känslig omgivning som gnäller.
Av mina hittills 55 sådder så står 30 på såbordet i köket, 5 på badrummsgolvet och resten är ute så det är inga problem. Misstänker att inte allt kommer att gro. Asclepias incarnata verkar vara en tjurig en som inte ville gro efter fyra veckor så den har jag för närvarande på kylning.
Jag räknar faktiskt kallt med att inte förrän dahliorna ska börja drivas behöva ta till köksbordet så i vår kommer jag att äta hemma. Nu är jag en ”erfaren” kvinna och kommer
inte att behålla de 10.000 Heuchera som grott.
För intresserade donatorer kan jag berätta att Aubrietian och Drakblomman grott i natt. Det finns också en väldigt fertil japansk akleja i Östersund vars frön gror som sjutton här i Sundsvall.
Oj

det blev ett långt försvarstal och jag hoppas ni läser det på samma sätt som jag läste era inlägg.
/Anki