Medlem
Antal inlägg: 626
Medlem nr: 8 383
Läste i nån annan tråd att Blågull ska sås varmt och gror inom en vecka men när är det lagomt att så den? Ska jag täcka fröna? Plast över krukan?
Fick även frön av Klättervinda idag och Malin (malin72) som jag fick dem av brukar direktså sina frön, funkar det för mig som bor i zon5 också eller är det bäst att förkultivera dem?
Medlem
Antal inlägg: 1 046
Medlem nr: 6 984
Jag fick också frö av Malin och undrar om klättervinda är samma som Ipomea (heter det så)??? Jag har googlat men inte hittat nånting som heter Klätervinda utan bara vinda
--------------------
Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel. Henry Miller (1891-1980)
Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
CITAT (Merlin @ 14-02-2007, 21:07)
Jag fick också frö av Malin och undrar om klättervinda är samma som Ipomea (heter det så)??? Jag har googlat men inte hittat nånting som heter Klätervinda utan bara vinda
sorry det är blomma för dagen impoea blandade färger... saken var den att jag hade både låg och klättrande så när jag sparade frön blev det bara så....
hoppas det förklarade saken
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 1 046
Medlem nr: 6 984
Tack för svaret som jag förstår nu så blir det både låga och höga blomman för dagen Den där paprikan från uruguay är jag nyfiken på är det riktig paprika eller chili? Var fick du fröna ifrån? Jag googlade efter sorten men kunde inte hitta den på nätet Jag har redan frösått den och snart lär väl dom första småttingarna dyka upp i krukan! Tack än en gång för fröna- det blir jättespännande
--------------------
Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel. Henry Miller (1891-1980)
Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
fröna är från svärföräldrana i uruguay...han försökte förklara så gott han kunde när han kom på snabb visit men träffa oss och kompisar i sverige på en vecka var lite stressigt så jag ska ta ett samtal med dom för lite mer förklaringar..
paprikan ska vara en klockformad paprika som jag förstog det tänk kyrkklocka i formen..... men som sagt jag måste luska
återkommer sen om något blir något helt annat än vad jag fattat så kanske vi får jätte skojj när vi sitter och gogglar för att förstå vad det är
jo vindan är den som klättrar för den andra hade jag så få frön av så dom sparade jag hemma
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"