Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Änglatrumpet
          brojen
          Inlägg 02-03-2007, 10:44
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 9 176

Hej

Jag har nu släppat fram min änglatrumpet från vinterförvaringen. Ska jag ge den näring på en gång eller vänta på att den "vaknar". Jorden är ju alldeles torr och skulle behöva bytas ut men av praktiska skäl kan jag inte göra det förens jag kan stå ute och göra det. Om jag ska ge den näring nu vilken näring är bäst? Jag har flytande blåkorn funkar det?

Har ni några andra tips på hur jag ska sköta den nu blir jag jätteglad, är första gången jag vinteförvarar den själv. Ska jag tex klippa ned den nu eller vänta tills jag ser var och om den lever?

MVH Jenny

Redigerat av brojen: 02-03-2007, 10:46

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 1)
          Gillan
          Inlägg 02-03-2007, 10:55
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Om jag vore du, vilket jag inte är, så skulle jag vänta med att ge den näring tills du har planterat om den. Så har jag gjort förr om åren. Alltså planterat om och så börja ge näring efter nån vecka eller så. I år så har jag mina i stora plastsäckar, pga att jag hade dem nergrävda i en Ängla-rabatt
          förra året. Vatten har de fått nån gång ibland ( mycket sällan) under vintern. Hur jag ska göra med resten har jag inte listat ut än?

Kanske att jag fyller på " pås-kossa i säckarna och börjar ge näring inom en ganska snar framtid.
          Du får säkert fler svar ska du se. Det är många Änglatrumpeter här och lika många goda råd. Så det är bara att välja.
          Lycka till!

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 18:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon