CITAT (aanderss @ 22-03-2007, 17:35)

mm så blir det säkert.
man skulle ju ha en rätt joker rad någon gång så hade man inte behövt att bry sig men de lär ju inte inträffa om man inte spelar.
Ha ha eller så borde man ha satsat på att bli politiker och fått en livstids pension efter några få år i arbetslivet
När jag var ung och väntade mitt första barn blev jag utkickat av min dåvarande arbetsgivare när han fick höra om graviditeten. Det roliga (eller snarare sagt otäcka) är att han befodrade mig några dagar innan

När jag fick tjänsten frågade han mig om jag hade tänkt skaffa barn de närmaste åren och jag svarade såklart att det trodde jag inte

Vad F** tror dom när dom anställer en ung tjej?????? Nå hur som helst slutade det hela i en facklig diskussion där arbetsgivaren kunde påvisa att företaget gick dåligt och på den tiden fanns ingen offentlig debatt om tjejer som blir uppsagda pga graviditet. Jag trodde då att jag var ensam om att råka ut för sådant

och var faktiskt ledsen och kränkt i flera år efteråt.
I tillbakablick kan jag se det positiva av att ha blivit uppsagt nämligen att jag skaffade en akademisk utbildning

men jag var ung och stark då och många som blir arbetslösa har inte en sådan möjlighet heller....
Redigerat av Merlin: 22-03-2007, 17:58
Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel.
Henry Miller (1891-1980)