Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Storseans
          zaaritha
          Inlägg 24-03-2007, 20:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Alla som redan anser att jag är galen--läs ej detta inlägg!
          Var på s.k. "hälsomässa" i Skövde i dag. Med den kompis jag brukar vara med på dylikt.
          Vi deltog i en storseans med mediet Pehr Trollsveden. Vi var ca 25-30 pers.
          Han kom fram till mej o beskrev mitt i prick, min far. Som-bl.a. framförde meddelandet att "jag har massor av krukväxter runt mej i hemmet, men att jag slarvar med omplantering!.......................
          Far var mycket intresserad av alla sorters växter; ute o inne.
          Har deltagit i två seanser förut, m andra medier; då fick jag --klockrent--min moster, som tyckte jag skulle va mer sparsam!

Samt; min mor --som sa att jag fått ett hjärtformat blått smycke av henne, när jag konfirmerades!

Tja--vad säjer man?
          Dessa medier känner inte mej, vet inget om mej..................

Citera
          8 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 24-03-2007, 21:10
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Jag skulle så gärna gå på så en storseans. Men har ingen som går med och ensam vågar jag inte.

Och så vet ja inte när och var

Elisabeth

Citera
          zaaritha
          Inlägg 24-03-2007, 21:37
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Kolla tidningar ! Var bor du?

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 24-03-2007, 22:18
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Göteborg

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 28-03-2007, 21:04
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Ojdå, den här lilla tråden har jag missat. Du är inte galen zaaritha, bara grundlurad. Dvs om mediet på något sätt kunde veta i förväg vilka som skulle komma. Får man lite tid på sig att kolla med folkbokföringen och intervjua din omgivning så är det inga problem att snoka upp en massa saker. Man kan tom ha "medbrottslingar" som står för snokandet. Sen är det bara att memorera uppgifterna. Om du däremot hipp som happ ramlade in på en seans är det mer svårförklarligt. Kostade det någonting? Dum fråga förresten, hur mycket fick du betala?

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 28-03-2007, 21:14
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Har också varit på både storseans och privat sittning med medium. Om jag först vänder mig till Gossen Ruda så förstår jag din skepsis men såvitt jag vet så visste inte mediet vem som skulle komma varken till storseansen eller den privata. Fick aldrig uppge namn när jag beställde.

På storseansen upplevde jag att det som sas kunde stämma in på flera till att börja med men sedan blev det allt mer detaljerat. Hur och varför kan jag inte svara på och jag måste erkänna att jag är skeptisk även om detaljerna stämde.

Den privata sittningen var likadan men detaljerna var mer mitt i prick. Nu menar jag inte sådant som mediet kunde " gissa " sig till utan sådant som bara jag kan känna till , saker som jag bara tänkt. Man får inte säga något under hela tiden så någon vidare vägledning fick mediet inte.

Summan blir att jag i alla fall inte vet vad jag ska tro. Visst träffade han mitt i prick men jag är skeptisk i alla fall.

Redigerat av mamamaggan: 28-03-2007, 21:16

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Netha
          Inlägg 28-03-2007, 21:17
          Länk hit: #7

Gäster

zaaritha... du är inte galen...bara grundlurad. sad.gif
          Jag har en "nära" som gått 5 månaders utbildning till medium och nu håvar in storkovan på "osäkra".
          H*n tycker inte alls det är bluff att ta tillfället iakt och fylla på bankkontot... Så länge efterfrågan finns kommer h*n att fortsätta.

Tänk efter... Varför skulle dina nära ta omväg via sk medium... istället för att kontakta dig direkt?
          Ofta är också dessa medium Engelsktalande och då undrar man... hur kommer det sig att t.ex en mor/far som inte ens behärskade det språket...??????

Citera
          Fenja
          Inlägg 28-03-2007, 22:06
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Zaaritha gör det du tycker är rätt, lyssna på de som ger de svar du behöver! Jag har exakt samma "uppenbarelseupplevelser" som du om detta. Självklart finns det något utöver oss "småttiga, stora i korken människor´, vare sig de kallar sig goda troende eller vad som helst! Värst är de "goda troende" som inte drar sig för en endaste lögn som helgar ändamålen!
          Vill du orda mera om detta så maila mig, jag är inte intresserad av mera skit från de som roar sig att ösa det över somliga av oss!
          Mvh Fenja

CITAT (Netha @ 28-03-2007, 22:17) *
          zaaritha... du är inte galen...bara grundlurad. sad.gif
          Jag har en "nära" som gått 5 månaders utbildning till medium och nu håvar in storkovan på "osäkra".
          H*n tycker inte alls det är bluff att ta tillfället iakt och fylla på bankkontot... Så länge efterfrågan finns kommer h*n att fortsätta.
          Tänk efter... Varför skulle dina nära ta omväg via sk medium... istället för att kontakta dig direkt?
          Ofta är också dessa medium Engelsktalande och då undrar man... hur kommer det sig att t.ex en mor/far som inte ens behärskade det språket...??????

Det där säger väl det mesta om din "goda kristna" intelligens....
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Piccante
          Inlägg 28-03-2007, 22:06
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Nej då ingen är galen.
          Däremot ger jag inte mycket för den typen av verksamhet. Cold reading är ett begrepp som används i sådana sammanhang. Innebär i korthet att mediet frågar allmänna frågor tills han/hon ringat in ett lämpligt antal personer som har en avliden släkting t.ex. för att sedan gå in på mer specifika frågor fast väldigt allmänt formulerade.

Kan den avlidna vara en kvinna? då kommer nog hälften av de som hade en nyss avliden släkting nicka instämmande eller se berörda ut. tillslut har mediet isolerat några eller någon som anser sig ha en nyss avliden släkting som var kvinna och som blev gammal, eller åtminstone rätt gammal, eller äldre än de flesta andra i familjen och hade långt hår förutom när det var kortklippt, var blond fast kunde färga det ofta iofs, sågs ofta tillsammans med sin hund, som kunde ha varit en porslinshund i vardagsrummet iofs om kvinnan var allergisk mot hundar, och porslinhunden kan lika gärna vara en katt för det syns ju ändå dåligt. Kvinnan bodde dessutom i ett hus (vem gör inte det förresten?) och hade hon nu inte ett eget hus så bodde hon i lägenhet i ett hus, som var ljust? Eller kanske grått, eller brunt men det är ju oxå ljusare än kolsvart.

Tillslut så är det alltid någon som tycker det är väldigt fantastiskt att mediet har lyckats pricka in ungefär 50% rätt på beskrivningen av en nära släkting och är imponerad av uppvisningen. Av någon anledning så verkar personer oftare lägga märke till det som stämmer men selekterar ofta bort allt som är fel! Kanske för att många går dit med inställningen att de ska få reda på något och att mediet verkligen kan kontakta döda. Tror man på det från början så blir man kanske lite självblind och dessutom tagen av uppvisningen vilken brukar vara en välregisserad show.

Tv-programmet Bullshit med Penn& Teller på TV8 hade ett bra inslag om just cold reading och seanser, mycket sevärt.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Fenja
          Inlägg 28-03-2007, 22:14
          Länk hit: #10

Medlem

Jo du har SÅ rätt Magnus... men emellanåt så hamnar man i en annan situation, med en annan känsla och där det inte är allmänt vedertagna "spåerier" som stämmer... Innan man har varit där kanske man inte ska uttala sig fullt så kategoriskt....
          Mvh
          Fenja

--------------------

Citera
          Fenja
          Inlägg 28-03-2007, 22:14
          Länk hit: #11

Medlem

*dubellpostat*

Redigerat av Fenja: 28-03-2007, 22:26

--------------------

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 28-03-2007, 22:27
          Länk hit: #12

Medlem

Markus , vet inte hur det går till på andra seanser men de jag varit på ( 3 stycken) har inte gått till som du beskriver. Mediet frågar aldrig något . Så att de kommer fram till saker den vägen kan du glömma. Har du varit på någon seans själv?

Redigerat av mamamaggan: 28-03-2007, 22:34

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Fenja
          Inlägg 28-03-2007, 22:33
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (mamamaggan @ 28-03-2007, 23:27) *
          Magnus , vet inte hur det går till på andra seanser men de jag varit på ( 3 stycken) har inte gått till som du beskriver. Mediet frågar aldrig något . Så att de kommer fram till saker den vägen kan du glömma. Har du varit på någon seans själv?

Känns lite som att: Den som själv har mest att dölja ropar på förstärkt polis...

Mvh
          Fenja

--------------------

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 28-03-2007, 22:36
          Länk hit: #14

Medlem

Fenja, vad menar du?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Fenja
          Inlägg 28-03-2007, 22:41
          Länk hit: #15

Medlem

Åh, jag tänker bara på att de som inte "tror" är de som är snabbat på att ropa på "lagens långa arm"... Alltså att förbjuda allt de inte förstår...
          Mvh
          Fenja

--------------------

Citera
          Piccante
          Inlägg 28-03-2007, 22:49
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Fenja @ 28-03-2007, 23:33) *
          Känns lite som att: Den som själv har mest att dölja ropar på förstärkt polis...

Mvh
          Fenja

sjunger med whist.gif

Medium och skattefifflarna går fria, de handlar aldrig bara för en tia,
          och klasstillhörighet är en förmildrande omständighet... Bängen trålar

Ååååh Totta & Nationalen en oslagbar kombination som jag aldrig fick uppleva!

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Fenja
          Inlägg 28-03-2007, 22:59
          Länk hit: #17

Medlem

Äh, det händer igen Markus H... och om du fattade hur RÖRDA vi gamla dinosaurer blir så skulle du känna ALL uppbackning!!
          Fenja

--------------------

Citera
          Eleanor
          Inlägg 28-03-2007, 23:21
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 170
          Medlem nr: 1 185

Jag har varit på båda sortens seanser. Mycket skeptisk när jag första gången gick iväg. Min pappa hade gått bort ett år innan så jag var väldigt mottaglig. Den gången fick inte jag nån kontakt men blev så berörd av alla andra så det var tur att jag inte fick det! Gången därefter var på det viset att mediumet beskrev sin kontakt & frågade publiken om nån kunde känna igen sig i det....."en mormor, grått hår, kraftig, godmodig, ont i hjärtat..." etc. Jag blev så besviken (Olika medium!). Sen dröjde det ett tag & så i höstas var jag iväg på en seans med ett engelskt medium. Han gick direkt på den personen han skulle till & sa tex att "du har din syster i andevärlden, hon var lång & mörk & hade ett glatt sinne, hon har 2 barn, pojkar, hon jobbade med djur, hon hade plågor i magen just innan hon dog". Han kom också till mig & beskrev min pappa så helt otroligt!!! wub.gif
          Jag behöver inte övertyga någon. Jag vet vad jag upplevde.

--------------------
          ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤
          Madeleine, i Värmland vid Klarälven, zon 3-4
          Älfgärdet
          ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Citera
          Fenja
          Inlägg 28-03-2007, 23:26
          Länk hit: #19

Medlem

Zaaritha, jag tycker att du ska välja vad som känns rätt för dig.... och så kan du maila de de du tycker skulle kunna ha något att tillföra... för allt handlar ju om TRO....
          Mvh
          Fenja

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 29-03-2007, 05:26
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Gossen Ruda @ 28-03-2007, 22:04) *
          Ojdå, den här lilla tråden har jag missat. Du är inte galen zaaritha, bara grundlurad. Dvs om mediet på något sätt kunde veta i förväg vilka som skulle komma. Får man lite tid på sig att kolla med folkbokföringen och intervjua din omgivning så är det inga problem att snoka upp en massa saker. Man kan tom ha "medbrottslingar" som står för snokandet. Sen är det bara att memorera uppgifterna. Om du däremot hipp som happ ramlade in på en seans är det mer svårförklarligt. Kostade det någonting? Dum fråga förresten, hur mycket fick du betala?

Åh så lugn den här tråden var tills Ruda hittade den. Tycker allvarligt att du ska hoppa över sånt du inte förstår dej på. rtfm.gif

Dom där 100% du vet. nono.gif

Fantastisk upplevelse zaaritha. kompiskram.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera

8 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 16:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon