Helt plötsligt kom jag på denna tråd så här mitt i natten. Letat efter foton och hittade bara en mapp med biler därifrån, jag vet att jag tagit fler som är mycket bättre...

Har tusentals foton i oordning i denna burk, inte lätt! De blev jättesuddiga när jag minskade ner dem. Undra varför??
07-06-15 Man ser rondellen med sittpaltserna, resten försvinner i grönskan som jag glömt fanns där ser jag i tidigare inlägget i tråden.

Citerar mig själv.
CITAT
Så har även mitt andra projekt påbörjats. En oklippt vild gräsmattestump ska bli en vildblommande oas. Där har det än så länge hamnat ett antal olikfärgade dagliljor, fänrikshjärta, praktnäva och jättedaggåpa förutom de blåklint och annat (minns inte vad, bara att det blommat lite där) som var där innan.
Denna plan gick om intet, i slutet av juli ledsande jag på att hundarna sprang bland blomsterna så de flyttades bort och all bräken och annat till vänster om bilden klipptes ner. I september krattade vi på med lite ny jord och gräsfrön. Världens största fuskjobb, men det fungerade! Gräset tog sig!
Så nu finns mycket större gräsyta på tomten, min naturtomt likanr mer och mer en balndning av park och naturtomt...

Till sommaren har jag massor med nya idéer och tankar, få se vad som blir verklighet...
De ska rensa i skogarna och fälla en hel del skog också här under vintern. Håller på och funderar om jag ska be dem och ta der björkarna på andra sidan tomtgränsen... Vad tror ni?
På fotot ser man också vår fantastiska utsikt över sundet... (hehe) Ser ni den blåa lilla fläcken långt där nere?? Från verandan ser man faktiskt liiiite mer vatten... Så ska ängen slås för första gången på minst 20 år, så det kommer att bli superfint i sommar.

Några foton till
Här är sittplatsen med gräset som precis vuxit tillräckligt för att våga sätta ut bordet och stolarna. Här vill jag i framtiden ha en hammock istället, måste bara införskaffa en.
07-06-16
07-06-16 Här är stugan sett från vår klippta stig genom ängen. Åt andra hållet finns bryggan med båten.
07-06-15 Så där ja. Nästa uppdatering med bilder blir väl nästa vinter ifall jag inte får ett ryck och letar fram de andra fotorna från i somras...