Medlem
Antal inlägg: 633
Medlem nr: 365
Blev alldeles vansinnig idag när jag läste inslaget i AB och Expr. om hur de spanska jägarna torterar sina "förbrukade" hundar till döds genom hängning. Nu har jag skickat detta protestmail till Spaniens ambassad: >I hereby strongly protest against how spanish hunters kill their dogs! It´s an awful act of cruelty! < Undertecknade med mitt namn. Mailadressen till:Spaniens ambassad ifall någon annan känner för att protestera...
Medlem
Antal inlägg: 23 015
Medlem nr: 6 358
tror inte att det hjälper skicka mail om dom äns bryr sig ??
och skulle dom bry sig så är det svårt att få det att sluta som med andra djur i världen som torteras och tar päls och annat dom är ju professionella och hittas inte så lätt .
jag tycker det är vidrigt och väldigt hemskt att det går till så och det borde inte gå till så och det finns folk i världen som försöker
Validating
Antal inlägg: 3 808
Medlem nr: 5 448
Jag har inte följt med så bra, men varför 'torteras' hundarna? Det normala borde väl snarare vara att ägarna skjuter hundarna så de dör knall och fall. Vilket säkert kan vara svårt efter flerårigt kamratskap.
Var det inte nån liknande historia med racing-hundar nånstans? Att de plågades till döds trots att en enkel spruta borde räcka.
Medlem
Antal inlägg: 353
Medlem nr: 6 218
Det kan i alla fall inte skada att protestera, det kostar ju ingenting att skicka ett mail och uttrycka sin avsky. Jag tycker att det är det minsta man kan göra.Spanien är ett EU-land och borde påverkas av opinionen i andra länder, men det är kanske en naiv förhoppning.....
Medlem
Antal inlägg: 23 015
Medlem nr: 6 358
är det en sed så är det nog ännu svårare att påverka för oss här . men som har sagts innan det kostar inget och skadar ingen att skicka ett protest mail och har vi tur så tar dom åt sig av detta och tänker om när dom läser alla mail
Medlem
Antal inlägg: 9 608
Medlem nr: 2 237
Hoppas att de tar åt sej! Detta är en sed--som, tyvärr--ej går ihop med våra sätt att handha djur! Det är så otäckt grymt! Men; de har ju tjurfäktning--också--tyvärr......................
Medlem
Antal inlägg: 62
Medlem nr: 7 344
Jag har också protesterat. (Jag har själv sett en hängd hund i ett träd i Spanien. Det var svårt att tro sina ögon. En hemsk upplevelse. Jag får hjärtklappning nu när jag tänker på det.) Helios
Medlem
Antal inlägg: 1 443
Medlem nr: 9 179
tänker väl mer på att när man skriver ett protestbrev till spanska myndigheter om hur illa man behandlar djur kan man påpeka hur man behandlar människor.