Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vill gnälla lite...(och det blev lite långt), På svärföräldrarna som ska skaffa hund IGEN...
          Virriz
          Inlägg 28-06-2007, 10:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 154
          Medlem nr: 9 143

Känner stoooooooooooort behov av att klaga lite biggrin.gif

När jag träffade min man för 10 år sedan så hade mina svärföräldrar en korthårig tax, och det kom då fram att jag var superallergisk mot hundar (är uppväxt med hund och det kom som en chock), något som det inte togs någon hänsyn till. Detta var typ världens mest bortskämda hund, hon hade egen stol vid matbordet, sov i sängen, fick ligga var hon ville och bars runt på som en liten bäbis... De kunde inte lämna henne mer än två timmar hemma för då kände hon sig "ensam"... wacko.gif Är själv av den uppfattningen att en hund är en hund och inte en människa...
          När jag fick svårt att andas och så så fick jag typ gå ut för hunden skulle aldrig någonsin stängts in i något annat rum (och jag är ingen sån där "mesallergiker" som klagar höjljutt om det kliar lite i ett öga...).
          Well, hunden dog för 2 år sedan och det har varit en lättnad för mig att kunna umgås med svärföräldrarna utan denna hund! Ingen allergi + att de är mycket mer flexibla och kan lämna hemmet nu!

MEN nu ska de skaffa ny hund... En treårig Jack Russel som ska omplaceras från en familj för att de "inte litar på den" och den har "naffsat efter barnen" (som inte är några små 1-åringar utan typ mellan 6-12 år!!). Paniiiiiiiiik! Jag sa lite bitskt att jag inte anser att man ska ha en hund man inte kan lita på och som biter folk, men det var ju typ "kanske bara barn, och annars ska den avlivas, och hon var söt och sov i sängen på natten".
          Jag och min man håller på och planerar barn så bara det känns surt! Nr 2 som känns surt är att de uppenbarligen skiter i min allergi (som dessutom är mycket värre mot korthåriga hundar än hundar med mer päls), och Nr 3 så har svärmor "bestämt" att de inte "kan vara kattvakt mer för det går inte". Nehej... Varken jag eller mina katter har något problem med hundar men...

Min man är rätt mesig i sammanhanget... Har typ frågat om de är "säkra" (sen har de långa trappor och svärmor är 70 år och har reumatism och lite annat smått och gott, och en Jack Russel på tre år som är van att bo på landet och biter folk kanske behöver mer stimulans?!?!?!??!?!?)

Gnäll, gnäll...

--------------------
          Trädgård, sommar & Katter

http://www.cybersyrrorna.blogspot.com/

Citera
          4 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Fenja
          Inlägg 28-06-2007, 10:38
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Oj, förstår att du tycker att situationen är jobbig, men de måste ju få välja sitt liv själva liksom. Jag är pälsdjursallergiker och medicinerar med receptbelagd medicin och har både hundar och katter. Vänd dig till vårdcentralen så kan du säkert få hjälp att hitta något som fungerar att ta när du ska dit.
          Att hundar är bitska är ju ofta en ren uppfostringsgrej, mera sällan handlar det om att hunden har ett dåligt psyke. Genom att säga i från och vara idiotkonsekvent kan man ofta få dem på andra tankar, det bottnar väl ofta i att hunden tror att den är ranghögre än människorna runt omkring och i att den märker att den kan "skrämmas".
          Jag förstår att du oroar dig med tanke på kommande barn, jag skulle inte släppa mina telningar bland hundar som inte är "säkra". Berätta det för svärföräldrarna nu innan så att de kan ta med det i beräkningen. Det kanske kan få dem att tänka till?
          Lycka till!
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Virriz
          Inlägg 28-06-2007, 12:02
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (Fenja @ 28-06-2007, 11:38) *
          Oj, förstår att du tycker att situationen är jobbig, men de måste ju få välja sitt liv själva liksom. Jag är pälsdjursallergiker och medicinerar med receptbelagd medicin och har både hundar och katter.

Att hundar är bitska är ju ofta en ren uppfostringsgrej, mera sällan handlar det om att hunden har ett dåligt psyke. Genom att säga i från och vara idiotkonsekvent kan man ofta få dem på andra tankar, det bottnar väl ofta i att hunden tror att den är ranghögre än människorna runt omkring och i att den märker att den kan "skrämmas".
          Jag förstår att du oroar dig med tanke på kommande barn, jag skulle inte släppa mina telningar bland hundar som inte är "säkra". Berätta det för svärföräldrarna nu innan så att de kan ta med det i beräkningen. Det kanske kan få dem att tänka till?
          Lycka till!
          Fenja

Tack. Är av den åsikten bara att man om man har husdjur ska ta liiiiiiiiiite hänsyn till allergiker, och inte be dem bunkra upp med medicin eller vara utomhus när de är på besök....

Så gör jag med mina katter/allergiska gäster. Ser till att det är dammtorkat, badar katterna, försöker hålla dem i annat rum e tc.
          Håller med dig om att det säkert (förhoppningsvis) är en uppfostingsgrejj med en hund som biter, MEN då är ju problemet att svärföräldrarna inte vet vad uppfostran är...
          Ja, ja, är väl bara att bita i det sura äpplet, men om hunden naffsar efter mig så kan det bli problem... ranting.gif

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 28-06-2007, 14:15
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

tråkigt att de inte kan välja en ras som du tål bättre!
          jag är själv allergisk ( har hundar som jag klarar av) och vet hur trist det är att inte kunna hälsa på folk som har djur jag inte tål.. sad.gif

Redigerat av herkules: 28-06-2007, 14:15

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Betty
          Inlägg 28-06-2007, 14:54
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Förstår dina känslor Virriz, dina svärföräldrar verkar kanske inte riktigt vara rätta personerna att ta hand om en opålitlig omplaceringshund. Jag tycker ni - din man och du tillsammans - ska tala om för svärföräldrarna hur det kommer att bli om de fullföljer och köper den där hunden. Det är viktigt att han är helt på din sida - så att han inte börjar vela när det väl kommer till kritan, att han säkert är på din sida så inte du kommer att framstå som ensam "besvärlig och kinkig motståndare". Tala om för dem att ni då kommer att få lov att umgås på era villkor, inte deras. Vill de träffa er båda så får de komma hem till er - men lämna sin hund hemma. Skaffar ni barn så får det bli samma sak där - vill de träffa barnbarnet så får de komma till er - utan hund. Det borde ge dem en rejäl tankeställare och förhoppningsvis omvärderar ert umgänge. Att de inte längre ställer upp som kattvakt är en sak som ni får lov att ta, kattvakt/barnvakt/husvakt m.m. är inga självklara rättigheter.

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Gita
          Inlägg 01-07-2007, 20:26
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

Förstår att det är jobbigt med Din allergi, MEN tycker inte att Du kan kräva av Dina svärföräldrar att de skall avstå glädjen att ha hund. Tycker att Du kan medicinera om Du skall besöka dem, självklart kan Du kräva att de lämnar hunden hemma när de besöker Ditt hem. Sen förstår jag inte riktigt, Du har tydligen katt fast Du har svår pälsdjursallergi och är sur för att Dina svärföräldrar inte längre kan vara kattvakt. Tycker Du inte att det är ganska så egoistiskt. Själv skulle jag inte avstå mina hundar för att någon som inte bor i mitt hem är allergisk,fast min svärdotter skulle förstås aldrig kräva något sådant.
          Gita

Citera
          Tezzla
          Inlägg 02-07-2007, 14:28
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (Gita @ 01-07-2007, 21:26) *
          Förstår att det är jobbigt med Din allergi, MEN tycker inte att Du kan kräva av Dina svärföräldrar att de skall avstå glädjen att ha hund. Tycker att Du kan medicinera om Du skall besöka dem, självklart kan Du kräva att de lämnar hunden hemma när de besöker Ditt hem.

Instämmer.

Virriz: Dina svärisar har rätt att leva precis det liv de vill. Och de vill leva med hund. Du må vara deras svärdotter och du är allergisk, visst, men inte ska väl de behöva leva utan hund för det? Du skriver att de "uppenbarligen skiter i din allergi"? Varför tror du det? För att de skaffade hund? Och menar du att de även ska avstå från hund för att du och din man planerar barn? confused.gif

Jag får inte riktigt ihop det du skriver g.gif

Redigerat av Tezzla: 02-07-2007, 14:28

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Rose
          Inlägg 02-07-2007, 17:10
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

CITAT (Virriz @ 28-06-2007, 11:30) *
          En treårig Jack Russel som ska omplaceras från en familj för att de "inte litar på den" och den har "naffsat efter barnen" (som inte är några små 1-åringar utan typ mellan 6-12 år!!). Paniiiiiiiiik! Jag sa lite bitskt att jag inte anser att man ska ha en hund man inte kan lita på och som biter folk, men det var ju typ "kanske bara barn, och annars ska den avlivas, och hon var söt och sov i sängen på natten".
          Jag och min man håller på och planerar barn så bara det känns surt!

Det där låter inget kul alls, Virriz. no.gif

--------------------

Citera
          Sailor Pluto
          Inlägg 02-07-2007, 18:36
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 982
          Medlem nr: 8 942

Inte låter det kul, verkar som att det ligger annat emellan än bara detta confused.gif ? Vet att det kan vara så släktingar emellan...
          Annars håller jag nog inte helt med, Virriz blush.gif . Man ska inte behöva planera sitt liv efter vuxna barn+svärsöner/döttrar. Vi har en hel radda med pälsiga djur trots att nära släktingar är allergiska och smårädda för hundar. Det kanske låter egoistiskt, fast å andra sidan är det precis lika egoistiskt att kräva att någon inte ska skaffa en älskad hund/katt osv.

Håller med Gita, du behöver ju inte släppa in vovven i ditt hem, Virriz flirting.gif . Det går väl kanske bra att ni träffas hos er ofta?

--------------------

Stolt HBT-kompis
          Angelica i zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo

Citera
          Leia
          Inlägg 02-07-2007, 21:26
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

CITAT (Sailor Pluto @ 02-07-2007, 19:36) *
          Inte låter det kul, verkar som att det ligger annat emellan än bara detta confused.gif ? Vet att det kan vara så släktingar emellan...
          Annars håller jag nog inte helt med, Virriz blush.gif . Man ska inte behöva planera sitt liv efter vuxna barn+svärsöner/döttrar. Vi har en hel radda med pälsiga djur trots att nära släktingar är allergiska och smårädda för hundar. Det kanske låter egoistiskt, fast å andra sidan är det precis lika egoistiskt att kräva att någon inte ska skaffa en älskad hund/katt osv.

Håller med Gita, du behöver ju inte släppa in vovven i ditt hem, Virriz flirting.gif . Det går väl kanske bra att ni träffas hos er ofta?

tummenupp.gif Hade inte kunnat skriva det bättre själv, men precis så tycker jag med! smile.gif

Citera
          Virriz
          Inlägg 03-07-2007, 08:52
          Länk hit: #11

Medlem

CITAT (Sailor Pluto @ 02-07-2007, 19:36) *

Hm, uttrycker jag mig otydligt eller är jag egoistisk??? rolleyes.gif

Angående allergin så (ganska ovanligt kanske) tål jag mina raskatter, men inte hundar!
          Skillnaden mellan korthåriga hundar (typ Jack Russel, tax, rottweiler) och hundar med lite längre hår (spetsar, cocker spaniel mm) är enormt stor för mig, då jag inte får astma av de med längre hår utan "bara" ni vet kliar i näsa och ögon och sånt.
          Så det som jag har som min lilla (enligt några, egoistiska) åsikt är att eftersom svärföräldrarna verkar kunna skaffa "vilken hund som helst" och inte har några krav på ras och sånt (förutom att den ska vara ganska liten), så kunde det ju varit trevligt med en hund med lite längre päls? Som kanske inte har några bit-problem?

Att träffas hos oss låter ju bra, men då är ju problematiken att svärföräldrarnas hund blir så bortskämd att den inte "kan" lämnas mer än tre timmar, vilket gör besök hos människor som inte kan ta emot dem + hund typ omöjliga.

Det finns faktiskt ingen dold agenda här, jag gillar mina svärföräldrar! Och att avstå från hund för att vi ska ha barn är inget skäl, jag menar bara att det ju finns hundar som inte biter barn...

Och jag är inte sur för att de inte kan vara kattvakt, jag fattar bara inte varför man inte kan försöka ändå? Det är lite trist med folk som har så bestämda åsikter att hundar och katter inte "funkar ihop".

För övrigt så är det bristen på hänsyn jag stör mig på. När jag hade hund innna jag blev allergisk, och allergiska människor kom, då stängde jag in henne eller försökte på andra sätt göra det lättare för min gäst. Att i det läget låta hunden sitta med och käka vid middagsbordet och sen be gästen byta rum om man känner av allergi, det kallar jag egoism och brist på respekt!
          devil.gif

--------------------

Citera
          Tezzla
          Inlägg 03-07-2007, 09:12
          Länk hit: #12

Medlem

CITAT (Virriz @ 03-07-2007, 09:52) *
          Så det som jag har som min lilla (enligt några, egoistiska) åsikt är att eftersom svärföräldrarna verkar kunna skaffa "vilken hund som helst" och inte har några krav på ras och sånt (förutom att den ska vara ganska liten), så kunde det ju varit trevligt med en hund med lite längre päls? Som kanske inte har några bit-problem?

..................

För övrigt så är det bristen på hänsyn jag stör mig på. När jag hade hund innna jag blev allergisk, och allergiska människor kom, då stängde jag in henne eller försökte på andra sätt göra det lättare för min gäst. Att i det läget låta hunden sitta med och käka vid middagsbordet och sen be gästen byta rum om man känner av allergi, det kallar jag egoism och brist på respekt!
          devil.gif

Hmmm... Fast vad du än tycker och tänker så har dina svärisar rätt att skaffa precis vilken hund de vill. Vill de ha en hund med just denna pälstyp så har de rätt att skaffa en sån hund. Och vill de ha en hund med "bit-problem" så är det visserligen trist, men det är deras val.

Du lever väl inte ihop med dina svärföräldrar? Om det hade varit din man som skaffat denna hund så skulle jag ha tyckt det var uppåt väggarna, då hade jag tyckt det var hänsynslöst, men nu är det ju dina svärföräldrar. Du kan inte kräva av dem att de visar den hänsyn DU vill ha och att de beter sig på det sätt DU önskar.

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Virriz
          Inlägg 03-07-2007, 09:26
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (Tezzla @ 03-07-2007, 10:12) *
          Du kan inte kräva av dem att de visar den hänsyn DU vill ha och att de beter sig på det sätt DU önskar.

Jävla skit också... biggrin.gif

--------------------

Citera
          Tezzla
          Inlägg 03-07-2007, 11:01
          Länk hit: #14

Medlem

CITAT (Virriz @ 03-07-2007, 10:26) *
          Jävla skit också... biggrin.gif

Ja, life is tough, vettu yes.gif

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Sailor Pluto
          Inlägg 03-07-2007, 12:42
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 982
          Medlem nr: 8 942

Virriz, lägg märke till att jag kallade mej själv egoistisk också biggrin.gif . För jag tycker inte att man ska visa hänsyn i överkant mot sin familj, bara om man bor ihop. Har man bjudit in någon på middag så är det dock på plats med lite hövlighet. Då brukar man oftast vara fokuserad på att gästen ska trivas, och kanske förbereda så att det inte blir problem.
          Fattar faktiskt inte varför hunden ska sitta med vid bordet? Det låter som att de behandlar den som en liten människobebis. Det är inte bra för hunden heller, och jag håller med om att de borde lägga ner det beteendet.

Så kan jag ju vrida och vända lite på saken, och säga att det samtidigt är ditt ansvar att ha medicin med dej ifall du känner av allergin rolleyes.gif . För du kanske skulle känna av det även om hunden var i ett annat rum? Det finns ju oftast hår överallt, och mikroskopiska hudflagor med det som man är känslig mot. Det finns inget som säger att du behöver äta piller hela tiden, bara när du ska dit.

Att de väljer korthåriga raser kan bero på att de inte orkar kamma, borsta och klippa ofta? Det kan vara ganska drygt speciellt på vintern.

Svärisarna verkar ha förälskat sej i just den vovven, och då är det väldigt svårt att välja bort den. Då spelar det nog ingen roll vad den har gjort hos sin föregående ägare. Vet någon varför hunden bet till förresten, och vilka skador det blev? Var hunden ensam med barnen? Har sett barn som är helt för jäkliga på att reta hundar, och sen blir hysteriska när hunden säger ifrån. Då är det faktiskt inte hunden som ska lastas... Vad jag menar är att hunden inte behöver fortsätta med sitt bitande om det var en sån grej som hände. *duckar*

--------------------

Stolt HBT-kompis
          Angelica i zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo

Citera
          anneli85
          Inlägg 03-07-2007, 14:49
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 297
          Medlem nr: 8 462

Jag förstår dig Virriz, jag hade också blivit lite smått uppretad om mina svärföräldrar gjorde så, även om jag inte har rätt till det flirting.gif . Man måste få ha sina åsikter. En bitig Jack Russel.....vet dom vad dom ger sig in på???

--------------------
          /Anneli, glad amatör i Sörmland

Citera
          Virriz
          Inlägg 03-07-2007, 15:22
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (anneli85 @ 03-07-2007, 15:49) *
          Jag förstår dig Virriz, jag hade också blivit lite smått uppretad om mina svärföräldrar gjorde så, även om jag inte har rätt till det flirting.gif . Man måste få ha sina åsikter. En bitig Jack Russel.....vet dom vad dom ger sig in på???

Skönt att höra att det finns fler egoister flirting.gif

Jag får återkomma med uppdatering sen... Tror att dom skulle velat ha vilken hund som helst som varit hos dem ett par dagar, och nu råkar det bli en bitig Jack Russel whistling.gif

--------------------

Citera
          Ophelia
          Inlägg 03-07-2007, 20:27
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Ja visst har de rätt att själva bestämma om de vill ha hund och det tycker jag de ska få göra utan knussel. Men du/ni kan ju definitivt bestämma att hunden, under inga omständigheter, ska vistas hemma hos er ens när de hälsar på. Sedan kan ju du och din man även bestämma att ni inte vill att hunden ska vara nära ert eventuella barn. Blir det tjat och gnat ska ni bara stänga av annars kommer de aldrig att fatta och respektera dig och dina besvär (som kan bli fan så oroväckande om allergin triggas av ämnena oavsett om du tar medicin vid tillfällena). Ni har ert liv och de har sitt.

Tyvärr kan det säkert komma en dag då du kraftigt reagerar även mot dem som har långt hår då det inte är håret som avgör utan proteiner. Du kan lika gärna få rejäla problem av en rakad kinesisk nakenhund då det lika gärna kan finnas poteiner i kroppsvätskorna (saliv m.m) som du är allergisk emot.

För övrigt håller jag med dig att människa är människa och hund är hund och ska behandlas därefter. Hundar mår inte bra att daltas runt med av människor som förmänskligar dem. Hur förvirrande är det inte för en hund som mår bäst av att veta sin plats i flocken (och helst inte vara den ranghögste)?

Citera
          AnitaO
          Inlägg 04-07-2007, 04:22
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

Jag reagerar väldigt starkt när du skriver "bitig Jack Russel"
          Ingen hund föds med "bitproblem". Man pratar ofta om "barnvänliga hundar", men aldrig om "hundvänliga barn"
          En hund som ofta blir utsatt för en kategori människor (i detta fall barn) som utsätter den för press och inte
          förmår läsa och respektera hunden utvecklar ofta den här typen av egenskaper.
          Det finns en tendens att skylla alla eventuella problem på hunden, när det egentligen är orsakat av två-beningar.

När jag läser ditt ursprungsinlägg så tolkar en ganska stor motvilja mot hundar i allmänhet.
          Det är OK, du är inte ensam om det. Men det får ju inte bli styrande för dina svärföräldrars liv.
          Jag tycker att du ska ha ett öppet sinne och ge det hela en chans och inte "döma hunden efter håren" giggle.gif

En sån hund behöver återfå förtroendet för barn, och det är vår uppgift som vuxna att förklara för barn hur en hund fungerar.
          Det handlar om ömsesidig respekt, och en hund får aldrig bli en leksak.
          Dom kan aldrig lära sig vårat språk, utan det är vi som måste lära oss hundarnas språk.
          Att tro att man kan dölja sina känslor för en hund är att lura sig själv.
          Dom är experter på kroppsspråk och signaler, och där kommer dom alltid att ha ett försprång framför oss.

Sen håller jag fullständigt med dig om att man inte ska förmänskliga hundar på det sätt du berättar om.
          Det är förmodligen särskilt olämpligt med en hund som har lite skärpa också, vilket ofta Jack Russel har.
          En hund ska givetvis behandlas väl, men ändå ska den behandlas som en hund.

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Virriz
          Inlägg 04-07-2007, 09:31
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (AnitaO @ 04-07-2007, 05:22) *
          Jag reagerar väldigt starkt när du skriver "bitig Jack Russel"
          Ingen hund föds med "bitproblem". Man pratar ofta om "barnvänliga hundar", men aldrig om "hundvänliga barn"
          En hund som ofta blir utsatt för en kategori människor (i detta fall barn) som utsätter den för press och inte
          förmår läsa och respektera hunden utvecklar ofta den här typen av egenskaper.
          Det finns en tendens att skylla alla eventuella problem på hunden, när det egentligen är orsakat av två-beningar.

När jag läser ditt ursprungsinlägg så tolkar en ganska stor motvilja mot hundar i allmänhet.
          Det är OK, du är inte ensam om det. Men det får ju inte bli styrande för dina svärföräldrars liv.
          Jag tycker att du ska ha ett öppet sinne och ge det hela en chans och inte "döma hunden efter håren" giggle.gif

En sån hund behöver återfå förtroendet för barn, och det är vår uppgift som vuxna att förklara för barn hur en hund fungerar.
          Det handlar om ömsesidig respekt, och en hund får aldrig bli en leksak.
          Dom kan aldrig lära sig vårat språk, utan det är vi som måste lära oss hundarnas språk.
          Att tro att man kan dölja sina känslor för en hund är att lura sig själv.
          Dom är experter på kroppsspråk och signaler, och där kommer dom alltid att ha ett försprång framför oss.

Sen håller jag fullständigt med dig om att man inte ska förmänskliga hundar på det sätt du berättar om.
          Det är förmodligen särskilt olämpligt med en hund som har lite skärpa också, vilket ofta Jack Russel har.
          En hund ska givetvis behandlas väl, men ändå ska den behandlas som en hund.

Jag har absolut ingen motvilja mot hundar, har varit hundägare själv i 10 år. Det jag är emot är folk som behandlar hundar som bäbisar. Precis som du säjer, en hund ska behandlas väl men behandlas som en hund!
          Och jag dömer inte ut hunden, utan ifrågasätter mina svärföräldrars förmåga att hantera en hund med den typen av problematik. Jag har själv gått med min hund på olika kurser och kan i alla fall en del om hundar blush.gif Denna hund hade tydligen naffsat efter vuxna också, men familjen som har den nu var mest orolig för sina barn.

--------------------

Citera

4 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 17:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon