Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Curry-linjer, dags för en ny het diskussion?
          Gossen Ruda
          Inlägg 11-07-2007, 12:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

I en tråd under husdjur dyker dessa märkliga linjer upp men jag tycker det passar bättre i en egen tråd. Jag har nu försökt hitta några linjer i mitt hus men det går inte. Jag tycker jag har gjort allt rätt men mina pekare pekar ständigt rätt fram. Jag kanske är immun mot all parapsykologi? Nån curry använder jag inte heller i hushållet. Nån med erfarenheter?

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          3 sidor V   1 2 3 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          KURT
          Inlägg 11-07-2007, 13:23
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

Du vet hur det är med riktig forskning, man måste verkligen tro för att det skall fungera, sedan skadar det ju inte heller om det gör för säkerhets skulle genomför försöket vid midnatt, under fullmåne.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 11-07-2007, 13:35
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Gossen Ruda @ 11-07-2007, 13:04) *
          Jag tycker jag har gjort allt rätt men mina pekare pekar ständigt rätt fram. Jag kanske är immun mot all parapsykologi? Nån curry använder jag inte heller i hushållet. Nån med erfarenheter?

Det gör dom hos min gubbe också men inte hos mig.

Vi gick genom Sommerstugan och trädgården många gånger men hos honom rör dom sig inte en millimeter. Men hos mig svänger dom som bara den. Varför?

Samma sak här i lägenheten

Elisabeth

Citera
          Magdis
          Inlägg 11-07-2007, 13:40
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Heta curry-rätter, ja det är gott det! rolleyes.gif

Citera
          KURT
          Inlägg 11-07-2007, 14:05
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

Andras erfarenheter av slagrutor, med referencer till publicerade försök .

http://www.vof.se/folkvett/19933slagrutor-...agruteforskning

Citera
          Rapchic
          Inlägg 11-07-2007, 14:06
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

curry linjer?

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          Bettson
          Inlägg 11-07-2007, 14:18
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (KURT @ 11-07-2007, 15:05) *
          Andras erfarenheter av slagrutor, med referencer till publicerade försök .

http://www.vof.se/folkvett/19933slagrutor-...agruteforskning

Cyrrylinjer har jag ingen aning om vad det är ens en gång. Men slagruta kan jag praktisera så även min stark vetenskapsbundne man. Fråga oss inte hur, men det fungerar.

Alltid när han skall gräva någonstans då har vi gått med kopparstickor. De visar både elledningar och vattenledningar och ännu har vi inte grävt sönder något. Det var förresten inte sant. Vi grävde av kommunens belysningsledning en gång när vi inte använde kopparstickorna.

Så då kom dom fram igen.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 11-07-2007, 14:39
          Länk hit: #8

Medlem

CITAT (Rapchic @ 11-07-2007, 15:06) *
          curry linjer?

Wikipedia

CITAT (Bettson @ 11-07-2007, 15:18) *
          Cyrrylinjer har jag ingen aning om vad det är ens en gång. Men slagruta kan jag praktisera så även min stark vetenskapsbundne man. Fråga oss inte hur, men det fungerar.

Alltid när han skall gräva någonstans då har vi gått med kopparstickor. De visar både elledningar och vattenledningar och ännu har vi inte grävt sönder något. Det var förresten inte sant. Vi grävde av kommunens belysningsledning en gång när vi inte använde kopparstickorna.

Så då kom dom fram igen.

Frågan är om slumpen spelat in, dvs ni råkade gräva där det ändå inte fanns några ledninga? Försök nästa gång att hitta olika ledningar och därefter begär utsättning av dom olika verken och företagen och jämför resultatet.

--------------------

Citera
          Ophelia
          Inlägg 11-07-2007, 14:52
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Kanske inte ska blanda in Hartmanlinjer i detta och inte komma på förslaget att man kanske kan förena dem. Då får man nog sova stående om man vill ha god sömn och fäster tilltro till detta.

GR: Du kanske har gömt en massa avstörningspolar på dig som gör att det inte ger utslag smile.gif

Citera
          Airamya
          Inlägg 11-07-2007, 14:58
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 1 177
          Medlem nr: 3 968

CITAT (Gossen Ruda @ 11-07-2007, 15:39) *
          Frågan är om slumpen spelat in, dvs ni råkade gräva där det ändå inte fanns några ledninga? Försök nästa gång att hitta olika ledningar och därefter begär utsättning av dom olika verken och företagen och jämför resultatet.

Det har jag gjort! För inte länge sedan alls. Vi ska dränera på baksidan av huset och grävgubbarna ville veta var alla ledningar går, så jag provade att hitta dem med slagruta. Sedan kom el/tele-gubbarna och VA-gubbarna hit o målade vackra linjer i gräsmattan (var tvungen att ringa efter dem, tror inte grävgubbarna hade litat på min slagruta...tongue.gif) och det visade sig att pekarna visat rätt. Kul tyckte jag smile.gif
          Ren lyckträff/slump tycker Rudan wink.gif (Heja Don Quixote! biggrin.gif)

--------------------

"Det finns inget problem som är så litet att det inte går att blåsa upp till orimliga proportioner."
          Citat från Lena:-) här på Odla

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 11-07-2007, 15:26
          Länk hit: #11

Medlem

Hmmm, det finns alltså jordstrålning i form av Curry-linjer och Hartman-linjer, som inte sammanfaller, och sen kan man hitta vattenådror, vattenledningar, elledningar och teleledningar. Hur vet man vad man hittat med sina pekare/slagrutor?

--------------------

Citera
          Fenja
          Inlägg 11-07-2007, 15:41
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Man talar om för dem vad de ska visa Ruda! wink.gif
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Ophelia
          Inlägg 11-07-2007, 16:53
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (Gossen Ruda @ 11-07-2007, 16:26) *
          Hmmm, det finns alltså jordstrålning i form av Curry-linjer och Hartman-linjer, som inte sammanfaller, och sen kan man hitta vattenådror, vattenledningar, elledningar och teleledningar. Hur vet man vad man hittat med sina pekare/slagrutor?

Jamen det märks/syns väl när man gräver! flirting.gif

Citera
          Eva-Helene
          Inlägg 11-07-2007, 17:09
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 6 295
          Medlem nr: 11 365

Hur vet man vad man hittat med sina pekare/slagrutor?

Om man letar vatten är det bra att ha lite vatten med sig i t.ex. en flaska. Sedan är olika människor olika "mottagliga"; det varierar även hos en och samma person.

--------------------
          Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi)

cancer.gif

Citera
          Rapchic
          Inlägg 11-07-2007, 17:13
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

jag har testat slagruta (ellervar det heter om det är en y formad gren)
          men inte behövde jag då berätta för den att hitta vatten
          det gjorde den själv (el me för den delen)

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          Bettson
          Inlägg 11-07-2007, 19:47
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 11-07-2007, 15:39) *
          Wikipedia

Nej det är inte slumpen. Där vi sagt att det finns ledningar finns det. Här hemma på tomten där vi är tvugna att ta ut ledningsgubbarna så märker vi först och så kommer dom och märker likadant.
          Fast det började egentligen med att vi visste men var tvungen att ta ut kommungubben som inte kunde redogöra för var avloppledningen fanns. När vi visade vad stickorna sa och han gick och letade efter utloppet i en helt annan brunn där det egentligen inte skulle finnas blev han så imponerad att han bad att få stickorna med sig.

Det har även fungerat på min mans arbete. Gamla ledningar som har läckt och ingen har egentligen kunnat säga var de går eftersom de är över hundra år gamla och inte finns på kartor. Så har han börjat med att märka ut ledningar och sedan fortsatt och leta vattenläckor vilket kan vara väldigt lömskt om det ligger långt ner. Det har sparat massor med pengar.

Att leta efter igensatta dräneringsledningar i lantbruket gjorda med gamla tegelrör kan också var ett fullkomligt hopplöst företag. Men det går att ordna det också.

Nåt är det, jag vet inte vad. Vad jag säkert vet är att det inte är slumpen. Jag är nämligen inte av den godtrogna typen precis. Men jag vet när jag är överbevisad även om jag inte förstår kontruktionen som gubben i ketchupreklamen sa. yahoo.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 11-07-2007, 19:55
          Länk hit: #17

Medlem

Om vi sorterar bort de två första för de har jag ingen aning om . Men alla våra vanliga ledningar. Man vet faktist inte vad det är. Men man får olika kraftiga utslag så man vet om det är något stort eller inte. Men man kan följa ledningen av vilken sort det än nu är och då kan man sluta sig till vad det är genom vad man hittar.

Tex hittar man ett elskåp så kan man nog förmoda att det är en elledning. En vatten eller avloppsledning kommer för eller senare till ett hus eller en brunn. Skit samma vilken sort det är, färsktvatten eller skitvatten. Men vill helst inte gräva av en ledning i alla fall. Dräneringledningar brukar komma till ett dike eller en brunn.

OK man får tänka till lite på slutet

Citera
          storm
          Inlägg 11-07-2007, 19:59
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 892
          Medlem nr: 6 799

Mann kanske måste ha en viss känsla för sådant,presis som de som har en viss känsla för djur ,för alla har ju inte den ,eller andra subtila saker.

--------------------
          hellre äta gröt tillsammans än äta oxfile ensam.

Citera
          Tesa
          Inlägg 11-07-2007, 20:22
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

Jag känner inte alls med slagruta...metallpinnar inbillar jag mig i allafall att jag får att funka lite...men ytterst lite...
          Gubben däremot kan gå med slagruta och om han håller mig i armarna när jag går med slagrutan på precis sammma ställe (där vi vet att en åder går)som jag gått själv och inte känt ett smack så vrider sig slagrutan ur händerna på mig...och DET bevisar för mig att det är nåt...men inte vet jag VAD..
          ...och jag VILL verkligen kunna jag med men är tyvärr inte begåvad med förmågan..

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera
          Bettson
          Inlägg 11-07-2007, 20:26
          Länk hit: #20

Medlem

För mig funkade det första gången fast jag var djupt skeptisk och abolsut inte trodde det skulle funka.

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-09-2025, 04:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon