|
Trohetstråden, tråd som tipsar |
|
|
|
10-09-2007, 13:57
|

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

|
 Alla som är lyckliga tillsammans och vill fortsätta med det, kan tipsa om, hur man håller förhållandet levande, decennium efter decennium. Vi anstränger oss att gå ut tillsammans minst en gång i veckan, inget märkvärdigt; bio, fika på stan, en promenad..
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
Ta ingen skit, tjejer! Grynet
|
|
|
|
|
 |
Svar
(1 - 19)
|
10-09-2007, 14:17
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
Säger som Broberg "Somna aldrig osams om ni håller av varann" Lyssna på varandra. Det är så många som säger att man ska tala ut men ofta glömmer folk att faktiskt lyssna också. Respektera varandras åsikter. Man kan inte alltid tycka likadant, men man kan vara överens om att man inte är överens. Vi får faktiskt vara olika, tycka olika och det är helt okej. Skapa balans i tillvaron. Gör saker ihop men våga göra saker själv också, det är minst lika viktigt att ha tid tillsammans som tid för sig själv. Glöm inte att göra de där gulliga sakerna för varandra, t ex komma med uppmuntrande kommentarer, en komplimang, ett kärleksfullt SMS eller bara flirta lite i största allmänhet med din käresta. Påminn varandra om hur det var när ni träffades, låt nostalgin få lite plats i livet också och ta er tid att minnas roliga saker ni gjort. Framtiden och allt ni ska göra ihop är nog så spännande, men man får inte glömma allt roligt man redan haft också. Kramas och pussas ofta!!!!
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
10-09-2007, 14:33
|

Medlem
Antal inlägg: 3 397
Medlem nr: 2 483

|
Håll ut!!...efter regn kommer sol..för det mesta.. Ett förhållande är inte alltid en dans på rosor..periodvis kanske man funderar på vad man överhuvudtaget ser hos sin partner...sex månader senare är man som nyförälskad igen..men det märker man bara om man orkat hålla ut genom den tunga perioden.. Man ska inte rusa in i förhållanden och man ska än mindre rusa ur dom..
--------------------
|
|
|
|
|
10-09-2007, 14:35
|

Medlem
Antal inlägg: 477
Medlem nr: 8 505

|
Det finns ett citat från filmen The Crow som jag tycker är så bra. (Det hör till bakgrundshistorien att hans älskade Shelly har blivit mördad). "Småsaker brukade betyda så mycket för Shelly - jag brukade tycka att de var ganska triviala. Tro mig, ingenting är trivialt."
Det är alla småsaker. Sista godnattpussen innan vi somnar och den första godmorgonpussen när vi vaknar. När hon har gjort ett helt berg med hemmagjorda plättar. När vi tittar på tv i soffan så jag kan pilla med hennes tår. Alla gånger jag jäset av stolthet över att hon har lyckats med något hon inte lyckats med tidigare som att klättra högre eller springa längre eller snabbare än hon gjort tidigare. En krafs i nacken. En puss i rulltrappan eller hissen. Listan kan göras oändlig, och inget är för litet.
Glöm inte att säga "jag älskar dig". Mena det. Visa det. Jag skulle inte vilja ha hela världen eller himlens alla stjärnor, jag vill bara ha min käresta nära mig.
Alla vill bli älskade och alla vill älska någon, och om du har den turen att du har hittat någon, riskera inte att förlora det för trivialiteter. Tro mig, ingenting är trivialt.
Redigerat av Fizzgigg: 10-09-2007, 14:36
--------------------
It's not the years, honey, it's the mileage.
|
|
|
|
|
10-09-2007, 14:42
|

Medlem

|
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
10-09-2007, 14:50
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
CITAT (Fizzgigg @ 10-09-2007, 15:35)  Det finns ett citat från filmen The Crow som jag tycker är så bra. (Det hör till bakgrundshistorien att hans älskade Shelly har blivit mördad). "Småsaker brukade betyda så mycket för Shelly - jag brukade tycka att de var ganska triviala. Tro mig, ingenting är trivialt."
Det är alla småsaker. Sista godnattpussen innan vi somnar och den första godmorgonpussen när vi vaknar. När hon har gjort ett helt berg med hemmagjorda plättar. När vi tittar på tv i soffan så jag kan pilla med hennes tår. Alla gånger jag jäset av stolthet över att hon har lyckats med något hon inte lyckats med tidigare som att klättra högre eller springa längre eller snabbare än hon gjort tidigare. En krafs i nacken. En puss i rulltrappan eller hissen. Listan kan göras oändlig, och inget är för litet.
Glöm inte att säga "jag älskar dig". Mena det. Visa det. Jag skulle inte vilja ha hela världen eller himlens alla stjärnor, jag vill bara ha min käresta nära mig.
Alla vill bli älskade och alla vill älska någon, och om du har den turen att du har hittat någon, riskera inte att förlora det för trivialiteter. Tro mig, ingenting är trivialt. Så himla bra skrivet! Blir glad och alldeles varm inombords när jag läser dina rader. Du har så rätt i om hur viktiga de är de där små trivialiteterna. Om en halvtimme är "min gubbe" hemma, jag längtar.  CITAT (LadyG @ 10-09-2007, 15:42)  Den där ska du allt va rädd om!
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
10-09-2007, 14:56
|

Medlem
Antal inlägg: 1 140
Medlem nr: 5 846

|
Vilken bra tråd! Och vad vackra saker ni skriver!  Snart kommer C hem och då ska han få en extra puss, det behöver vi nog båda två förresten! Vi håller nog på att hamna lite för djupt i bebis/amnings/blöj/sömbrists-träsket... Några tips ang det?! Kram till alla som behöver!
--------------------
Hälsningar Karin, Zon 3 (4)
|
|
|
|
|
10-09-2007, 14:56
|

Medlem
Antal inlägg: 297
Medlem nr: 8 462

|
Vi brukar göra saker för oss själva, fixa barnvakt en helg eller bara över natten och går ut o äter och har trevligt. Med två små barn med bara ett år emellan så behöver man lite egen tid. Sen tror jag också att det är viktigt att ibland få gå ut själv eller med kompisar så att man inte gör allt tillsammans för det kan kanske nöta i längden. Nu har jag en väldig förstående sambo som tillåter mig att göra saker, vi lever väldigt jämställt och delar på alla sysslor (för det mesta). Ser tyvärr i kompiskretsen hur kvinnan inte ens får åka till stan en dag utan man o barn, utan måste köpa alla kläder på postorder, USCH det är hemskt, tycker jag. Undrar för mig själv hur länge det kommer gå.....
--------------------
/Anneli, glad amatör i Sörmland
|
|
|
|
|
10-09-2007, 19:01
|

Medlem

|
CITAT (Malvia @ 10-09-2007, 15:46)  Sååå gulligt, underbart! Lyckliga "henne" som har dig!! Ja, jag vet CITAT (Betty @ 10-09-2007, 15:50)  Den där ska du allt va rädd om!  Ja, han är supergullig
--------------------
|
|
|
|
|
10-09-2007, 19:12
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
Blir alldeles varm inombords när jag läser vad ni skriver. MERA KÄRLEK ÅT FOLKET!!!!!!!!
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
10-09-2007, 21:07
|

Medlem
Antal inlägg: 2 836
Medlem nr: 4 113

|
Ibland ringer jag honom, mannen som är mitt hjärta, bara för att säga att jag älskar honom... och att jag saknar honom.
Ciczi
--------------------
Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com
"Mest klorofyll vinner!!!"
|
|
|
|
|
10-09-2007, 21:15
|

Medlem
Antal inlägg: 1 401
Medlem nr: 648

|
Efter 10 år, visserligen böljande som havet känns det fint att han med H fortfarande finns kvar. Gubben har fått ultimatum av sin njurläkare, ner med trycket annars njurtransplantation inom ett år. Han är 33, har typ 1 diab så vi vet ju om hur det kan bli. Men, jag älskar min gubbe och skulle inte på nåt vänster ändra. Om min njure passar, då får han den..
--------------------
Det är skönt när allt är grönt
|
|
|
|
Netha
|
10-09-2007, 21:50
|
Gäster

|
Inga speciella knep eller ansträngningar... vi älskar varann och har aldrig tråkigt tillsammans, bråkar aldrig. Fyra barn har vi och sex små barnbarn ... livets efterrätt.  Måste också berätta att vi nu firar 44 år tillsammans.
Redigerat av Netha: 10-09-2007, 22:15
|
|
|
|
|
11-09-2007, 15:46
|

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

|
CITAT (Ciczi @ 10-09-2007, 22:07)  Ibland ringer jag honom, mannen som är mitt hjärta, bara för att säga att jag älskar honom... och att jag saknar honom. Små kärleks-SMS ibland, kan inte vara fel.
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
Ta ingen skit, tjejer! Grynet
|
|
|
|
|
11-09-2007, 19:30
|

Medlem
Antal inlägg: 4 869
Medlem nr: 4 761

|
Vilken bra tråd! Ett tips från mig är att nypa din karl i rumpan. Det gjorde jag en gång när vi två var på krogen samtidigt och han berättade att han tyckte det var lite smickrande att någon, alltså jag, uppmärksammade honom.  Sen är jag nybörjare i jämförelse med många av er här. Jag är så imponerad av alla par som håller i hop i vått o torrt.
|
|
|
|
|
11-09-2007, 21:07
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
blommor varje fredag, ett bra sexliv och konstruktiva diskussioner.
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
11-09-2007, 22:09
|

Medlem

|
Jag tycker om den här tråden, den är så konstruktiv. Det finns mycket att ta till sig. Man ska inte underskatta de små sakerna i tillvaron
--------------------
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|